• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
پارس وی دی اس
19
هم‌زمان با هفته کار و کارگر؛

با حضور مسئولان استانی و محلی از کارگران برتر کارخانه گیاهان معطر پرند تجلیل شد

  • کد خبر : 485
  • ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷
با حضور مسئولان استانی و محلی از کارگران برتر کارخانه گیاهان معطر پرند تجلیل شد
طی مراسمی با حضور معاون امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌رضوی، فرماندار و تنی چند از مسئولان محلی در جمع کارگران کارخانه گیاهان معطر پرند، از کارگران برتر این واحد تولیدی، خانم‌ها سمیه شاکری، مرضیه کاظمی و آقایان رسول مهربان، حسن ابراهیمی و ناصر شریف تجلیل شد.

معاون امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌رضوی در این مراسم با تقدیر از زحمات مدیرعامل و کارگران این مجموعه، از کارگران این شرکت خواست قدر این مجموعه را دانسته و سعی کنند؛ در تعاملاتی که بین کارگران و کارفرما ایجاد می‌شود بالاترین سطح بهره‌وری را داشته باشند.

وی عنوان کرد: با توجه به این‌که امسال از سوی رهبرمعظم انقلاب به نام رونق تولید نام‌گذاری شده در کارخانجات می‌توان با تلاش کارفرمایان و کارگران این رونق را ایجاد کرد.

وی گفت: اگر بین کارگران و کارفرمایان تعامل باشد شعار رونق تولید محقق می‌شود و از تک‌محصولی بودن نفت نجات پیدا می‌کنیم.

سلطان‏خواه افزود: بیشترین سرمایه‌گذاری‌ها در این مجموعه از سوی دولت و شرکت و اداره صنعت، معدن و تجارت اکنون در خصوص صادرات است که باید مهم شمرده شود.

وی صادرات را یکی از پتانسیل‌های شرکت گیاهان معطر پرند دانست و بیان کرد: این شرکت برای فروش داخلی مشکلی نداشته و می‌تواند تولیدات خود را به خارج صادر کند.

وی ادامه داد: با توجه به شعار رونق تولید، وظیفه وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی، حفظ اشتغال موجود و توسعه شرکت‌هایی است که می‌توانند نیرو و تولید بیشتری داشته باشند.

به گفته او اکنون در استان خراسان‌رضوی مثلث توسعه‌ای از سوی استاندار ارائه شده که اضلاع آن مردم، نیروهای دولتی و نمایندگان مجلس و ائمه‌جمعه هستند.

معاون امورتعاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌رضوی  بیان کرد: بر اساس مدل ارائه شده تمامی فرمانداران در شهرستان‌ها مکلف‌اند فعالیت‌هایی که اشتغال‌زایی و سرمایه‌گذاری را در منطقه در پی دارد؛ شناسایی کرده و با سرمایه‌های راکد مردمی زمینه ایجاد اشتغال و تولید را فراهم کنند.

وی گفت: شرکت‌هایی که در منطقه شناسایی‌شده و مسئولان در پرداخت تسهیلات آن‌ها را در اولویت قرار می‌دهند در واقع زمینه‌ساز اشتغال جوانان بیکار دانشگاهی هستند.

وی اظهار کرد: با توجه به این‌که زمینه جذب نیرو در بخش دولتی صفر است؛ نمی‌توان به این بخش خوش‌بین بود ولی اگر از شرکت‌ها حمایت شود برای رونق بیشتر، تسهیلات دولتی هم به آن‌ها پرداخت خواهد شد.

وی افزود: اکنون در زمینه توسعه و تشکیل شرکت‌هایی که اشتغال‌زایی دارند در مناطق زیر 10 هزار نفر از طریق سامانه کارا تسهیلاتی با کارمزد 4  و 6 درصد پرداخت می‌شود.

سلطان‌خواه ادامه داد: بر اساس قانون برخی شرکت‌های تعاونی همانند شرکت‌های کشاورزی، دانشجویی و کارمندی معاف از مالیات هستند و آن‌هایی که مشمول مالیات هستند 25 درصد بیشتر نسبت به شرکت‌های خصوصی معافیت دارند.

وی گفت: اگر شرکتی در قالب تعاونی تشکیل شد؛ کلیه سهامداران شرکت اگر در آن‌کار کنند از 20 درصد تخفیف بیمه سهم کارفرما استفاده می‌کنند.

دکتر نبی‏پور فرماندار کاشمر نیز در ادامه این مراسم گفت: کارگران به‌عنوان ستون فقرات تولید در کشور جایگاه بسیار ارزشمندی دارند از سویی در طول تاریخ نیز نظریه‌های متفاوتی در خصوص روابط بین کارگر و کارفرما، جنبش‌های کارگری و اتفاقاتی در نقاط مختلف دنیا توسط کارگران رقم خورده و مطرح شده است.

محمدعلی نبی‏پور افزود: با توجه به این‌که کارگر جز زور بازو و توانمندی‌های فردی، سرمایه دیگری ندارد اما همیشه قوانین در دنیا به نفع کارگران نوشته شده است.

وی بیان کرد: هرچند همیشه کارفرمایان نسبت به این قوانین معترض بوده‌اند اما کارگران در واحدهای تولیدی در مناطق مختلف کشور در عرصه صنعت و حوزه‌های مختلف دیگر محور کار هستند.

به گفته او سلامت روابط درون سازمان اداری بین کارفرمایان و کارگران، موجب افزایش بهره‌وری و راندمان و تولید خواهد شد.

وی بیان کرد: شرکت گیاهان معطر پرند یکی از آن مجموعه‌هایی است که همانند یک خانواده با انسجام عمل کرده و مدیران شرکت و کارگران روابط بسیار سالمی دارند و این موجب رشد این مجموعه شده است.

وی ابراز امیدواری کرد؛ در بلندمدت با برنامه‌ریزی‌های که صورت گرفته و افق خوبی که مدیران شرکت ترسیم کرده‌اند در حوزه کاری شرکت، آینده بهتری رقم بخورد.

وی با بیان این‌که این مجموعه، آینده بسیار درخشانی در اقتصاد کشور و منطقه دارد، افزود: وظیفه دستگاه‌های اجرایی و برخی از نهادهای نظارتی که بر روابط بین کارگر و کارفرما نظارت دارند؛ این است که توازنی در این فرآیند شکل گیرد و کمک کند نه‌تنها کارگر به‌حق و حقوقات خود برسد بلکه فرآیند تولید مخدوش نشود.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=485
  • منبع : آوای کاشمر
پارس وی دی اس

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.