• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
پارس وی دی اس
8
معاون برنامه‌ریزی وامورعمرانی فرمانداری کاشمر:

برای اولین بار در کشور همایش ملی روز جهانی پنبه در کاشمر برگزارمی‌شود

  • کد خبر : 2175
  • ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۶:۳۲
برای اولین بار در کشور همایش ملی روز جهانی پنبه در کاشمر برگزارمی‌شود
معاون برنامه‌ریزی وامورعمرانی فرمانداری کاشمر گفت: همایش ملی روز جهانی پنبه برای اولین بار در کشور در کاشمر برگزارمی‌شود.

مهدی نایه‌در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی همایش ملی پنبه اظهارکرد: با پیگیری‌های صورت گرفته و با همت وزارت جهادکشاورزی، فولادترشیز معین اقتصادی شهرستان کاشمر، جهادکشاورزی و ایستگاه تحقیقات کشاورزی، منابع‌طبیعی استان و مرکز آموزش‌عالی کاشمر همایش روز جهانی پنبه برای اولین بار در کشور در کاشمر برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: شهرستان کاشمر از دیرباز به عنوان قطب تولید پنبه شناخته شده بوده و در حال حاضر پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه‌ای در شهرستان وجود دارد که اگر مورد توجه قرار گیرند در زمینه ایجاد اشتغال و رونق تولید و اقتصاد منطقه موثر هستند.

نایه در شناسایی و احیا حلقه‌های مفقوده بازاررسانی محصول پنبه، ایجاد ارزش‌افزوده محصول پنبه و ترغیب و احیا کشت پنبه در بین کشاورزان درراستای تولید پنبه و پویایی اقتصاد این محصول را از اهداف اصلی برگزاری این همایش عنوان کرد و گفت: ایستگاه تحقیقات کشاورزی کاشمر در زمینه اصلاح ارقام پنبه تاکنون سه رقم پنبه معرفی کرده که رقم کاشمر از رقم‌های معروف پنبه درکشور شناخته شده است.

وی تصریح کرد: وجود کشت و صنعت انابد از بزرگترین تولیدکنندگان پنبه استان، کارخانه لنترگیری و کارخانه نساجی کاشمر از ظرفیت‌های بالفعل شهرستان و منطقه ترشیز در زمینه محصول پنبه به شمار می‌روند.

نایه‌در گفت: با توجه به افتتاح فاز دوم نساجی مدرس قطعا نیاز به پنبه از قبل بیشتر احساس می‌شود که نیاز است تا کشت این محصول استراتژیک در شهرستان و منطقه ترشیز بیش از پیش مورد توجه قرارگیرد.

معاون فرماندار کاشمر تاکید کرد: با توجه به وجود پتانسیلها و ظرفیتهای بالای منطقه برای اولین‌بار در کشور همایش پنبه همزمان با 17 اکتبر روز جهانی پنبه در روز 15مهرماه در کاشمر برگزار می‌شود.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=2175
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.