• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
پارس وی دی اس
5
دادستان کاشمر:

برخی خانواده‌ها محتاج یک وعده غذای گرم هستند

  • کد خبر : 700
  • ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵
برخی خانواده‌ها محتاج یک وعده غذای گرم هستند
دادستان کاشمر گفت: خانواده‌هایی در کاشمر داریم که حداقل امکانات زندگی را ندارند و گاهی به یک وعده غذای گرم محتاج هستند.

غلامرضا طالعی در جشن حمایت از خانواده‌های نیازمند زندانیان و آزادی زندانیان جرائم غیرعمد گفت: هرچند حمایت از خانواده‌ها و آزادی جرائم غیرعمد یک امر خیر محسوب می‌شود، اما بعضأ شاهد هستیم در جامعه مورد غفلت قرار گرفته است.

وی با بیان این‌که در وضعیت کنونی خانواده‎هایی که سرپرستی بالای سرشان است زندگی برایشان سخت، سنگین و طاقت‌فرسا شده چه برسد به خانواده‌هایی که سرپرست ندارند و یا از جانب مردم و حتی خانواده‌ها و اطرافیان‌شان به خاطر باور نادرستی ترد و کنار گذاشته شده‌اند؛ اظهار کرد: زیر پوست شهر فراوان هستند خانواده‌هایی که در اداره زندگی خود با مشکلات جدی مواجه هستند که اگر فقط بشنویم و نبینیم در بسیاری موارد باور نمی‌کنیم.

طالعی با بیان این‌که برخی از خانواده زندانیان نه تنها هیچ‌گونه ممر درآمدی ندارند بلکه توانایی کارکردن نیز ندارند و حتی گاهی به نان شب نیز محتاج هستند، عنوان کرد: این خانواده‎ها در جرمی که همسرشان آنجام داده هیچ تقصیری نداشته‌اند اما رنج‎های این اتفاق آسیب‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، طلاق، فقر، ناامنی، مشکلات روانی و… را برای این‌ها به دنبال دارد.

دادستان کاشمر ادامه داد: انجمن حمایت از زندانیان، انجمنی غیرانتفاعی بوده که از اهداف و وظایف آنها کمک به خانواده زندانیان است.

طالعی بیان کرد: هرچند به این انجمن‌ها کمک‌هایی از سوی سازمان زندان‌ها و نهادهای ذیربط می‌شود اما آنقدر نیست که به اهداف انجمن برسیم و در واقع منبع اصلی درآمدها و فعالیت‌های انجمن فقط کمک‌های مردمی و خیرین است.

وی در پایان به مهمترین اقدامات انجمن حمایت از زندانیان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: توزیع کارت هدیه، توزیع لوازم تحصیل در بین 160 دانش‌آموز، معرفی برای وام‌های ضروری، کمک به تعمیرات خانه مددجویان، توزیع البسه تابستانی، گوشت گرم، مرغ تازه و سبد کالا و… از جمله اقدامات انجام شده بوده است.

با همت و کمک خیرین کاشمری 220 میلیون تومان برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد این شهرستان جمع‌آوری گردید.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=700
  • منبع : آوای کاشمر
پارس وی دی اس

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.