• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
پارس وی دی اس
10

بزرگ‌ترین بلوک زایمانی کشور تا دو ماه آینده در کاشمر به بهره‌برداری می‌رسد

  • کد خبر : 8148
  • ۰۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶
بزرگ‌ترین بلوک زایمانی کشور تا دو ماه آینده در کاشمر به بهره‌برداری می‌رسد
صدای خاوران-رئیس شبکه بهداشت و درمان کاشمر با بیان اینکه عملیات اجرایی ساخت بلوک زایمانی در بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) این شهرستان از سال ۱۳۹5 آغاز شده و تاکنون ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، گفت: پس از اتمام عملیات ساختمانی و تجهیز و بهره‌برداری از این بلوک زایمانی این مجموعه به یک مرکز بسیار مناسب، مجهز و به روز برای زایمان تبدیل خواهد شد.

دکتر حسن مکارم در بازدید وزیر  بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بلوک زایمانی و بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) کاشمر با بیان اینکه این بیمارستان 96 تختخوابی در سال 1385 راه‌اندازی شده است، افزود: اگرچه آن زمان بیمارستان فقط 2 اتاق عمل داشت که اکنون به 5 اتاق عمل افزایش یافته است.

وی اذعان کرد: ماهیانه 850 عمل جراحی در این شهرستان انجام می‌شود که بخشی از اتاق عمل‌ها در اختیار زایشگاه قرار دارد.

مکارم در ادامه به وضعیت بلوک زایمانی کاشمر به عنوان بزرگ‌ترین بلوک زایمانی کشور در بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) این شهرستان اشاره کرد و گفت: با راه‌اندازی این بلوک زایمانی با 34 تخت LDR طی دو ماه آینده خدمات به مادران باردار در چهار شهرستان کاشمر، بردسکن، خلیل‌آباد و کوهسرخ و دیگر شهرستان‌های خراسان رضوی سرعت بهتری خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه با راه‌اندازی بلوک زایمانی تعداد اتاق عمل‌ها به 7 اتاق عمل افزایش خواهد یافت، از اختصاص 5 میلیارد تومان در سفر هیات دولت به خراسان رضوی به پروژه بلوک زایمانی خبر داد و افزود: اکنون بلوک زایمانی کاشمر 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که 15 درصد باقی مانده مربوط به تجهیزات است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کاشمر پیش بینی نمود؛ طی دو ماه آینده این پروژه به بهره‌برداری برسد، این بلوک که بزرگ‌ترین بلوک زایمانی کشور محسوب می‌شود، در زیربنای ۲۴۰۰ مترمربع و در ۲ طبقه احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی ساخت بلوک زایمانی در بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) این شهرستان از سال ۱۳۹5 آغاز شده و تاکنون ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، گفت: پس از اتمام عملیات ساختمانی و تجهیز و بهره‌برداری از این بلوک زایمانی این مجموعه به یک مرکز بسیار مناسب، مجهز و به روز برای زایمان تبدیل خواهد شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کاشمر خاطرنشان کرد: در بلوک زایمانی کاشمر که به زودی به بهره‌برداری می‌رسد، هر خانم باردار برای وضع حمل دارای یک اتاق اختصاصی خواهد بود که می‌تواند به همراه یک نفر از نزدیکان خود در این اتاق مراحل وضع حمل را تحت نظر پزشک و ماما سپری کند.

وی با اشاره به اینکه کاشمر قطب دوم درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد است، گفت: بیماران شهرهای خلیل‌آباد، بردسکن، کوهسرخ و مه‌ولات برای درمان به این منطقه می‌آیند.

 

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=8148
  • نویسنده : زینت تازه دل
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

برچسب ها

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.