• امروز : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
پارس وی دی اس
6

امیدوارم مردم در حوزه سیاسی، انتخاب‌های درستی داشته باشند

  • کد خبر : 8532
  • ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۶
امیدوارم مردم در حوزه سیاسی، انتخاب‌های درستی داشته باشند
صدای خاوران-ماینده مردم کاشمر در مجلس شورای‌اسلامی با اعلام این‏که مجلس از عملکرد آقای رئیسی راضی نیست، خاطر نشان کرد: اگر آقای رئیس‌جمهور خواسته باشد به مجلس برگردد و دوباره رأی بگیرد دوسوم آرای ایشان ریزش کرده است. وی در ادامه با بیان این‏که بعضی مواقع عده‌ای نمی‌گذارند مجلس کار خودش را به‌درستی انجام دهد، افزود: کار اصلی مجمع تشخیص مصلحت نظام این است که اگر اختلافی بین قوه مقننه و شورای نگهبان در تأیید قوانین به وجود آمد، تشخیص دهند که مصلحت عمومی جامعه چیست و بر اساس آن کار انجام دهند، نه این‏که دخل و تصرف در قوانین داشته باشند.

نماینده مردم ترشیز در مجلس شورای‏اسلامی گفت: با توجه به انتخابات‌ پیش رو، امیدوارم مردم انتخاب‌های درستی داشته باشند.

جواد نیک‌بین در پاسخ به این سؤال که سال ۱۴۰۲ را چگونه ارزیابی می‌کنید، خاطر نشان کرد: پیش‌بینی می‌شود در حوزه اقتصاد، معیشت و کشاورزی حداقل جهش‌های تورمی و نوسانات در بازار نداشته باشیم و در حوزه اشتغال اتفاقات خوبی بیفتد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب و شعار سال، انشاالله امسال تورم ثابت باشد.

این نماینده اصولگرای مجلس شورای‌اسلامی اظهار کرد: معتقدم در مدتی که از عمر مجلس گذشته در حوزه اجرای قانون هنوز با نقطه ایده‏آل فاصله داریم.

وی تغییر ساختار در نوع قانون‌گذاری را ضروری دانست و عنوان کرد: بعضاً وقتی لایحه‌ای از سوی دولت و یا طرحی، وارد مجلس می‌شود همه افراد اعم از کارشناس و غیرکارشناس نظر می‌دهند و در نهایت موضوعی مصوب می‌شود که فکرش را نمی‌کردیم.

نیک‌بین از حضور افراد غیرکارشناس در مجلس خبر داد و افزود: تغییر ساختار باید در مجلس انجام شود تا برای همه موضوعات، فیلترهایی وجود داشته باشد. در واقع باید به سمت مجلس سنا و مجلس عوام برویم.

وی گفت: مجلس شورای‌اسلامی برای نطق‌ها و بیان مشکلات از سوی نمایندگان باید تخصصی‌تر و بهتر عمل کنند، برخی اظهارنظرها غیر کارشناسی هستند.

نماینده مردم ترشیز در مجلس شورای‏اسلامی اظهار کرد: اگر کارها در مجلس تخصصی شود حتی کسانی که باید تعیین صلاحیت شوند ابتدا باید در یکی از شاخص‌ها تخصص داشته باشند، معتقدم کسانی که در هیچ رشته‌ای تخصص ندارند نباید تائید صلاحیت شوند.

نیک‌بین خاطر نشان کرد: تائید صلاحیت کاندیدای مجلس نباید فقط در حوزه مباحث اخلاقی، سیاسی و فرهنگی باشد، بلکه باید تأییدیه صلاحیت تخصصی هم داشته باشد.

این نماینده مجلس در ادامه با اعلام این‏که از برخورد و عملکرد مجلس در برابر دولت ناراضی‏ام، گفت: متأسفانه مجلس با دولت و بعضاً مسئولین بی‌کفایت مدارا می‌کند، نه به این دلیل که امتیازی بگیرند بلکه می‌خواهند با این روش کار را جلو ببرند، البته تاکنون کاری پیش نرفته است.

نیک‌بین اظهار کرد: دولت دست به یک خانه‌تکانی خواهد زد، حتی رئیس‌جمهور اعلام کرده برخی‌ها را می‌خواهند جابجا کنند. تغییر باید در سطح مدیران میانی، فرماندار و استانداران و در بدنه وزارتخانه‌ها باشد.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای‌اسلامی با اعلام این‏که مجلس از عملکرد آقای رئیسی راضی نیست، خاطر نشان کرد: اگر آقای رئیس‌جمهور خواسته باشد به مجلس برگردد و دوباره رأی بگیرد دوسوم آرای ایشان ریزش کرده است.

وی در ادامه با بیان این‏که بعضی مواقع عده‌ای نمی‌گذارند مجلس کار خودش را به‌درستی انجام دهد، افزود: کار اصلی مجمع تشخیص مصلحت نظام این است که اگر اختلافی بین قوه مقننه و شورای نگهبان در تأیید قوانین به وجود آمد، تشخیص دهند که مصلحت عمومی جامعه چیست و بر اساس آن کار انجام دهند، نه این‏که دخل و تصرف در قوانین داشته باشند.

نیک‌بین گفت: اگرچه گفته‌ایم آراء نمایندگان مجلس باید شفاف باشد، باید آراء شورای نگهبان هم شفاف باشد و به مردم بگوید دلیل رد و تأیید قانون و یا مصوبه چه بوده است.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=8532
  • نویسنده : زهره احمدی
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

برچسب ها

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.