• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
پارس وی دی اس
3

بعد از گذشت 20 سال عملیات آبخیزداری در بردسکن اجرا نشده است

  • کد خبر : 7475
  • ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۸:۱۴
بعد از گذشت 20 سال عملیات آبخیزداری در بردسکن اجرا نشده است
صدای خاوران-حمیدرضا اقبالی در سفر مدیرکل منابع‏ طبیعی و آبخیزداری خراسان‏ رضوی به بردسکن افزود: با توجه به وسعت زیاد این شهرستان و قرار گرفتن در کانون فرسایش بادی استان، لزوم توجه ویژه به تخصیص اعتبارات تثبیت شن و بیابان‌زدایی با توجه به مسئله ریزگردها بسیار ضروری است.

بعد از گذشت 20 سال عملیات آبخیزداری در بردسکن اجرا نشده است

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بردسکن گفت: هرچند برخی مناطق و روستاهای شهرستان از 20 سال گذشته درخواست اجرای عملیات آبخیزداری دارند، اما به دلیل وسعت شهرستان هنوز موفق به اجرای این پروژه‌ها نشده‌ایم .

حمیدرضا اقبالی در سفر مدیرکل منابع‏ طبیعی و آبخیزداری خراسان‏ رضوی به بردسکن افزود: با توجه به وسعت زیاد این شهرستان و قرار گرفتن در کانون فرسایش بادی استان، لزوم توجه ویژه به تخصیص اعتبارات تثبیت شن و بیابان‌زدایی با توجه به مسئله ریزگردها بسیار ضروری است.

وی گفت: وسعت حوزه‌های مطالعه شده در شهرستان بردسکن حدود 8 حوزه با مساحت 85623 هکتار می‌باشد.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری خراسان‏ رضوی در این جلسه اجرای عملیات آبخیزداری و استفاده مطلوب از بارش‌های فصلی و هرز آب‌ها را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های شهرستان بردسکن در حوزه منابع طبیعی دانست.

محسن فنودی با بیان این‏که عملیات‌های آبخیزداری موجب افزایش آبدهی قنوات و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی و جلوگیری از فرسایش خاک می‌شود، بر اهمیت جلب مشارکت‌های مردم در زمینه حفظ، توسعه و احیای منابع‌طبیعی تأکید کرد.

علی دهقان‌زاده، فرماندار شهرستان بردسکن نیز در این نشست با تأکید بر مسئله خشک‌سالی گفت: این شهرستان کم‏بارش‏ترین شهر استان در سال زراعی گذشته با میزان 62.4 میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 53.7 درصد کاهش بارندگی داشته است.

وی در این نشست خواستار تأسیس دفتر نمایندگی منابع طبیعی و آبخیزداری در شهر انابد و اختصاص نیروی انسانی و تجهیزات برای این دفتر شد.

در ادامه فنودی از پروژه در حال اجرای بند خاکی کبودان بازدید نمود. لازم به ذکر است این بند خاکی باعث تغذیه دو قنات روستاهای کبودان و نظام‌آباد و بهبود معیشت بهره‌برداران خواهد شد. حجم عملیات خاکی این پروژه 25 هزار مترمکعب و حجم آبگیری این بند64هزار مترمکعب است که با مشارکت صددرصدی مجموعه کومه معدن پارس در حال اجرا می‌باشد.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=7475
  • نویسنده : جواد افتخاری
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

برچسب ها

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.