• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
پارس وی دی اس
5
فرماندار کاشمر

افزایش 31 درصدی سفر گردشگران خارجی و داخلی به کاشمر

  • کد خبر : 521
  • ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۹:۴۰
افزایش 31 درصدی سفر گردشگران خارجی و داخلی به کاشمر
فرماندار کاشمر از افزایش حضور 20 درصدی گردشگران خارجی و 11 درصدی گردشگران داخلی در نوروز 98 در این شهرستان خبر داد.

محمدعلی نبی‌پور با اشاره به وضعیت حضور گردشگران از 25 اسفندماه تا 15 فروردین‌ماه از افزایش 12 درصدی میزان اقامت مسافران، 38 درصدی بازدیدهای نظارتی، 100 درصدی اخبار اطلاع‌رسانی، 20 درصدی حضور گردشگران خارجی و 11 درصدی مسافران داخلی و همچنین 43 درصدی بازدید از موزهای شهرستان در نوروز امسال خبر داد.

فرماندار کاشمر راه‌اندازی چهار اقامتگاه بوم‌گردی، اجرای برنامه‌های شور و نشاط اجتماعی و کیفیت مطلوب و بهبود ارائه خدمات به مسافرین و زائرین را از دلایل افزایش ماندگاری مسافرین در نوروز امسال برشمرد و عنوان کرد: در ایام نوروز امسال چهار اقامتگاه بوم‌گردی میزبان 725 نفر از مسافرینی بوده‌اند که قصد اقامت در شهرستان را داشته‌اند.

وی هم‏چنین یادآور شد؛ با همکاری آموزش‌وپرورش 29 کلاس درس برای اسکان در ایام نوروز پیش‏بینی شده بود که در این ایام تعداد 2235 نفر در مدارس شهرستان اسکان داده شده‌اند، هم‏چنین مرکز رفاهی فرهنگیان میزبان 932 نفر و زائرسراهای بقاع متبرکه میزبان 22 هزار و 984 نفر از مسافرین نوروزی بوده‌اند.

فرماندار کاشمر ادامه داد: به‌رغم این‏که در نوروز پارسال 42 هزار و 500 نفر در شهرستان اقامت داشتند اما این آمار در تعطیلات نوروز امسال با 12 درصد افزایش به 47 هزار و 417 نفر رسید.

وی عنوان کرد: با توجه به وجود زیارتگاه‌ها، مجموعه‌ها، آثار تاریخی و موزه‌ها و 26 اثر تاریخی ثبت شده و هم‏چنین زیارتگاه شهید آیت‌الله مدرس پارسال پنج نفر گردشگران خارجی در شهرستان حضور یافته‌اند و امسال شش نفر و تعداد بازدیدکنندگان داخلی از 421 هزار و 650 نفر در نوروز پارسال به 466 هزار و 350 در نوروز امسال و تعداد بازدیدکنندگان از موزه‎ زیارتگاه شهید مدرس و محیط‌زیست از چهار هزار نفر به پنج هزار و 700 نفر افزایش داشته است.

نبی‏پور اظهار کرد: به‌طور میانگین ماندگاری هر خانواده در کاشمر حدود دو تا سه روز بوده است و در مجموع بازدید مسافران و گردشگران داخلی و خارجی از سه بخش جاذبه‌های طبیعی، دست‌ساز و اماکن تاریخی و فرهنگی بوده که از جاذبه‌های طبیعی 177 هزار و 300 نفر، جاذبه‌های دست‌ساز یا همان المان‌ها 29 هزار و 150 نفر و اماکن تاریخی و فرهنگی 259 هزار و 900 نفر بازدید داشته‌اند.

نبی‏پور هم‏چنین از توزیع 25 هزار اقلام فرهنگی شامل بروشور و تراکت در راستای معرفی جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری در پنج پایگاه ثابت و موقت و سایر اماکن زیارتی و تفریحی در ایام نوروز بین مسافرین و همشهریان خبر داد.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=521
  • منبع : آوای کاشمر
پارس وی دی اس

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.