• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
پارس وی دی اس
4
مکن نامِ نیکِ بزرگان نهان 

بجای معرفی توانمندی گزینه‌های‌تان، به تخریب دیگران نپردازید!

  • کد خبر : 5523
  • ۰۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۸:۳۷
بجای معرفی توانمندی گزینه‌های‌تان، به تخریب دیگران نپردازید!
با آغاز به کار شورای‌ششم، انتخاب شهردار در دستور کار قرار گرفته است. در این میان شاهد هستیم که برخی به جای معرفی قابلیت‌ها و توانمندی‌های گزینه‌های پیشنهادی خود به تخریب "مهندس سلیمانی" می‌پردازند تا ضعف‌های احتمالی گزینه‌های‌شان را پوشش دهند، چرا که برخی افراد گزینه‌هایی را برای شهرداری کاشمر پیشنهاد می‌دهند که تنها متضمن تأمین منافع برخی سهم‌خواهان بوده و در نهایت باعث ناکارآمدی شورای‌ششم خواهد شد. لذا برای شورای‌شهر زیبنده نیست که آینده شهر و شورا را به مطالبه‌گری عده‌ای سهم‌خواه از داخل یا بیرون گره بزند....

 با آغاز به کار شورای‌ششم، انتخاب شهردار در دستور کار قرار گرفته است. در این میان شاهد هستیم که برخی به جای معرفی قابلیت‌ها و توانمندی‌های گزینه‌های پیشنهادی خود به تخریب “مهندس سلیمانی” می‌پردازند تا ضعف‌های احتمالی گزینه‌های‌شان را پوشش دهند، چرا که برخی افراد گزینه‌هایی را برای شهرداری کاشمر پیشنهاد می‌دهند که تنها متضمن تأمین منافع برخی سهم‌خواهان بوده و در نهایت باعث ناکارآمدی شورای‌ششم خواهد شد. لذا برای شورای‌شهر زیبنده نیست که آینده شهر و شورا را به مطالبه‌گری عده‌ای سهم‌خواه از داخل یا بیرون گره بزند. بلکه لازم است اعضای شورای‌شهر، توسعه و آبادانی شهر را سرلوحه کار خود قرار دهند و مردم را با گزینشی شایسته به آینده امیدوار کرده و از تخریب‌گری که نشانه ناتوانی و کمبودهای شخصیتی است، پرهیز نمایند. به قول شاعر:

چو خواهی که نامت روَد در جهان

مکن نامِ نیکِ بزرگان نهان 

شاید مناسب‌تر باشد بجای تخریب مهندس سلیمانی که مردم کاشمر سال‌ها خاطره خوبِ خدماتش را به اذهان خواهند سپرد و از وی به نیکی یاد خواهند کرد، مروری بر رزومه و سوابق ایشان توسط اعضای شورا صورت گیرد و فردی با رزومه قوی‌تر از ایشان گزینش نمایند.

سلیمانی از بیست و شش سالگی به عنوان منتخب اول، وارد شورای‌شهر بردسکن شد و تجربه موفق حضور در دوره دوم شورا را نیز در کارنامه دارد. وی در همان دوره رئیس شورای‌شهرستان و نماینده شورای‌شهرستان در استان شد و چهارسال به عنوان نایب‌رئیس شورای استان توانست با اثبات شایستگی‌ها، جایگاهش را در عین جوانی حفظ کرده و در نظام شورایی در سطح استان صاحب اعتبار گردد.

وی با توجه به توانمندی و تسلط خود بر قوانین و مقررات شورایی، توانست به عنوان منتخب اول شورای استان به  عضویت هیئت حل اختلاف شوراهای استان درآید و در کنار استانداران و مدیران کل دادگستری و نمایندگان مجلس، یک دوره کامل چهارساله در این جایگاه خدمت نماید. وی همچنین مسئولیت کمیسیون عمران و شهرسازی شورای‌استان را در دوره دوم برای چهارسال عهده‌دار بود. سلیمانی همچنین در دوره سوم شوراها هم اعتماد مجدد مردمی را کسب و در شورای‌شهر حضور یافت که نشان رضایت مردمی از عملکرد وی بود.

مهندس سلیمانی در طی همین دوره، به عنوان یکی از جوان‌ترین شهرداران استان انتخاب شد و شش‌سال متوالی عهده‌دار این سمت گردید و بارها به عنوان شهردار برتر استان انتخاب و رتبه برتر فرهنگی را در سطح شهرداری‌های کشور نیز بدست آورد. خدمات و کارهای زیربنایی وی در شهر بردسکن همواره زبانزد مردم بردسکن بوده است. ایشان در مدت حضور در شهرداری، صاحب ایده و مجری برنامه خیرین شهرساز در کشور بود و دستاوردهای مطلوبی نیز بدست آورد.

وی با کوله‌باری از این تجربه‌های گران‌سنگ، یعنی شش‌سال سابقه اداری و تخصصی در استانداری و دو دوره شورا و شش‌سال سابقه موفق شهرداری، در سال ۹۲ با صددرصد آرای اعضای شورای‌شهر کاشمر، در عین جوانی اما پختگی، به عنوان شهردار کاشمر انتخاب گردید. با شروع به کار سلیمانی، تحولات شهری در کاشمر آغاز شد و دوره چهارم شوراها یکی از باثبات‌ترین و پر فروغ‌ترین ادوار مدیریت شهری کاشمر بود که منشأ خدمات ارزشمند و ماندگار شد. در دوره پنجم شورا نیز، این مرد تحولگرا و صاحب جایگاه به عنوان شهردار کاشمر انتخاب گردید، اگرچه شورا در این دوره گرفتار برخی حواشی شد، اما مردم کاشمر باز هم شاهد تحولات گسترده و تغییرات عظیم در سیمای شهری و کارهای زیربنایی بودند و جامعه رضایت مطلوبی از مدیریت شهری را تجربه نمود.

سه دوره تجربه موفق مدیریت شهری و دو دوره شورا و شش‌سال سابقه خدمت در استانداری، موجب گردید که مهندس سلیمانی را به شخصیتی با تجارب ارزشمند تبدیل کند و بارها در مجامع شهرداران استان به عنوان منتخب اول مورد وثوق آنان واقع شود و همواره رأی اول را از آنِ خود کند. وی در این مدت به عنوان نماینده شهرداران استان در شورای مشورتی شهرداران استان برگزیده شد، در آخرین بار هم به عنوان نماینده شهرداران استان برای عضویت در هیأت مدیره سازمان شهرداری‌های کشور انتخاب گردید. وی همچنین مسئولیت کمیته حقوقی و اداری و نماینده هیأت مدیره در کمیسیون معاملات سازمان می‌باشد. در توصیف اهمیت جایگاه هیأت‌مدیره سازمان همیاری شهرداری‌ها همین نکته کافیست که، سازمان مذکور در سال۱۴۰۰، هزار و سیصد میلیارد تومان بودجه مصوب دارد که سیزده برابر بودجه شهرداری کاشمر است.

اما در خصوص جایگاه اجتماعی و مردمی مهندس سلیمانی هم لازم است اشاره شود که اکثریت شوراهای نامدار و باتجربه و شخصیت‌های بی‌بدیل نظام شورایی از هر دو طیف سیاسی، شایستگی‌های مهندس سلیمانی را کم‌نظیر توصیف می‌کنند، البته محدود افرادی هم هستند که به دلیل ایستادگی‌های ایشان بر حقوق عمومی و بیت‌المال، از وی رنجیده‌اند و تخریب ایشان را در پیش گرفته‌اند.

اکنون هم که شورای‌ششم، شهر را از تداوم خدمات مهندس سلیمانی بی‌بهره کرد، دریغ و افسوس از اعماق وجود بسیاری از شهروندان کاشمری بلند شد چرا که ایشان پروژه‌های راهبردی تعریف شده فراوان دیگری برای اجرا در دستور کار داشت که به نظر می‌رسد به بایگانی سپرده شود.

 

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=5523
  • نویسنده : علیرضا افتخاری ترشیزی
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.