• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
پارس وی دی اس
6
به همت شهرداری

اولین سالن ورزشی اختصاصی جانبازان در کاشمر افتتاح شد

  • کد خبر : 546
  • ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲
اولین سالن ورزشی اختصاصی جانبازان در کاشمر افتتاح شد
همزمان با اعیاد شعبانیه و مصادف با روز جانباز با حضور مسئولین و جانبازان، به همت شهرداری کاشمر اولین سالن اختصاصی ورزشی جانبازان این شهر افتتاح شد.

شهردار کاشمر در مراسم افتتاح این سالن ورزشی طی سخنانی با تبریک فرارسیدن اعیاد شعبانیه و مناسبت‌های تقویمی روز پاسدار و جانباز گفت: خوشحالیم که میزبان جانبازان عزیزی هستیم که اگر دلاورمردی، ایستادگی و جان‌فشانی‌های آن‌ها در کنار شهدای عزیز نبود هم‌اکنون در امنیت و آسایش نبودیم.

جعفر سلیمانی با تأکید بر این‌که اقتدار ایران اسلامی با فداکاری شهدا و جان‌فشانی‌های جانبازان به دست آمده، افزود: آن‌قدر جانبازان و شهدا باصلابت، شهامت و ایثار در جبهه‌های جنگ حضور پیدا کردند که دست طمع همه بیگانگان را به این سرزمین مقدس کوتاه کردند و دیگر نمی‌توانند چشم طمع به خاک این مملکت داشته باشند.

وی با بیان این‌که سالن ورزشی جانبازان با پیگیری‌های اعضای شورای‌شهر و پیشنهاد جانبازان و حمایت بنیاد شهید محقق شد؛ تصریح کرد: با مجموعه پرسنل شهرداری به‌ویژه دایره عمران، سالن اختصاصی ویژه جانبازان را در روز جانباز تقدیم این عزیزان می‌نماییم.

شهردار کاشمر با بیان این‌که در گذشته مجموعه سپاه‌پاسداران کارهای بسیار خوبی انجام داده و حدود چهار سالن به‌عنوان پدافند غیرعامل در سطح شهر جانمایی کرده بود؛ گفت: در بازدیدها و همکاری‌های مختصری که با مجموعه سپاه پاسداران داشتیم، جهت ایمن‌سازی شهر و به‌منظور پدافند غیرعامل و ضرورت‌های ایجاب شده در حوادث غیرمترقبه شهر کاشمر، نیازمند چنین سالن‌هایی هستیم.

سلیمانی تأکید کرد: شهرداری علاوه بر وظایف خود در احداث کانال، جدول، پارک و نظافت شهر، ایجاد زیرساخت‌هایی که شهر را از حوادث نجات دهد و باعث دلگرمی مردم و مسئولین در زمان بحران شود را برعهده دارد.

وی با بیان این‌که جهت ایجاد نشاط و سلامتی در بین شهروندان، ساخت 10 سالن ورزشی در سطح شهر برنامه‌ریزی شده؛ ابراز کرد: اولین سالن از این سالن‌ها، سالن جانبازان است که به دست جانبازان عزیز این شهر افتتاح شد.

وی هم‏چنین با بیان این‌که در مجموعه پارک دهخدا علاوه بر پارک و فضای سبز، سالن ورزشی جانبازان و سالن بزرگ‌تری در مجاورت این سالن با همین کیفیت و سه چهار برابر بزرگ‌تر از این سالن ساخته شد؛ گفت: سالن ورزشی اختصاصی جانبازان با مساحت درخواستی این عزیزان مهیا و جانمایی شده و سالن مجاور نیز آماده بهره‌برداری است که برای اولین بار دو سالن در محله دهخدا فعال می‌شود.

شهردار کاشمر تصریح کرد: در راستای راه‌اندازی سالن‌های ورزشی، سالن ورزشی انتهای بلوار امام موسی صدر نیز امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

سلیمانی گفت: منطقه جنوب شهر از امکانات ورزشی محروم بوده که پارسال عملیات اجرایی سقف سالن ورزشی انتهای امام موسی‏صدر انجام شده و پس از نصب کف‌پوش در اختیار ورزش‌کاران آن منطقه قرار می‌گیرد.

وی با بیان این‌که جانمایی سالن ورزشی سوم و چهارم شهرداری نیز انجام گرفته، ابراز امیدواری کرد؛ امسال یکی از این سالن‌ها در خیابان قائم به بهره‌برداری کامل برسد.

وی اظهار داشت: عملاً با برنامه‌ریزی انجام  شده موضوع توزیع متوازن، 10 سالن در سطح شهر محقق می‌شود.

وی گفت: اتمام پنج سالن ورزشی در این دوره از فعالیت شورای شهر محقق می‌شود تا یادگاری شورای دوره چهارم و به‌ویژه دوره پنجم برای شهروندان باشد.

وی ابراز امیدواری کرد؛ با همراهی اعضای شورای‌اسلامی علی‌رغم مشکلات موجود کاری برای شهروندان انجام دهیم.

شهردار کاشمر با بیان این‌که فعالیت‌ها و محصول کار ما در برابر رشادت‌های شهدا و جانبازان و عظمت و حضور پرافتخار و همت والای آن‌ها ناچیز است افزود: مفتخریم احداث این سالن کمترین کاری است که ما برای جانبازان انجام داده‌ایم.

سلیمانی با تأکید بر این‌که نشاط و شادابی شهروندان در اقصی‏نقاط شهر می‌تواند در سلامت جامعه مؤثر باشد؛ اظهار داشت: در گذشته آموزش‌وپرورش در سالن خاتم میزبان جانبازان عزیز بود و اینک این سالن اختصاصی برای جانبازان عزیز مهیا شده تا بتوانند به فعالیت‌های ورزش بپردازند.

وی با بیان این‌که این سالن برای همیشه در اختیار جانبازان قرار می‌گیرد و کلیدش را تقدیم عزیزان می‌کنیم تا نهایت بهره‌برداری را داشته باشند؛ گفت: آن‌ها با صلاحدید خودشان برنامه‌های ورزشی ویژه‌ای در این سالن برنامه‌ریزی می‌کنند.

وی در پایان با تقدیر از مجموعه پرسنل شهرداری، نیروهای دایره عمران و روابط‌عمومی شهرداری و مجموعه اعضای گران‌قدر شورای‌شهر علی‌الخصوص آقایان دکتر صادقی، گل‌محمودی و خباززاده که در همه مراسمات شهرداری، مقید به حضور بوده و باعث دلگرمی ما هستند و همه عزیزان و جانبازان گرامی و شهروندان و معتمدین، تصریح کرد: در سال 98 با کمک دکتر بنیادی نماینده مردم کاشمر در مجلس در مرکز استان 13 و نیم میلیارد تومان از محل شرکت مادر تخصیص عمران و بهسازی شهری ایران برای مسیل شرقی شهر دریافت می‌کنیم و با توجه به قدمت بیش از90 ساله این قسمت از شهر که کار کمتری در آنجا انجام شده؛ برنامه عمرانی خوبی برای آن پیش‌بینی‌شده است.

سلیمانی با بیان این‌که به نیابت از اعضای شورای‌شهر به شهروندان عزیز این وعده را می‌دهم که کل 5 کیلومتر مسیل شرقی را بدنه‏سازی و زیباسازی کنیم و محیطی بهداشتی، ایمن و مفرح و در شأن شهروندان مهیا کنیم؛ گفت: کل اعتباری که در مسیل شرقی پیش‌بینی‌شده است بیش از 25 میلیارد تومان است.

وی هم‏چنین با بیان این‌که شهروندان عزیز همیشه گلایه دارند که در بافت میانی و جنوبی شهر شهرداری کمتر فعالیت دارد و همه امکانات را در شمال شهر هزینه می‌کند؛ گفت: بارها توضیح داده‌ام که علت این‌که امکانات دولتی به شمال شهر سوق پیدا کرده، تقصیر کسی نیست چون اراضی دولتی در شمال شهر قرار گرفته و جانمایی پروژه‌ها با زمین رایگان تحقق یافته است.

وی با بیان این‌که شهرداری جهت برقراری تعادل در پروژه‌های سطح شهر، سالن ورزشی جانبازان را در بافت میانی شهر، سالن مجموعه امام موسی صدر و سالن خیابان قائم را در جنوب شهر در برنامه‌کاری خود قرار داد؛ گفت: با این کار تلاش کردیم مردم حس نکنند با تبعیض مدیریت‌های وقت شهری و یا مجموعه دولت، امکانات را به سمت شمال شهر سوق داده‌اند.

شهردار کاشمر با بیان این‌که اگر پروژه‌ای در شمال شهر اجرا شده به دلیل رایگان بودن اراضی که دولت به پروژه‌های خود اختصاص داده است؛ گفت: پارک دهخدا زحمت گذشتگان بوده که زمین را با مالکین توافق کرده‌اند تا آن را شهرداری به یک پارک و دو سالن ورزشی جانبازان و عمومی تبدیل کند.

سلمیانی با تأکید بر این‌که در تمام مناطق شهر در حال بررسی هستیم تا محلاتی که نیاز به سالن دارد زمین تملک کنیم؛ گفت: با اجرای این طرح  مردم جنوب شهر، میانی و مرکزی شهر احساس تبعیض نخواهند کرد و با ایجاد تعادل، آرامش را برای شهروندان مهیا کنیم.

20 هزار نفر جامعه هدف ایثارگر در کاشمر، نیازمند مجموعه ورزشی کامل است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کاشمر گفت: در شهرستان کاشمر 20 هزار نفر جامعه هدف ایثارگر داریم که آن‌ها نیازمند یک مجموعه ورزشی کامل هستند.

حسین رزمی با بیان این‌که یکی از دغدغه‌های بنیادشهید ایجاد نشاط و شادابی در بین جامعه هدف به‌ویژه جانبازان عزیز است؛ گفت: جانبازان در شرایطی قرار دارند که از لحاظ روحی و روانی تحت فشارهای خاصی هستند و باید در شرایطی قرار بگیرند که داروی کمتری مصرف کنند و به لحاظ روحی و روانی در شرایط بهتری قرار گیرند.

وی اظهار داشت: یکی از مسائل مهم سال‌های قبل توجه به برنامه‌های ورزشی و تربیت‌بدنی ویژه جانبازان بوده؛ تصریح کرد: آرزوی دیرینه چندین ساله جانبازان عزیز که در رشته والیبال نشسته فعالیت داشتند برخورداری از سالن اختصاصی و مناسب ورزشی بود که با همت شهرداری و شورای‌شهر این امر محقق شد.

وی افزود: البته امکانات ورزشی فعلی برای این عزیزان کافی نیست و آن‌ها نیازمند مجموعه ورزشی کامل هستند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از شهرداری و شورای‌شهر که حمایت همیشگی از بنیاد شهید و ایثارگران دارند و آموزش‌وپرورش که چندین سال، سالن‌های ورزشی را در اختیار جانبازان قرار داده‌اند، تقدیر نمود.

در کمتر شهری سالن اختصاصی ورزشی جانبازان داریم

رئیس سابق آموزش‌وپرورش شهرستان کاشمر گفت:  به همت شهرداری و شورا مشکل نبودِ سالن اختصاصی ورزشی جانبازان رفع شد.

علی‌محمد خزاعی با بیان این‌که همواره توصیه پزشکان به عموم مردم و به‌ویژه جانبازان تحرک بیشتر و انجام فعالیت‌های ورزشی است؛ گفت: طی 38 سال که از جنگ تحمیلی می‌گذرد، در کاشمر و شهرهای دیگر سالن اختصاصی به ورزش جانبازان اختصاص نیافته است. 

خزاعی با بیان این‌که برای اولین‌بار در شهر ما، سالن اختصاصی ورزش جانبازان راه‌اندازی شد؛ افزود: هرچند بیش از10 سالن ورزشی در این شهر وجود دارد، اما هیچ قسمتی از آن‌ها به جانبازان اختصاص نیافته بود و به‌عنوان یک ضرورت، کمبود سالن اختصاصی جانبازان در این شهر کاملاً احساس می‌شد.

وی افزود: اگرچه برای معلولین از سوی اداره بهزیستی سالنی به‌اندازه توان مهیا شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد، ولی به همت شهرداری و شورای شهر مشکل نبود سالن اختصاصی جانبازان مرتفع شد.

وی با تأکید بر این‌که جانبازان در سالن‌های بزرگ با محدودیت‌هایی مواجه‌اند؛ اظهار داشت: سالن‌های جمع ‌و جور و در اندازه متناسب، مناسب جانبازان است.

در پایان این مراسم لوحی به‌رسم یادبود از سوی جانبازان به مهندس سلیمانی شهردار کاشمر اهدا شد و کلید سالن اختصاصی ورزش جانبازان توسط شهردار کاشمر به یکی از جانبازان شهر تقدیم شد.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=546
  • منبع : آوای کاشمر
پارس وی دی اس

برچسب ها

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.