• امروز : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
پارس وی دی اس
4
فرماندار کاشمر خبر داد؛

افزایش اشتغال با شناسایی مزیت‌های نسبی و رقابتی منطقه

  • کد خبر : 7290
  • ۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳
افزایش اشتغال با شناسایی مزیت‌های نسبی و رقابتی منطقه
فرماندار کاشمر گفت: با توجه به این‏که اشتغال شهرستان همیشه از دغدغه‌های اصلی مسئولین بوده، سعی شده با شناسایی مزیت‌های نسبی و رقابتی منطقه برای ایجاد زنجیره تولید و ایجاد اشتغال، اقدام ویژه‌ای انجام شود.

امیر دایی‏صراف در گفت‌وگو با آوای‏کاشمر افزود: با توجه به این‏که مزیت نسبی کاشمر به‌واسطه دشت کم‌آبی که دارد صنایع آب‌بَر نیست، به همین دلیل باید با رفتن به سمت فن‌آوری‌های نوین در حوزه صنعت و کشاورزی ضمن مصرف آب کمتر، اشتغال بالایی ایجاد نمود.

وی فرت‏بافی را یکی از مزیت‌های شهر کاشمر دانست و تصریح کرد: هنر فرت‏بافی ضمن داشتن بازار بین‌المللی و زودبازده مشتریان خاصی در سطح کشور دارد، هم‏چنین می‌توان با سرمایه پائین اشتغال خوبی ایجاد کرد.

فرماندار کاشمر با تأکید بر ایجاد زنجیره صنعت فرت‏بافی گفت: در سفر رئیس‌جمهور به خراسان‏رضوی پیگیری‌های بسیاری برای ایجاد زنجیره هنر فرت‏بافی صورت گرفت که در این رابطه قول‌هایی نیز داده شد.

وی فرش‌بافی را از دیگر مزیت‌های این منطقه دانست و بیان کرد: نه‌تنها سال‌هاست فرش کاشمر یکی از برجسته‌ترین فرش‌های کشور است، بلکه در دنیا شناخته‌شده و به ثبت ملی نیز رسیده است.

دایی‏صراف در همین خصوص مطرح کرد: تاکنون برای رونق فرش دستبافت کاشمر مذاکراتی با یکی از شرکت‌های بزرگ انجام شده تا بتواند صنایع پائین‌دستی فرش را شکل دهد، از طرفی با معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌جمهوری توافقی صورت گرفته تا زنجیره تولید فرش در منطقه شکل بگیرد تا فرشی بافته شود که نیاز بازار باشد و قالیبافان با قیمت مناسبی بتوانند تولیدات خود را به فروش برسانند.

وی در ادامه با تأکید بر ضرورت توسعه گیاهان دارویی در شهرستان گفت: هرچند پالایشگاه گیاه دارویی را در منطقه داریم، اما هنوز قبل و بعد از زنجیره شکل نگرفته و برای تأمین مواداولیه از تمامی کشور باید خرید خود را انجام دهند، به همین دلیل ضمن این‏که می‌توان نیاز اولیه این واحد تولیدی را در منطقه تأمین نمود، زنجیره تولید گیاهان دارویی را می‌شود در کاشمر تکمیل کرد.

وی هم‏چنین به اهمیت بوم‏گردی‌ها پرداخت و افزود: زیارتی بودن کاشمر موجب شده همه‌ساله پذیرای چندین هزار زائر باشیم، از سویی روستاهای نزدیک به شهر داریم که به‌راحتی می‌توان با ایجاد بوم‌گردی‌های بیشتری در روستاهای مختلف، زائران را در این مکان‌ها اسکان داد و مدت ماندگاری در شهرستان افزایش یابد.

فرماندار کاشمر گفت: تلاش شده کارهایی که در دست اقدام داریم، مبتنی بر یک طرح تجاری باشد و مطالعات، فرصت‌ها، مزیت‌ها، بازاریابی در آن لحاظ شود تا اگر افرادی تمایل به سرمایه‌گذاری داشتند طرح‌های مطالعاتی آماده و مشخص باشد.

دایی‏صراف در ادامه به مشکلاتی که واحدهای تولیدی با بانک‌ها دارند پرداخت و بیان کرد: دولت یک سری تسهیلات برای واحدهای صنعتی تکلیف نموده که پس از بررسی‌های لازم توسط کمیته تأمین مالی پرداخت می‌شود.

وی افزود: تاکنون برای رفع مشکلات برخی واحدهای تولیدی شهرستان با تعدادی از بانک‌ها در سطح استان مذاکراتی داشته‌ایم، برای واحدهایی هم که تعطیل‌اند جلساتی با مدیران این واحدها برگزار و مسائل بررسی‌شده است.

فرماندار کاشمر یادآور شد؛ طی چند روز گذشته در جلسه‌ای که با مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) انجام گرفت، برای تأمین سرمایه در گردش 5 واحد تولیدی صحبت‌هایی شد که امیدواریم با پیگیری‌های مجدانه، به نتیجه برسد.

وی گفت: اگر از سوی بانک‌ها در حق واحدهای تولیدی اجحافی شده باشد، بدون‏شک پیگیر موضوع خواهم بود، تمام تلاش ما بر این است تا ضمن رفع مشکلات واحدهای تولیدی، میزان اشتغال منطقه نیز افزایش یابد.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=7290
  • نویسنده : فاطمه مجیدی کسرینه
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.