• امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
پارس وی دی اس
3
حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین:

بزرگترین اتفاقات و دستاوردهایی که در بدترین شرایط اقتصادی از سوی نماینده مردم کاشمر رقم خورد

  • کد خبر : 9822
  • ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۸:۲۱
بزرگترین اتفاقات و دستاوردهایی که در بدترین شرایط اقتصادی از سوی نماینده مردم کاشمر رقم خورد
صدای خاوران-نماینده مردم ترشیز در مجلس شورای‌اسلامی تعداد ماشین‌آلاتی که از سال 1399تا 1402 برای شهرداری‌های منطقه گرفته ‌شده را برابر با30 سال گذشته و حتی بیشتر دانست و گفت: به‌ عنوان ‌مثال تعداد ماشین‌آلات سبک و سنگینی که برای شهرستان‌های کوهسرخ، کاشمر، خلیل‌آباد، کندر، انابد، شهرآباد و بردسکن گرفته شده به لحاظ تعداد و کیفیت غیرقابل مقایسه با قبل آن است. وی با اشاره به این‌که طی این مدت در راستای پیشرفت و آبادانی منطقه از هیچ کمکی به شهرداری‌های منطقه دریغ نکردیم، افزود: برای ارتقاء مبلمان شهری و فعالیت بهتر در حوزه‌های گردشگری، زیارتی و سیاحتی منطقه ترشیز تمام ظرفیت‌ و تلاش‌مان را به کار گرفتیم تا بتوانیم به شهرداری‌های شهرستان‌های منطقه کمک کنیم.

نماینده مردم کاشمر، بردسکن، خلیل‌آباد و کوهسرخ در مجلس شورای‌اسلامی گفت: اگرچه در زمان دو رئیس‌جمهور نماینده شدم و در بدترین زمان ممکن به لحاظ اقتصادی وکالت مردم منطقه را برعهده گرفتم، اما خدا رو شکر اقدامات خوبی طی این مدت انجام گرفته است.

حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین خاطر نشان کرد: هرچند دولتی که 1.5سال از عمر آن بیشتر باقی ‌نمانده بود و بسیاری از کارها تعطیل شده بودند و عملا فعالیتی نداشتند و از سویی یک سال زمان برد تا دولت جدید وزرا را معرفی و معاونینش را مشخص کند، اما باز هم با وجود این‌که در دو دولت فعالیت کردیم اتفاقات قابل توجهی افتاد.

وی با بیان این‌که از سال 1399 تا 1402 تعداد چمن‌های مصنوعی که در ترشیز بزرگ نصب شد بی‌سابقه بوده است، بیان کرد: تعداد چمن‌های مصنوعی در تمامی ترشیز قبل از سال 1399 به تعداد انگشتان یک دست هم نمی‌رسید، ولی امروز تعداد چمن‌های مصنوعی به بیش از 30 چمن رسیده است.

نیک‌بین ادامه داد: طی این مدت ماشین‌آلاتی که برای شهرداری‌ها از سازمان شهرداری و سازمان اموال تملیکی و نهادهای حمایتی کشور با پیگیری‌های شهرداران و اعضای محترم شورای‌شهر و پیگیری‌هایی که داشتم گرفته شد کمک‌های بسیاری ارزشمندی به منطقه انجام گرفت.

نماینده مردم ترشیز در مجلس شورای‌اسلامی تعداد ماشین‌آلاتی که از سال 1399تا 1402 برای شهرداری‌های منطقه گرفته ‌شده را برابر با30 سال گذشته و حتی بیشتر دانست و گفت: به‌ عنوان ‌مثال تعداد ماشین‌آلات سبک و سنگینی که برای شهرستان‌های کوهسرخ، کاشمر، خلیل‌آباد، کندر، انابد، شهرآباد و بردسکن گرفته شده به لحاظ تعداد و کیفیت غیرقابل مقایسه با قبل آن است.

وی با اشاره به این‌که طی این مدت در راستای پیشرفت و آبادانی منطقه از هیچ کمکی به شهرداری‌های منطقه دریغ نکردیم، افزود: برای ارتقاء مبلمان شهری و فعالیت بهتر در حوزه‌های گردشگری، زیارتی و سیاحتی منطقه ترشیز تمام ظرفیت‌ و تلاش‌مان را به کار گرفتیم تا بتوانیم به شهرداری‌های شهرستان‌های منطقه کمک کنیم.

نیک‌بین با بیان این‌که طی این سال‌ها همیشه پیشنهاداتی به شهرداری‌های منطقه داشتیم که فقط برخی عمل کردند، گفت: به عنوان مثال نقشه راهی برای شهرداری‌های کوهسرخ، خلیل‌آباد، کاشمر، بردسکن و انابد و همه شهرهای منطقه با شهرداران تهیه نمودیم و بحمدالله به بیشتر آن دست پیدا کردیم، اما برخی از شهرداری‌ها نقشه راه را عملیاتی نکردند.

وی خاطر نشان کرد: یکی از این پیشنهادات‏ برای شهر کاشمر المان‌سازی و نام‌گذاری میادین متناسب با اقلیم، فرهنگ و هویت ترشیز بود، به‌ عنوان نمونه هیچ تناسبی بین مجسمه بلال در میدان مرکزی کاشمر با هویت فرهنگی و اقلیمی ترشیز پیدا نکردیم.

نیک‌بین نصب المان‌هایی متناسب با فرهنگ و هویت منطقه را بسیار ارزشمند دانست و افزود: برج‌های علی‌آباد کشمر و فیروزآباد از جمله المان‌هایی فاخری است که می‌شود در میادین نصب نمود.

وی با اشاره به این‌که نصب چنین المان‌هایی در جذب بیشتر گردشگر تاثیر بسزایی دارد، تصریح کرد: با توجه به جاذبه‏ های گردشگری و مذهبی مختلفی که در شهر کاشمر، خلیل‌آباد، بردسکن و کوهسرخ وجود دارد امیدواریم هر منطقه المان‌هایی برگرفته از فرهنگ و تاریخ خود نصب کند و از نصب المان‌هایی که هیچ سنخیتی با شهرستان ندارد، پرهیز کنند.

نیک‌بین همچنین ایجاد یک خیابان زیبا و خاص برای پیاده‌روی در کاشمر را در ایجاد محرک‌های توسعه گردشگری منطقه تاثیرگذار دانست و گفت: متأسفانه هیچ‌ وقت شهرداری کاشمر به این سمت در راستای جذب گردشگر و ایجاد نشاط و شادابی در شهر حرکت نکرد.

وی عنوان کرد: با حمایت‌هایی که از شهرداری ریوش داشتیم، توانستند نسبت به ایجاد بام ریوش و پارک گردشگری در راستای توسعه پایدار با محوریت شهدای گمنام اقدام کنند، این طرح در شهر ریوش موجب ایجاد جاذبه گردشگری سیاحتی در ورودی و در بام شهر شده است.

نماینده مردم ترشیز در مجلس شورای‌اسلامی در ادامه خاطر نشان کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های بسیاری که طی این مدت انجام شد مبلمان و بودجه شهرداری‌های منطقه ترشیز افزایش یافت، همچنین در این دوره مقدار قیری که برای آسفالت به شهرداری‌ها اختصاص پیدا کرد با دوره‌های مشابه قبل غیرقابل مقایسه است.

 

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=9822
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

برچسب ها

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.