• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
پارس وی دی اس
8
اشاره

با تمام توان از حق مردم کاشمر دفاع می‌کنم

  • کد خبر : 3253
  • ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱
با تمام توان از حق مردم کاشمر دفاع می‌کنم
شهردار کاشمر در اولین نشست خبری امسال خود که با حضور خبرنگاران شهر کاشمر در محل شهرداری برگزار شد، باحوصله و صریح به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد و آنچه در پی می‌آید؛ مشروح این نشست است که با هم می‌خوانیم. مهندس جعفر سلیمانی در این نشست بیش از دو ساعت به موضوعات مختلف مورد پرسش از سوی خبرنگاران به‌عنوان نمایندگان افکارعمومی پاسخ گفت و روشنفکرانه برخی نقاط مبهم در خصوص مسائل مبتلا به اداره امور شهر را تشریح و تأکید کرد: با تمام توان از حق مردم کاشمر دفاع می‌کنم. وی با بیان این‌که تمام اقدامات شهرداری توسط مراجع ذیصلاح بررسی و مورد نظارت قرار می‌گیرد؛ گفت: متأسفانه بعضی افراد در فضای مجازی اطلاعات نادرست به شهروندان ارائه می‌دهند که برای شهر مشکل ایجاد می‌کند.

شهرداری به فرودگاه کمک بلاعوض ندارد

وی در خصوص حرف‌وحدیث‌ها مبنی بر پرداخت کمک بلاعوض شهرداری به فرودگاه خصوصی کاشمر گفت: در پیگیری‌های مدیر فرودگاه فوق سبک کاشمر با وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل فرودگاه‌های کشور مقرر شد در صورت مهیا شدن باند فرود به طول سه کیلومتر، مجوز فرود هواپیمای مسافربری 60 و 70 نفره و هم‏چنین هواپیمای باربری به این فرودگاه داده شود و شهروندان و منطقه از این اقدام بهره‌مند شوند.

شهردار کاشمر افزود: ساخت فرودگاه توسط دولت باید انجام می‌شد که این امر توسط بخش خصوصی با سرمایه‌گذاری سنگین و غیرقابل بازده صورت گرفته و با توجه به این‌که دولت به بخش خصوصی نمی‌تواند مستقیم کمک کند از طریق مثلث اقتصادی از استانداری برای اجرای این باند کمک می‌شود.

وی اظهار داشت: شهرداری به‌عنوان تنها نهاد نیمه‌دولتی که می‌تواند به بخش خصوصی و دولتی کمک کند در نظر دارد؛ این فعالیت را انجام دهد.

وی تصریح کرد: درخواست مدیر فرودگاه فوق سبک به شورا ارائه‌شده تا از آن‌ها کسب تکلیف ‌شود و هیچ فعالیتی بدون هماهنگی با شورا در این فضا  صورت نمی‌گیرد.

شهردار کاشمر گفت: با توجه به این‌که شهرهای اطراف با امکاناتی کمتر فرودگاه دارند ما با وجود این فرودگاه در ترشیز باید برای ارتقاء آن در راستای توسعه منطقه تلاش کنیم.

سلیمانی افزود: اگر فعالیتی در فرودگاه کاشمر صورت گیرد متعلق به مردم کاشمر است و حق واگذاری به غیر وجود ندارد و در مذاکراتی که با مدیر فرودگاه صورت گرفته چنانچه به غیر واگذار شود می‌بایست به قیمت روز هزینه‌های انجام شده توسط شهرداری به‌حساب شهرداری واریز گردد.

وی ابراز داشت: با توجه به این‌که ما هرساله حضور مسئولین کشوری در مراسم مختلف را به شهرستان شاهد هستیم و حضور گردشگران به دومین شهر زیارتی استان را داریم، وجود این‌چنین زیرساخت‌هایی از الزامات است.

وی اشاره کرد: گرچه اجرای این پروژه برگشت سرمایه ندارد، ولی باید نگاه بلندمدت برای توسعه آن داشته باشیم.

شهردار کاشمر گفت: فراهم شدن هر زیرساختی برای منطقه در راستای ایجاد رفاه و آرامش مردم منطقه است لذا با کمک دولت و هزینه پنج‌میلیاردی انجام شده امکان فرود هواپیمای مسافربری در منطقه مهیا می‌شود.

وی با بیان این‌که در اجرای پروژه ورودی شهر حدود چهار هزار تن قیر رایگان دریافت کردیم و از این قیر برای آسفالت معابر شهر نیز استفاده شد؛ گفت: حال آنکه با توجه به مصوبه دولت و مجلس شهرهای بالای 25 هزار نفر نمی‌توانند قیر یارانه‌ای دریافت کنند.

وی اظهار کرد: در اجرای پروژه‌های ورودی روستاها به شهر، قیر مشارکتی دریافت و برای زیرساخت‌های بلوار سیدمرتضی نیز قیر رایگان گرفته‌ایم.

100 قطعه زمین از مطالبات مسکن مهر دریافت کردیم

شهردار کاشمر افزود: با توجه به این‌که حق‌وحقوق شهرداری در اجرای مسکن مهر دیده نشده بود، لذا با مذاکره با وزیر و مدیرکل راه و شهرسازی و حمایت‌های دکتر بنیادی، توانستیم بیشترین حقوق را دریافت کنیم و هم‌اکنون این املاک دارای ارزش ریالی بالایی است.

سلیمانی با تأکید بر این‌که اهل بخشش حق مردم نیستیم، افزود: از هر ریالی که مربوط به مردم کاشمر است دفاع شده و این مبالغ را مفید و مؤثر هزینه می‌کنیم.

وی تصریح کرد: تلاش کرده‌ایم از ظرفیت‌ها برای فعالیت‌های زیرساختی شهر و افزایش امکانات شهروندان استفاده کنیم به‌گونه‌ای که طی ماه اخیر با کاهش قیمت نفت و هم‏چنین کاهش قیمت قیر از چهار میلیون و 500 هزار تومان به یک‌میلیون و 500 هزار تومان از طریق سازمان همیاری‌ها که سهمیه پنج هزار تنی داشت، دو هزار تن خریداری کنیم و هم‌اکنون نسبت به قبل و با افزایش قیمت نفت و قیر یک میلیارد تومان سود کسب نموده‌ایم.

خط اعتباری 50 میلیارد تومانی کاشمر جهت طلبکاری از دولت، از دست‏مان رفت

شهردار کاشمر در ادامه با اشاره به این‌که خط اعتباری 50 میلیارد تومانی کاشمر که در مقابل طلبکاری شهرداری از دولت بود، از دستمان رفت؛ تصریح کرد: با دستور دولت، شهرداری‌هایی که از دولت طلبکار بودند می‌توانستند از این خط اعتباری استفاده و مطالبات خود را وصول کنند، لذا در سال 97 طبق پرونده‌های موجود و ثبت شده در شهرداری از دولت 90میلیارد تومان طلبکاری ثبت شده داشتیم که می‌توانستیم از طریق این خط اعتباری 50میلیارد تومان آن را برای شهر و در راستای انجام اقدامات زیر بنایی وصول کنیم.

وی تصریح کرد: متأسفانه در سال 97 طلبکاری‌های شهرداری از دولت از محل کمیسیون 100 و 77 به ثبت رسید و قطعی است و غیرقابل به‌روزرسانی برای سال 98 است و با تورم ایجاد شده ارزش طلبکاری شهرداری یک‌سوم شده درحالی‌که نمی‌توانیم طلبکاری شهرداری از دولت را سه برابر کنیم و با این روند شهرداری و مردم کاشمر از این امکانات بی‌بهره شد.

شهردار کاشمر گفت: زیان وارد شده جهت ارائه خدمات توسط شهرداری به شهر و شهروندان با توجه به نرخ تورم سال 1397 تا 1399 به‌خوبی مشهود است، درصورتی‌که اگر سنگ‌اندازی توسط رئیس وقت شورا صورت نمی‌گرفت و مطالبات شهرداری از دولت وصول می‌شد، با قیمت تمام‌شده پایین‌تری تجهیزات برای پروژه‌های شهری خریداری می‌گردید.

وی با بیان این‌که تمامی فعالیت‌های مالی و عمرانی شهرداری توسط مراجع ذیصلاح و شورا رصد می‌شود، تصریح کرد: گرچه دولت شهرداری‌ها را در معاملات متوسط از برگزاری مناقصه و مزایده معاف کرده است ولی شهرداری آن را برگزار کرده که آگهی مربوطه هرکدام از مزایده و مناقصه‌ها را در نشریات کثیرالانتشار به چاپ رسانده است.

شهردار کاشمر گفت: با توجه به طولانی شدن مدت و تعداد مزایده در خرید تجهیزات در معاملات به‌طور متوسط شاهد افزایش قیمت به دلیل تورم هستیم ولی بازهم برای این‌که مشکلی در راستای انجام فعالیت‌های شهرداری از طرف مراجع ذیصلاح و شورا پیش نیاید این روند را ادامه خواهیم داد.

سلیمانی افزود: اگر در آن زمان خط اعتباری با مجوز شورا محقق می‌شد بسیاری از پروژه‌های سطح شهر به پایان و روند بهتری برای تکمیل داشت.

وی گفت: با ریاست جدید شورا در کنار هم مشغول فعالیت و گره‌گشایی از فعالیت‌های مردم و شهرداری هستیم و باور داریم همه می‌توانیم با وجود سلایق مختلف، برای حل مشکلات کمک کنیم و اثربخش باشیم.

ملک مردم کاشمر را به شرکت نفت نمی‌دهیم

شهردار کاشمر از تعطیلی جایگاه گاز شماره یک شهرداری در میدان شهید غلامی از مردم شهر، عذر خواست و گفت:  اقداماتی که صورت گرفته در راستای تحقق حق مردم بوده است.

سلیمانی افزود: جایگاه پمپ گاز طی چندین سال اخیر ایجاد شده و طی بازدیدهای شرکت‌های استاندارد در سال‌های متوالی از عدم ایجاد دیوار بتنی ضد آتش شمال جایگاه در زمان بهره‌برداری و هم‏چنین احداث آنتن ایرانسل در کنار جایگاه ایراد نمی‌گرفته‌اند، اما اخیراً با عوض شدن شرکت جدید، این دو مشکل موجب تعطیلی جایگاه گردید.

وی ابراز داشت: در زمان احداث جایگاه‌های پمپ گاز قرارداد تنظیمی بین شرکت گاز خودرو و شهرداری‌ها به‌گونه‌ای بود که تأمین زمین با شهرداری و تأسیسات رایگان از طرف شرکت در اختیار قرار داده می‌شد و فعالیت جایگاه شروع می‌شد، حال این جایگاه‌ها به شرکت نفت واگذار گردیده است.

وی تصریح کرد: در دستور جدید شرکت نفت و تغییر قراردادها تأکید کرده‌اند، زمین و تأسیسات شهرداری به شرکت نفت واگذار گردد که متأسفانه تمامی شهرداری‌های استان این قرارداد را امضا نموده‌اند حال آن‌که عرصه این ملک مربوط به شهرداری و مردم است و اعیان و تجهیزات مربوط به شرکت نفت است، لذا برای جلوگیری از تضییع اموال عمومی بر عدم واگذاری زمین به شرکت نفت پافشاری کردیم.

وی گفت: برای رهایی از بهانه‌های شرکت استاندارد و نگهداری جایگاه پمپ گاز، دکل ایرانسل که قبلاً محل آن مورد تأیید آن‌ها بود جمع‌آوری شد و دیوار موردنظر در حال ساخت است و جایگاه به شهروندان خدمات‌رسانی می‌کند.

 

درآمدهای پایدار شهرداری افزایش می‌یابد

شهردار کاشمر گفت: گرچه هزینه‌های جاری شهرداری افزایش‌یافته ولی برای افزایش درآمدهای پایدار نیز برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

سلیمانی افزود: هم‌اکنون املاک شهرداری که طی سال‌های اخیر جذب‌شده، ارزشی بالغ 100 میلیارد تومان دارد.

وی اظهار کرد: ایجاد واحدهای تجاری در حاشیه بلوار جمهوری اسلامی، بلوار جانبازان و دیگر خیابان‌ها با هدف نگهداری املاک و ایجاد درآمد پایدار صورت گرفته است.

وی با بیان این‌که با حفظ املاک شهرداری، شاهد ارتقاء و بهبود آن‌ها بوده‌ایم؛ گفت: گرچه 12 هکتار زمین رایگان و پروانه رایگان به سرمایه‌گذار سیدمرتضی پیشنهاد شد، ولی متأسفانه هنوز سرمایه‌گذار اقدامی انجام نداده است.

شهردار کاشمر با بیان این‌که در سیدمرتضی، شهرداری حداقل ماهیانه 50 میلیون تومان هزینه جاری می‌پردازد؛ گفت: جهت تأمین هزینه با احداث 23 واحد اقامتی در سیدمرتضی هزینه‌های جاری آن، از این محل تأمین می‌گردد.

سلیمانی ابراز داشت: با تعریف 24 پارک محله در سطح میانی شهر در تلاشیم هرکجا که زمینی وجود داشته باشد، امکانات اقدامات رفاهی برای شهروندان مهیا کنیم همان‏گونه که پنج هزار متر در خیابان سلطانیه، در میدان کعبه، شمال امام‌زاده سیدحمزه و میدان‏بار پیش‌بینی و تملک شده است.

وی افزود: درآمد شهرداری در سال از محل اخذ عوارض سالانه به 20 میلیارد تومان نمی‌رسد درصورتی‌که فقط در بخش پسماند هزینه بالایی برای روفت و روب و جمع‌آوری زباله پرداخت می‌شود که از محل دریافت عوارض غیرقابل تأمین است.

شهردار کاشمر گفت: پروژه فرهنگ‌سرای کاشمر با اعتبار دولتی، حفظ جنگل سیدمرتضی، کف‏سازی و ساماندهی تپه‌های سیدمرتضی، پروژه بلوار سیدمرتضی، راه‌اندازی کارگاه بتن غلطکی و تولید تایل، طرح بزرگ ساماندهی آرامگاه شهید مدرس، احداث 10 باب سالن ورزشی، پارک بزرگ بانوان با امکان انجام 23 فرآیند ورزشی در زمره اقدامات زیرساختی انجام شده شهرداری برای توسعه شهر محسوب می‌شود.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=3253
  • منبع : آوای کاشمر
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.