• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
پارس وی دی اس
17
یادداشت

ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست / عرض خود می‌بری و زحمت ما می‌داری

  • کد خبر : 2223
  • ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۸:۱۸
ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست / عرض خود می‌بری و زحمت ما می‌داری
با نزدیک شدن به انتخابات و آغاز فعالیت‌های انتخاباتی، متاسفانه در دیار ترشیز بازار تخریب شخصیت‌های تاثیرگذار اصلاح‌طلب منطقه توسط مخالفان رونق گرفته است. در این میان برخی از سیلی‌خوردگان از جریان اصلاحات که در بین هیچ یک از جریان‌های سیاسی اصلاح‌طلب و اصولگرا جایگاه و پایگاهی ندارند، از فرط عصبانیت هم‌چون حیوانات هار ولگرد به هر رهگذری حمله‌ور می‌شوند.

با نزدیک شدن به انتخابات و آغاز فعالیت‌های انتخاباتی، متاسفانه در دیار ترشیز بازار تخریب شخصیت‌های تاثیرگذار اصلاح‌طلب منطقه توسط مخالفان رونق گرفته است. در این میان برخی از سیلی‌خوردگان از جریان اصلاحات که در بین هیچ یک از جریان‌های سیاسی اصلاح‌طلب و اصولگرا جایگاه و پایگاهی ندارند، از فرط عصبانیت هم‌چون حیوانات هار ولگرد به هر رهگذری حمله‌ور می‌شوند. عوامل و سرمنشاء این حرکات تخریبی، برای اصلاح‌طلبان و اصولگرایان اصیل کاملا شناخته شده و بر همگان روشن است که اینها افرادی شکست‌خورده و وامانده هستند که از گروه‌های خویش رانده شده‌اند. اینان افرادی‌اند که نه فقط به خاطر تحلیل‌های‌شان که همواره غلط از آب درآمده نزد هواداران‏شان آبرویی ندارند، بلکه بیشتر به خاطر نفاق و منفعت‌طلبی شخصی‌شان هیچ‌ جریان سیاسی حاضر به پذیرش آنها نیست و حالا از سر عصبانیت و دریوزگی، به فحاشی و تخریب دیگران روی آورده‌اند. اینها آنقدر بزدل و فرومایه‌اند که هیج‌گاه جرات و جسارت نوشتن متنی با نام واقعی خویش را حتی در فضای مجازی نداشته‌اند؛ البته این‌گونه رفتارها برای مردم ترشیز کاملا شناخته شده است.  روزگاری با شب‌نامه و تکثیر سی‌دی و توزیع مخفیانه این‌کار را انجام می‌دادند و اکنون با بهره‌گرفتن از فضای مجازی به لجن پراکنی مشغول هستند و بی‌شرمانه‌تر این‌که برای مخفی ساختن چهره خویش، از عناوین و واژه‌های مقدسی همچون “پاسداری از خون شهدا” و یا “حامیان ولایت” نیز استفاده می‌کنند، در حالی‌که بوی تعفن پلشتی و نفاق آنها، حضار در فضای مجازی را اذیت می‌کند و شکی نیست عنقریب به همت نیروهای مردمی شناسایی و با کمک مراجع ذی‌صلاح رسوای عام و خاص خواهند شد تا فضای امن سیاسی منطقه تحت تاثیر شایعات و تهمت‌های آنها ملتهب نشود.

آنچه این افراد پست فطرت و بدسگال انجام می‌دهند، ناشی از این است که به اندازه کافی نسبت به محبوبیت اصلاح‌طلبان منطقه ترشیز به ویژه تاثیرگذاری “شورای‌راهبردی” واقفند، بنابراین مصمم هستند این افراد تاثیرگذار و هسته مرکزی آنها را که عامل اصلی هم‌اندیشی و اتحاد و انسجام بین جریان اصلاح‌طلب است را هدف تخریب قرار دهند. این افراد به خوبی می‌دانند همواره عامل اصلی شکست آنها، وحدت اصلاح‌طلبان و پشتیبانی خالصانه هواداران از تصمیمات شورای‌راهبردی بوده است. این همدلی و همراهی برای این افراد غیرقابل تحمل گردیده و مکرر از خود می‌پرسند مگر اینان چه کسانی هستند که وقتی به گزینه‌ای برای انتخابات می‌رسند، همه وارد عرصه شده و یک صدا از آن حمایت می‌کنند؟ مثلا چطور می‌شود وقتی برای نمایندگی مجلس، پزشکی حاذق و به قول خودشان غیرسیاسی را معرفی می‌کنند، سیاست‌مداران با تجربه و کارکشته کشوری همچون خباز و رسولی برای حمایت او وارد عرصه تبلیغات و سخنرانی می‌شوند؟ واقعا با خودخواندگی می‌توان در چهار شهرستان دیار ترشیز و شهرها و روستاهای تابعه آن نفوذ کرد؟ اگر این سخن درست است و اگر شما هم آبرو و اعتمادی در نزد مردم دارید چنین کنید. واقعا گمان می‌کنید اگر مردم عاقل و هوشیار، صداقت و سلامت را در افراد و جریانی نبینند، چشم و گوش بسته از کسی پیروی می‌کنند؟ ما از ایده‌پردازانی که بر سفره منافقین ارتزاق کرده‌اند بیش از این انتظار نداریم چرا که چنین تربیت شده‌اند، اما به کسانی که فریب این منافقان را می‌خورند و در نشر اکاذیب و تهمت و افترا کمک می‌کنند توصیه می‌کنیم دنیا و آخرت خود را فدای دغل‌بازی اینان نکنند.

تخریب‌گران و دروغ‌پردازان بدانند زمان بزن و در رو گذشته است. مردم چهره‌هایی که شما به تخریب‌شان پرداخته‌اید را خوب می‌شناسند، با آنان زندگی کرده و در کنار آنها عمر سپری کرده‌اند و نیازی به معرفی شما ندارند. مردم به خوبی می‌دانند امانات‌شان را به چه کسی بسپارند. مردم سلامت و صداقت افراد را در طول ایام و در فراز و فرودها سنجیده و سپس اعتماد کرده‌اند. آنچه شما بداندیشان آن را آخور پنداشته‌اید ناشی از گرسنگی بیش از حدتان بوده و کسانی که مورد اعتماد مردم قرار گرفته‌اند، از این امتحانات با پاکی و سربلندی بیرون آمده‌اند. اگر به خیال خود، بی‌شرمانه و با جعل عنوان به دنبال ایجاد تفرقه هستید، بدانید راه به جایی نمی‌برید چرا که حامیان جریان اصلاح‌طلب در منطقه ترشیز بزرگ، معتمدین خود را می‌شناسند و همچون مراد خویش دوست‌شان دارند. گواه این مدعا، افراد تحصیل‌کرده دانشگاهی هستند که گاه برگرد شمع وجود فرزانه‌ای فاقد تحصیلات آکادمیک حلقه می‌زنند و درس گذشت و ایثار فرا می‌گیرند و این شاخصه اصلی شوراهای ‌راهبردی در شهرستان‌های ترشیز است.

اما دوستان عزیزی که مورد هجمه کینه‌توزان و خناسان قرار می‌گیرند، به خوبی می‌دانند که ورود به عالم سیاست، این گرفتاری‌ها را هم دارد و در طول تاریخ، بزرگان و حتی ائمه نیز از شر این گروه خناس در امان نبوده‌اند و به قول صائب:

چرا از تهمت ناگاه غمگین می‌شوی صائب؟

نرست از خار تهمت دامن پیراهن یوسف

و به قولی:

این جا تمام پاک‌دلان تحت تهمت‌اند

هرکس به یک طریقه گرفتار می‌شود

تلخی به کام مردم دانا نشانده‌اند

حنظل غذای مردم هشیار می‌شود

لذا ضمن خویشتن‌داری و مراجعه به مراجع ذی‌ربط، مطمئن باشند به لطف خدا مسئولین مربوطه قادرند هم‌چنان‌که امثال ریگی‌ها را در آسمان و روح‌ا… زم‌ها را در صحرا شناسایی و دستگیر کنند، اینان را نیز شناسایی و به سزای اعمال‌شان برسانند.

و اما سخنی نیز با کسانی که این قبیل تهمت‌ها را در فضای مجازی می‌خوانند و یا به نقل از دیگران می‌شنوند. خداوند در قرآن کریم در آیه ۱۲ سوره نور می‌فرماید: «لَوْلَا إِذْ سَمِعْتُمُوهُ ظَنَّ الْمُؤْمِنُونَ وَالْمُؤْمِنَاتُ بِأَنفُسِهِمْ خَیْرًا وَقَالُوا هَذَا إِفْکٌ مُّبِینٌ؛ چرا هنگامى‌که آن [بهتان] را شنیدید مردان و زنان مؤمن گمان نیک به خود نبردند و نگفتند این بهتانى آشکار است» در این آیه، جمله «چرا گمان خیر به خودشان نبردند» تعبیر بسیار زیبایی است و اشاره دارد به این‌که مؤمنین و مومنات باید هرچه را که درباره خود نمی‌پسندند، درباره سایر مومنین هم نپسندند؛ این آیه به نوعی گمان بد بردن درباره دیگر مؤمنان را گمان بد درباره خودشان بر شمرده است. پس مؤمن همان‌طور که به خود گمان بد نمی‌برد و از حیثیت و آبروی خویش به سختی دفاع می‌کند، باید به مؤمنان دیگر نیز گمان بد نبرد و از حیثیت ایشان به سختی دفاع کند. بنابراین، نخستین وظیفه مؤمن در برابر چنین جریانی آن است که آن‌را تکذیب کند و با قاطعیت بگوید این یک تهمت و افترای آشکار است. وظیفه  دیگر او این است که به گسترش آن دامن نزند و بداند این کار گناه سنگینی است.

در پایان، هرچه به موعد انتخابات نزدیک شویم متاسفانه این‌‎گونه بداخلاقی‌ها هم افزایش خواهد یافت و همان‌طور که بارها اظهار داشته‌ام متاسفانه سیاست در کشور ما و در میان برخی افراد با دو آفت بزرگ “دروغ” و “غیبت” همزاد شده و بسیار مراقبت نفس لازم است تا اندک ایمان خود را برسر دنیای دیگران نبازیم. امید است ناظران عرصه فضای مجازی با تذکر به موقع به مدیران کانال‌ها، از مسمومیت این رسانه ارزان و فراگیر جلوگیری نمایند و فعالان این عرصه نیز مراقب باشند تا بهانه‌ای برای محدودیت آن به دست مخالفان ندهند.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=2223
  • نویسنده : حسین نجاتیان شجاعی
  • منبع : آوای کاشمر
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1
  1. این آقای نجاتیان تمام با ادبیات لجن پراکنی صحبت کرده و مصداق ازکوزه برون همان تراود که دراوست از آدمی مثل ایشون انتظار سخن ثواب نیست

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.