• امروز : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
پارس وی دی اس
3
حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین:

باند دوم جاده کاشمر به شادمهر سال آینده افتتاح می‌شود

  • کد خبر : 9522
  • ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۷:۳۵
باند دوم جاده کاشمر به شادمهر سال آینده افتتاح می‌شود
صدای خاوران-نماینده مردم شهرستان‌های کاشمر، بردسکن، خلیل‌آباد و کوهسرخ در مجلس شورای‌اسلامی با اشاره به این‌که قیرپاشی و آسفالت 5 کیلومتر از 8 کیلومتر باند دوم این جاده در حال انجام است، گفت: هرچند یکی از تقاضاهای مردم منطقه ترشیز دوبانده شدن محور خلیل‌آباد به بردسکن است اما این جاده فاقد ماده 23 یعنی مجوز احداث جاده بوده که در سال 1400 با پیگیری‌های فراوان مجوز احداث آن اخذ گردید. نیک‌بین افزود: متأسفانه طی 15سال گذشته بدون مطالعه و با فاصله زیاد از جاده اصلی باند دوم محور خلیل‌آباد به بردسکن زیرسازی شده که به همین دلیل اکنون با مشکلات عدیده‌ای مواجهیم.

نماینده مردم شهرستان‌های کاشمر، بردسکن، خلیل‌آباد و کوهسرخ در مجلس شورای‌اسلامی از تکمیل و بهره‌برداری باند دوم جاده کاشمر به شادمهر در سال آینده خبر داد.

حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین طی گفتگویی با آوای‌کاشمر یکی از مؤلفه‌های پیشرفت منطقه را راه‌های دسترسی آن دانست و افزود: جاده شادمهر به کاشمر یکی از راه‌های مهم منطقه ترشیز محسوب می‌شود که از حدود20 سال قبل همچنان در حال ساخت است.

وی افزود: هرچند 15 کیلومتر از این جاده 55 کیلومتری تا سه‌راهی شادمهر در سال 1399به‌صورت ناقص افتتاح شد، اما طی این سال‌ها بسیاری از نواقص برطرف و برخی از جمله رمپ‌ها، و دوربرگردان‌هایی که باید زیرگذر احداث می‌شد نیز باقی‌مانده که هم‏چنان انجام نشده است.

نیک‌بین با اشاره به این‌که به دلیل عدم کار کارشناسی در 15کیلومتر افتتاح‌ شده، مجبور شدیم در بعضی نقاط مجدد کار انجام شود؛ تصریح کرد: ایجاد پل و رمپ از اقداماتی بود که پس از افتتاح جاده انجام گرفت.

وی با بیان این‌که طی سال‌های 1399و1400 هیچ اعتباری برای این جاده تخصیص نیافته بود و دولت برای تکمیل این جاده هیچ برنامه‌ای نداشت؛ گفت: حتی مسئولین ذی‌ربط طی سال‌های گذشته به دلایل مختلف پیگیر تکمیل، توسعه و سرعت بخشیدن به روند پیشرفت این جاده نبودند.

نیک‌بین عنوان کرد: هرچند پیمانکار باند دوم بسیار ضعیف است، اما علی‏رغم گذشت بیش از30 ماه از قراردادش هیچ اقدامی برای خلع ید او انجام نگرفته است.

نماینده مردم ترشیز در مجلس شورای‌اسلامی با بیان این‌که علیرغم تمامی مشکلات، با پیگیری‌های صورت گرفته توانستیم در سفر سال گذشته ریاست‌جمهوری اعتبارات جاده را از 28 میلیارد تومان به 400 میلیارد تومان افزایش دهیم؛ گفت: بحمدالله طی یک سال گذشته روند پیشرفت جاده سرعت بسیار خوبی داشته و تاکنون حدود 170 میلیارد تومان از اعتبار تخصیص پیدا کرده است.

نیک‌بین با بیان این‌که تا سه‌راهی شادمهر به‌جز چهار پل اصلی همه پل‌ها، ابنیه فنی و بتن مسلح آن کار شده است، افزود: با این روند و پیگیری‌های جدی و هفتگی، این محور سال 1403 افتتاح خواهد شد.

وی عنوان کرد: اگر مسئولین ذی‌ربط تلاش کنند بخش قابل‌توجهی از این مسیر مواصلاتی همین امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

نماینده مردم شهرستان‌های کاشمر، بردسکن، خلیل‌آباد و کوهسرخ در مجلس شورای‌اسلامی با اشاره به این‌که قیرپاشی و آسفالت 5 کیلومتر از 8 کیلومتر باند دوم این جاده در حال انجام است، گفت: هرچند یکی از تقاضاهای مردم منطقه ترشیز دوبانده شدن محور خلیل‌آباد به بردسکن است اما این جاده فاقد ماده 23 یعنی مجوز احداث جاده بوده که در سال 1400 با پیگیری‌های فراوان مجوز احداث آن اخذ گردید.

نیک‌بین افزود: متأسفانه طی 15سال گذشته بدون مطالعه و با فاصله زیاد از جاده اصلی باند دوم محور خلیل‌آباد به بردسکن زیرسازی شده که به همین دلیل اکنون با مشکلات عدیده‌ای مواجهیم.

وی تصریح کرد: هرچند جاده‌ها توسط وزارت راه ساخته و سازمان راهداری آن را برای تعمیر و نگهداری تحویل می‌گیرد، اما راهداری اعلام نموده جاده خلیل‌آباد به بردسکن را پس از اتمام کار به دلیل عدم رعایت مقررات و قوانین لازم تحویل نخواهد گرفت.

نیک‌بین خاطر نشان کرد: یکی از مواردی که باید طبق قانون انجام می‌شد فاصله تیرهای برق در مجاورت جاده است که باید جانمایی‌شان تغییر می‌کرد و در باغات مردم قرار می‌گرفت که لازمه‌اش تملک اراضی سمت راست جاده خلیل‌آباد به بردسکن و اختصاص چندین میلیارد اعتبار بود.

نماینده مردم شهرستان‌های کاشمر، بردسکن، خلیل‌آباد و کوهسرخ در مجلس شورای‌اسلامی تصریح کرد: برای رفع این مشکل طی قراردادی با شرکت برق تمامی تیرهای برق از سمت راست جاده به سمت چپ منتقل شد، که با این جابجایی به طول حدود 4 کیلومتر، احداث باند دوم آغاز خواهد شد.

وی با بیان این‌که سال گذشته و امسال حدود 70 میلیارد تومان برای این محور اختصاص یافت که هرسال این بودجه قابل‌افزایش خواهد بود، عنوان کرد: امیدواریم طی امسال و سال آینده باند دوم جاده خلیل‌آباد به بردسکن را حداقل تا کُندر پیش برده و به بهره‌برداری برسانیم.

نیک‌بین وضعیت جاده بردسکن به سبزوار را بسیار اسفبار دانست و گفت: بارها جلسات و پیگیری‌هایی با وزیر راه و شهرسازی برای این جاده داشته‌ایم که در نهایت سال گذشته 98 میلیارد تومان اعتبار اخذ و پیمانکار آن مشخص گردید.

وی افزود: با اقدامات صورت گرفته روکش آسفالت حوزه استحفاظی بردسکن از میدان ورودی شهر تا بعد از روستای خور و بیجورد انجام می‌شود.

نیک‌بین خاطر نشان کرد: هرچند تعویض آسفالت 7 کیلومتر بعدی از خرو و بیجورد تا گردنه در دستور کار قرار گرفته، ولی در حوزه سبزوار روند کار کُند پیش می‌رود.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد؛ با همکاری نماینده‌های سبزوار بتوانیم این محور را به یک استاندارد حداقلی برسانیم و اقدامات قابل‌توجهی را در حوزه راه و جاده برای ترشیز انجام دهیم.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=9522
  • نویسنده : جواد افتخاری
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

برچسب ها

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.