• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
پارس وی دی اس
8

اعلام حمایت مسئولان منطقه ترشیز از استقلال مرکز آموزش عالی کاشمر

  • کد خبر : 4563
  • ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷
اعلام حمایت مسئولان منطقه ترشیز از استقلال مرکز آموزش عالی کاشمر
به گزارش صدای خاوران- ائمه جمعه دیار ترشیز، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرمانداران شهرستانهای کاشمر، خلیل آباد، کوهسرخ و بردسکن در نامه ای که به امضاء رسید از استقلال مرکز آموزش عالی کاشمر اعلام حمایت کردند.

به گزارش صدای خاوران- ائمه جمعه دیار ترشیز، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرمانداران شهرستانهای کاشمر، خلیل آباد، کوهسرخ و بردسکن در نامه ای از استقلال مرکز آموزش عالی کاشمر اعلام حمایت کردند.

در این نامه که به امضاء فرمانداران شهرستان های کاشمر، بردسکن، خلیل‎ آباد و کوهسرخ، نماینده مردم شهرستان‌های کاشمر، بردسکن، خلیل‌آباد و کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی، امام‌جمعه کاشمر و کوهسرخ و رئیس شورای شهر کاشمر و جمعی از خیرین دانشگاهی رسیده آمده است.

 

جناب آقای دکتر غلامی،

مقام عالی محترم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

با سلام و احترام،

 به استحضار می رساند، شهرستان کاشمر و منطقه ترشيز کهن، به گواه تاريخ، سابقه طولاني در علم و دانش و ادب ايران داشته و اساتير و مشاهير علمي، ادبي و ديني زيادي را تقديم اين سرزمين کرده است. مرکزآموزش عالی کاشمر نيز در راستای اهداف سند راهبردی و مأموریت گرایی خود و با شعار توسعه پايدار، تا کنون تلاش های زیادی را در جهت ارتقاء علم و دانش افزايي در منطقه ترشیز (شامل شهرستان های کاشمر، بردسکن، خلیل آباد و کوهسرخ) و همچنین افزایش پویایی و انگیزه در میان اساتید، دانشجویان و دانش پژوهان داشته و گام های مثمرثمری در توسعه پایدار منطقه برداشته است.

اکنون پس از گذشت قریب به ده سال از فعالیت چشمگیر این مرکز دانشگاهی و داشتن بیش از 1000 دانشجو در شش رشته مختلف، به عنوان دانشگاه دولتی فعال منطقه، موفق به فارغ التحصیل نمودن دانشجویان متخصص زیادی (که بسیاری از ایشان از اقشار کم درآمد جامعه بوده اند) در رشته های مختلف شده و توانسته است خدمات مؤثری در جهت اشتغال زایی و کارآفرینی و نوآوري داشته باشد. شایان ذکر است در حال حاضر نیز، این مرکز دانشگاهی از استقبال قابل توجهی در میان مردم و جویندگان علم و دانش برخوردار شده است.

اگرچه محدودیت های قانونی و اعتباري باعث شده که ارتقای مرکز به مجتمع آموزش عالی با وقفه مواجه شود اما این موضوع باعث کاهش انگیزه و فعالیت این مرکز نشده و با توانی مضاعف در جهت توسعه فعالیت های آموزشی و پژوهشی خود گام برداشته و همین طور همکاری های بسیار مهم و ارزشمندی را با دیگر دستگاه های اجرایی و حوزه های مختلف شهرستان به انجام رسانیده است. شایان ذکر است که مرکز آموزش عالی کاشمر اخیراً موفق به تنظیم سند راهبردی و تصویب آن در هیأت امنای محترم دانشگاه هاي خراسان رضوي شده که به جرأت می توان آن را به عنوان نقطه عطف فعالیت های این مرکز دانشگاهی به شمار آورد.

برکسی پوشیده نیست که وجود و توسعه مؤسسات آموزش عالی به طور عام و مؤسسات آموزش عالی دولتی به طور خاص، یکی از ارکان توسعه محلی و منطقه ای بخصوص در شرايط خاص اقتصادي و اجتماعي امروز به حساب می آید و پرواضح است که وجود چنین مراکزي در تحقق عدالت آموزشی و کمک به اقشار محروم جامعه در جهت ورود به آموزش عالی بسیار مددرسان بوده و به عنوان پناهگاهی امن، بسیاری از دغدغه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی خانواده ها در این خصوص را نیز رفع خواهد نمود.

ارائه گزارشاتی از مرکز آموزش عالی کاشمر همواره نوید بخش این واقعیت بوده است که استعداد و ظرفیت منطقه ای ترشیز می تواند منجر به انجام فعالیت های مؤثر و گسترده این مرکز دانشگاهی گردد و چنانچه سایه محدودیت ها و ممنوعیت ها از سر مرکز آموزش عالی کاشمر کنار رود، این مرکز با حفظ پویایی خود می تواند منشأ بسیاری از خیرات و تحولات نيک برای منطقه ترشیز باشد.

به دنبال پیگیری اجرایی شدن طرح آمایش آموزش عالي از سوی وزارت محترم عتف، مذاکرات و نشست های مختلفی با مسئولین محترم ذیربط در وزارت و هیأت امنای محترم برگزار شده است و امیدواریم بر اساس خواسته هاي مردم شريف اين منطقه، و با حمایت های ارزشمند آن مقام محترم، نقش مرکز آموزش عالی کاشمر در این خطه کهن، علم دوست و علم پرور همچنان چشمگیر و پرفروغ باقی بماند و بتواند به عنوان یک مجموعه علمی مستقل و بزرگ نقش کلیدی خود را در منطقه ایفا نماید.

از بذل عنایات جنابعالی سپاسگزاریم

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=4563
  • نویسنده : جواد افتخاری
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.