• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
پارس وی دی اس
6

اعتقاد به سند تحول بنیادین؛ شرط همکاری!

  • کد خبر : 7298
  • ۲۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴
اعتقاد به سند تحول بنیادین؛ شرط همکاری!
مدیر جدید آموزش‌وپرورش کاشمر گفت: با هر نیرویی که در آموزش‌وپرورش به دو اصل سند تحول بنیادین و مبانی تربیتی انقلاب اسلامی معتقد باشد، همکاری خواهیم داشت.

سعید تاج‌محمدی در نشست خبری با خبرنگاران با بیان این‏که برنامه‌های سند تحول بنیادین باید بومی‌سازی شوند، بر رعایت عدالت آموزشی در توزیع نیروی‌های انسانی تأکید کرد و افزود: باید مدارس حاشیه شهر و مناطق محروم در اولویت اختصاص نیروهای توانمند باشند.

وی بیان کرد: متأسفانه در ابتدای هرسال معلمانی که اسم‌ورسمی دارند توسط مدارس مطرح، انتخاب می‌شوند که این رسم غلطی است و مدارس حاشیه شهر محروم می‌مانند.

تاج‌محمدی تصریح کرد: اگر بخواهیم در حوزه توانمندسازی به امید دوره‌های ضمن خدمت باشیم از تحولات علمی و تربیتی روز عقب می‌افتیم که در همین خصوص نهضت توانمندسازی را در حوزه معلمان و نیروهای اداری آغاز خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: اداره آموزش‌وپرورش کاشمر با حدود 2500 نفر نیروی شاغل و 3 هزار نفر نیروی بازنشسته و 36 هزار نفر دانش‌آموز مرکز قطب شهید مدرس و یکی از مهم‌ترین ادارات آموزش‌وپرورش در استان است.

وی میانگین سوابق نیروهای آموزش‌وپرورش کاشمر را بالای 26 سال اعلام کرد و گفت: اکنون به دلیل کمبود نیرو مجبوریم از ظرفیت نیروهای بازنشسته استفاده کنیم، البته علاوه بر کمبود نیرو با کمبود شدید فضای آموزشی هم مواجهیم که می‌طلبد توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

وی با بیان این‏که مدارس بسیاری در شهرستان داریم که باید تخریب و بازسازی شوند، ادامه داد: طرح معماری هویت‌بخش مدارس از جمله طرح‌هایی است که به‌زودی اجرایی می‌شود و بر اساس آن فضای فیزیکی مدارس و مجموعه‌های فرهنگی هنری به سمت الهام‌بخش و هویت‌بخش حرکت خواهند نمود.

تاج‌محمدی با بیان این‌که مدیران مدارس باید به سمت تعلیم و تربیت تمام ساحتی حرکت کنند، گفت: برخی معلمان در فضای شاد فیلم‌هایی را به نمایش گذاشتند که مناسب سطح سنی دانش‌آموزان نبوده که تذکرهای لازم داده شد.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=7298
  • نویسنده : معصومه تقوی
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.