• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
پارس وی دی اس
6

برگزاری کارگاه آموزشی ناظرین نظام فنی روستایی با همکاری سازمان نظام مهندسی شهرستان

  • کد خبر : 8247
  • ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷
برگزاری کارگاه آموزشی ناظرین نظام فنی روستایی با همکاری سازمان نظام مهندسی شهرستان
صدای خاوران-رئیس اداره بنیاد مسکن شهرستان‌های کاشمر، خلیل‌آباد و کوهسرخ افزود: طرح‌های هادی وظیفه ساماندهی و اصلاح بافت کالبدی موجود و هم‏چنین میزان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف را تعیین و عملکردهایی هم‏چون مسکونی، تولیدی، تجاری، کشاورزی، تأسیسات و تجهیزات و نیازمندی‌های عمومی روستا را مشخص می‌کند.

رئیس اداره بنیادمسکن شهرستان‌های کاشمر، خلیل‌آباد و کوهسرخ از برگزاری کارگاه آموزشی برای ناظرین نظام فنی روستایی در کاشمر خبر داد.

“مهندس احسان میری” خاطر نشان کرد: این کارگاه با همکاری نظام‌مهندسی ساختمان در جهت ارتقای سطح دانش فنی و مباحث حقوق مهندسی برای ناظرین نظام فنی روستایی با عنوان دوره حقوق مهندسی و گزارش‌نویسی برگزار گردید.

وی با بیان این‌که این کارگاه با حضور اساتیدخبره استانی برگزار شد؛ تاکید کرد: نظر به اهمیت مقاوم‌سازی مسکن روستایی در سطح شهرستان و ‌باتوجه به بافت فرسوده حداکثری و مخاطرات طبیعی متعدد که همواره منطقه را تهدید می‌کند بالاخص وجود گسل درونه به کارگیری نیروهای خبره در حوزه نظارت و اجرا و برگزاری کارگاه‌های اموزشی مختلف را از رئوس برنامه‌های این وبینار بیان نمود.

وی همچنین از تصویب و پرداخت تسهیلات 200 میلیون تومانی ساخت مسکن با همکاری بانک‌های عامل و با کارمزد ۵ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله با ضمانت سفته زنجیره‌ای خبر داد و از روستاییان عزیز و ساکنین شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت خواست با استفاده از این فرصت نسبت به ساخت مسکن و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی خود اقدام نمایند.

رئیس اداره بنیادمسکن شهرستان‌های کاشمر، خلیل‌آباد و کوهسرخ با تقدیر از خدمات مهندسین بالاخص ناظرین عضو نظام فنی روستایی در ساخت خانه‌های روستایی و حضور موثر در کلاس‌های آموزشی در راستای خدمت‌رسانی بهتر به مردم منطقه، عنوان کرد: در این دوره‌ها به موضوعاتی همچون مباحث مقررات ملی ساختمان، موارد حقوقی و گزارش‌گیری، مسائل کاربردی و اجرایی در ساخت‌وسازهای واحدهای روستایی و بهسازی مسکن روستایی می‌پردازد.

وی با تاکید به این‌که ساخت و سازها بایستی بر اساس ضوابط طرح‌های هادی روستایی صورت گیرد؛ تصریح کرد: طرح هادی مهم‌ترین سند رسمی و قانونی توسعه و عمران روستاهاست.

رئیس اداره بنیاد مسکن شهرستان‌های کاشمر، خلیل‌آباد و کوهسرخ افزود: طرح‌های هادی وظیفه ساماندهی و اصلاح بافت کالبدی موجود و همچنین میزان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف را تعیین و عملکردهایی همچون مسکونی، تولیدی، تجاری، کشاورزی، تأسیسات و تجهیزات و نیازمندی‌های عمومی روستا را مشخص می‌کند.

وی محرومیت‌زدایی در روستاها و بهبود و ارتقاء سطح کیفی و کمی مسکن و زندگی روستایی را از اهداف طرح‌های هادی روستایی و ساخت منازل مقاوم در روستاها دانست.

وی با تأکید بر راحت بودن مراحل پذیرش مدارک برای پرداخت تسهیلات اظهار کرد: روستاییانی که دارای زمین و پروانه ساختمانی هستند می‌توانند با در دست داشتن مدارک خود به بنیادمسکن انقلاب‌اسلامی مراجعه و برای دریافت تسهیلات تشکیل پرونده دهند.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=8247
  • نویسنده : زینت تازه دل
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.