• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
پارس وی دی اس
5

اولین نیروگاه 200 کیلوواتی انشعابی کشور در کاشمر افتتاح شد

  • کد خبر : 7312
  • ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰
اولین نیروگاه 200 کیلوواتی انشعابی کشور در کاشمر افتتاح شد
با حضور معاون وزیر نیرو، جمعی از مسئولان استانی، فرماندار و مدیر شرکت برق کاشمر فازِ اولِ اولین نیروگاه 200 کیلوواتی انشعابی کشور در محل "زنجیره تولیدی پیشرو صالح" این شهرستان افتتاح شد.

*مجموعه زنجیره تولیدی پیشرو صالح از تیم علمی بسیار خوبی برخوردار می‌باشد

معاون وزیر نیرو و مدیرعامل سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق(ساتبا) در این مراسم اظهار داشت: هرچند این‌گونه نیروگاه‌ها جزء نیروگاه‌های انشعابی هستند و از ظرفیت‌هایی حدود 5 تا 200 کیلووات در کشور داریم، اما مانند آنچه در محل زنجیره تولیدی پیشرو صالح افتتاح‌شده برای اولین بار در سطح استان و کشور است.

محمود کمانی افزود: نیروگاه انشعابی200 کیلوواتی از اهمیت خاصی برخوردار است، به‌طوری‌که پراکنده بوده و توسط مردم ایجاد می‌شود و چون به محل مصرف نزدیک می‌باشند، میزان تلفات‌شان بسیار کمتر است.

وی تصریح کرد: این‌که برای اولین‏بار یک مجموعه دام و طیور در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر ورود کرده جای خرسندی و بسیار ارزشمند بوده و نشان از آن دارد؛ این مجموعه از تیم علمی بسیار خوبی برخوردار می‌باشد.

معاون وزیر نیرو با بیان این‌که امیدواریم این نوع کارها توسعه یابد، گفت: انرژی خورشیدی جزء انرژی‌های پاک و خدادادی هست و از مشکلاتی که نیروگاه‌ها با سوخت فسیلی دارند، این نوع نیروگاه‌ها ندارند.

وی با بیان این‌که نیروگاه 200 کیلوواتی انشعابی زنجیره تولیدی پیشرو صالح کاشمر از توان بسیار خوبی برخوردار است، به حمایت‌هایی که از این مجموعه خواهد داشت اشاره کرد و گفت: بر اساس گفت‌وگوهای صورت گرفته با مدیرعامل این مجموعه مقرر شد نیروگاه را توسعه داده و ما هم مجوزهای لازم را صادر کنیم.

وی تصریح کرد: خرید برق به‌صورت تضمینی و پرداخت‌های به‌موقع مهم‌ترین حمایتی خواهد بود که از این مجموعه انجام می‌دهیم.

محمود کمانی افزود: تأمین برق موردنیاز از طریق احداث نیروگاه‌های بزرگ با انرژی فسیلی برای کشور صرفه اقتصادی ندارد و امکان‌پذیر هم نیست.

وی با بیان این‌که اکنون در تأمین سوخت به‌خصوص در ناحیه خراسان چون منابع گازی کمتری وجود دارد با مشکل مواجه هستیم، اظهار کرد: برای رفع این مشکل باید با سرعت به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر حرکت نمود.

مدیرعامل سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق(ساتبا) گفت: برای توسعه این نیروگاه آماده هرگونه همکاری و صدور مجوزهای لازم هستیم، البته باید دوره احداث کوتاه باشد.

* در حال حاضر حدود ۵۰۰ کیلووات پنل‏های خورشیدی در حال نصب است

مدیرعامل زنجیره تولیدی پیشرو صالح کاشمر در این مراسم با تقدیر از حمایت‌های صورت گرفته مسئولان در راه‌اندازی این نیروگاه گفت: در حال حاضر حدود ۵۰۰ کیلووات پنل‏های خورشیدی در حال نصب است.

قدیر صالحی با بیان این‌که هم‌اکنون ۴۵۰۰ کیلووات پنل‌های خورشیدی در حال ورود به گمرک ایران است، تصریح کرد: در صورت خروج سریع از گمرک تا چند ماه دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به این‌که در فاز اول آن 1.5 مگاوات برق تولید می‌شود و دو فاز دیگر نیز در دست احداث است، افزود: زنجیره یکپارچه تولید گوشت مرغ پیشرو صالح کاشمر اولین زنجیره در شرق کشور است.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون دو میلیون مرغ گوشتی، مرغ تخم‌گذار، مرغ اجداد و مرغ گوشتی در این مجموعه داریم که کار بسیار استرس‌زایی است.

مدیرعامل زنجیره تولیدی پیشرو صالح کاشمر عنوان کرد: برای توسعه این صنعت باید از نیروها و تجهیزات به‌روزی استفاده نمود، اکنون در این زنجیره 540 نیروی بیمه‌شده مشغول فعالیت هستند.

وی در ادامه با بیان این‌که آماده توسعه این نیروگاه هستیم، بیان کرد: اگر حمایت‌ها و امنیت ما از سوی وزارت نیرو تأمین باشد و قراردادها به‌موقع تنظیم شود هیچ مشکلی برای توسعه نیروگاه انشعابی نداریم.

صالحی تصریح کرد: با توجه به این‌که در حال حاضر با کمبود آب موردنیاز مواجه هستیم می‌طلبد همکاری‌های لازم از سوی مسئولان در رفع این مشکل از سوی وزارت نیرو صورت گیرد.

* مجموعه صالح، در همه زمینه‌ها پیشرو است

امیر دائی‌صراف، فرماندار کاشمر هم در این مراسم با بیان این‌که زنجیره تولیدی پیشرو صالح الگویی در کشور است، گفت: مجموعه صالح در همه زمینه‌ها پیشرو است.

وی با بیان این‌که این مجموعه از پرسنل متخصص و به ‌روزی برخوردار است، اظهار کرد: مدیرعامل این مجموعه در کشور شناخته شده هستند و تاکنون اقدامات بسیار ارزشمندی را برای شهرستان کاشمر و حتی منطقه ترشیز انجام داده است.

فرماندار کاشمر با بیان این‌که تمام توان خود را در حمایت از این مجموعه به کار خواهیم گرفت؛ گفت: این مجموعه برای رسیدن به‌تمامی اهداف خود، نیازمندِ حمایت مسئولان استانی و کشوری است.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=7312
  • نویسنده : علیرضا افتخاری ترشیزی
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.