• امروز : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
پارس وی دی اس
5

اعتماد مردم به جامعه پزشکی سرمایه‌ای بزرگ است

  • کد خبر : 8994
  • ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶
اعتماد مردم به جامعه پزشکی سرمایه‌ای بزرگ است
صدای خاوران-وکیلی‌‏نیا یکی از مهم‌ترین وظایف نظام‌پزشکی را کمک به افزایش سطح سلامت مردم و جامعه و در کنار مردم و دفاع از حقوق آنان برشمرد و اظهار کرد: پزشکان و جامعه‌پزشکی که قسمت عمده‌ای از وظیفه حفظ سلامت و درمان مردم را برعهده دارند، نیازمند داشتن رابطه خوب و صمیمی با مردم و جامعه‌اند. وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌ها در پاسخ به درمان بیمار، اعتماد بیمار به درمانگر و تیم درمانی است؛ اگر به هر دلیلی این اعتماد متقابل خدشه‌دار شود آسیب آن به مردم و جامعه خواهد رسید.

 

رئیس نظام پزشکی کاشمر گفت: اعتماد مردم به جامعه پزشکی یک سرمایه بزرگ است که نباید خدشه‌ای به آن وارد شود.

دکتر محمدرضا وکیلی‌‏نیا با گرامی‌داشت یکم شهریورماه زاد روز حکیم بزرگ ابوعلی سینا و “روز پزشک” گفت: بر اساس سخن پیامبر بزرگ‌اسلام، نعمت سلامت و امنیت از نعمت‌های بزرگ خداوند است.

وی با بیان این‌که در خصوص اهمیت سلامت مردم و جامعه و ارتقای آن هیچ بحثی نیست و لازم است همه در این جهت همکاری نمایند؛ افزود: نظام‌پزشکی یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین سازمان های غیردولتی است که ضمن داشتن نقش حاکمیتی وظایف متعددی برعهده دارد.

وکیلی‌‏نیا یکی از مهم‌ترین وظایف نظام‌پزشکی را کمک به افزایش سطح سلامت مردم و جامعه و در کنار مردم و دفاع از حقوق آنان برشمرد و اظهار کرد: پزشکان و جامعه‌پزشکی که قسمت عمده‌ای از وظیفه حفظ سلامت و درمان مردم را برعهده دارند، نیازمند داشتن رابطه خوب و صمیمی با مردم و جامعه‌اند.

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌ها در پاسخ به درمان بیمار، اعتماد بیمار به درمانگر و تیم درمانی است؛ اگر به هر دلیلی این اعتماد متقابل خدشه‌دار شود آسیب آن به مردم و جامعه خواهد رسید.

رئیس نظام پزشکی کاشمر خاطر نشان کرد: خوشبختانه اطبا از قدیم مورد وثوق و اعتماد مردم بوده‌ و این اعتماد هنوز هم در بین مردم خوب کشورمان وجود دارد.

وی گفت: جامعه پزشکی نیز باید با اقدامات خوب خود از مواردی که این اعتماد را خدشه‌دار می‌کند، پرهیز نمایند.

وکیلی‌نیا همچنین تاکید کرد: می‌طلبد مسئولین محترم و رسانه‌ها در راستای افزایش اعتماد بین مردم و جامعه پزشکی از هیچ کوششی دریغ نکنند و از درج اخباری که صحت‌وسقم آن مشخص نیست، پرهیز نمایند.

وی در ادامه افزود: اگرچه طبق اسناد و آمار، جامعه پزشکی همیشه در پرداخت مالیات در صدر جدول بوده است، اما متأسفانه گاهی اخباری مبنی بر فرار مالیاتی پزشکان اعلام می‌شود.

رئیس نظام پزشکی کاشمر با بیان این‌که قریب به‌اتفاق جامعه پزشکی نسبت به نصب کارتخوان اقدام کرده‌اند، گفت: طبق آمار کمتر از 5 درصد پزشکان کارت‌خوان ندارند.

وی نسبت دادن این5درصد به کل اعضای جامعه پزشکی را به صلاح ندانست و گفت: این اقدامات موجب رنجش خاطر 95 درصد پزشکانی می‌شود که قانون را رعایت می‌کنند.

وکیلی‌‏نیا در ادامه گفت: جامعه پزشکی در دوران کرونا و دوران جنگ تحمیلی با فداکاری و زحمات شبانه‌روزی در خدمت به مردم و تقدیم شهدای زیادی ثابت کردند که همیشه در کنار مردم هستند.

وی تاکید کرد: برای درمان بهتر و افزایش سطح سلامت جامعه باید پیوند اعتماد بین جامعه پزشکی و مردم بیشتر شود لذا از همه مسئولین، رسانه‌ها، مردم و جامعه پزشکی می‌خواهم در این جهت از هیچ کوششی دریغ نفرمایند.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=8994
  • نویسنده : فاطمه مجیدی کسرینه
پارس وی دی اس

برچسب ها

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.