• امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
پارس وی دی اس
5
عباس‌زاده مشکینی

برجام در اولویت ایران نیست/ تفاوت در مواضع اعمالی و اعلامی آمریکا

  • کد خبر : 7768
  • ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳
برجام در اولویت ایران نیست/ تفاوت در مواضع اعمالی و اعلامی آمریکا
پایگاه خبری تحلیل صدای خاوران به نقل از مهر ـ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ایران از یک سال پیش اعلام کرده بود برجام در رده اول سیاست‌ها و برنامه‌های جمهوری اسلامی قرار ندارد.

محمود عباس زاده مشکینی درباره اظهار نظر اخیر رابرت مالی دیپلمات ارشد ایالات متحده آمریکا مبنی بر اینکه برجام در اولویت ما نیست، گفت: خوشبختانه آمریکا هم به نقطه‌ای رسیده که برجام در اولویت آنها نیست. البته باید به آنها یادآوری کنیم که ایران از یک سال پیش اعلام کرده بود برجام در رده اول سیاست‌ها و برنامه‌های جمهوری اسلامی قرار ندارد.

وی بیان کرد: مقامات کشور بارها در مصاحبه با شما و سایر رسانه‌ها این موضع را شفاف بیان کرده‌اند که برجام مسئله اول جمهوری اسلامی ایران نیست. این دیدگاهی است که در یک سال اخیر در دولت جمهوری اسلامی ایجاد شده، حالا خوشبختانه آمریکا نیز به این نقطه رسیده است. اگرچه آمریکا در اتخاذ این موضع یک سال تأخیر داشته، اما خوشحال هستیم آنها هم به این نتیجه رسیده‌اند.

عباس‌زاده مشکینی در پاسخ به این سوال که تغییر موضع غرب بعد از گذشت یک سال در شرایط کنونی را چطور تحلیل می‌کنید، تصریح کرد: از کجا می‌دانید که آمریکا تغییر موضع داده است و از کجا می‌دانید پیغام و پسغام‌های دیگری نمی‌فرستد؟ معمولاً مواضع اعلامی و اعمالی آمریکا با یکدیگر تفاوت دارند؛ یعنی آنچه مقامات و رسانه‌های آنها می‌گویند یک چیز است اما آنچه در عمل به آن می‌پردازند رویکرد دیگری است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا مجدداً درخواست مذاکره مستقیم با ایران را داشته است، بیان کرد: مسئله مهم این است که ما مشکلی با مذاکره مستقیم نداریم، به شرط آنکه آنها صداقت داشته باشند. حتی این اتفاق یک بار در سطح وزیر افتاد تا آنجا که محمدجواد ظریف با وزیر خارجه آنها قدم زد و گفتگو کرد اما در آخر همه این گفتگوها، آن‌ها به ایران نارو زدند.

وی عنوان کرد: ما تجربه پاسخ دادن به درخواست مذاکره مستقیم با آمریکا را داریم، اما آنها به امضا و تعهدات خود پایبند نبودند و زیر حرف خودشان زدند. در نتیجه باید اول این دیوار بی‌اعتمادی را ترمیم کنند، سپس درخواست مذاکره مستقیم داشته باشند، شاید آن موقع این درخواست را بررسی کردیم.

عباس‌زاده مشکینی تاکید کرد: هدف آمریکا از اینکه اعلام می‌کند برجام در اولویت ما نیست آن است که پیامی را به داخل کشور و جامعه مخابره کند و خیابان‌ها را در آشوب و اغتشاش نگه دارد. به محض آنکه تحرک اندکی در خیابان‌های ایران رخ می‌دهد رسانه‌های غربی آن را بزرگنمایی کرده و پیام بی‌ثباتی را به سایر مجامع و جوامع مخابره می‌کنند و این امر کمابیش در امر سرمایه‌گذاری در کشور مؤثر است.

نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: البته شلوغی‌های اخیر نیز تمام شد، بنابراین غرب باید به فکر بازی دیگری باشد. البته ما بازی بعدی آنها را نیز خوانده‌ایم و می‌دانیم چه می‌خواهند کنند، منتظر هستیم تا بار دیگر نقشه‌های آنان را برملا کنیم.

مهر

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=7768
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.