• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
پارس وی دی اس
4
مدیر امور آبفای شهری کاشمر

اصلاح بیش از دو هزار متر شبکه توزیع آب آغاز شد

  • کد خبر : 491
  • ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۸:۵۵
اصلاح بیش از دو هزار متر شبکه توزیع آب آغاز شد
مدیر امور آبفای شهری کاشمر از اصلاح بیش از دو هزار و 200 متر شبکه توزیع آب خبر داد.

علیرضا عباسی گفت: امور آبفای شهری کاشمر به‌منظور اصلاح شبکه توزیع جهت تکمیل زون‌بندی شبکه با اعتبار 12 میلیارد ریال، عملیات اجرایی در بلوار معلم، خیابان ایرج میرزا، امام رضا(ع)، کمال‌الملک، قائم، میدان شهید غلامی تا خیابان شهید عازم و میدان غدیر به طول دو هزار و 200 متر آغاز شده است.

عباسی در ادامه به ایرادات مدیریت سنتی توزیع آب اشاره و ابراز کرد: در مدیریت سنتی توزیع آب که عموماً متکی بر تجربه افراد و یافتن راه‌حل بر اساس سعی و خطا در سیستم توزیع است، با استفاده از تجهیزات مرسوم مانند شیرهای قطع و وصل، شیرهای فشارشکن، ایستگاه‌های پمپاژ و سایر تجهیزات موجود در شبکه توزیع، سعی می‌شود آب موردنیاز مشترکین تأمین گردد که با توجه به گسترده شدن شبکه‌های توزیع و عدم امکان راهبری سنتی، حل چالش‌ها و معضلات در این مدل به‌صورت موردی و مقطعی و با صرف هزینه زیاد انجام و بعد عبور از آن مقطع زمانی، هزینه‌های انجام شده بدون استفاده رها می‌گردد.

وی افزود: با توجه به این‌که این موضوع باعث ایجاد هزینه‌های بالای بهره‌برداری به‌واسطه تولید بیش از نیاز واقعی، بالارفتن حوادث و اتفاقات، افزایش نشتی‌های نامریی، صرف هزینه بالا جهت تأمین انرژی و از دست رفتن منابع آب موجود می‌گردد، لذا تصمیماتی برای هوشمندسازی شبکه‌های توزیع گرفته شد.

مدیر امور آبفای شهری کاشمر گفت: با توجه به هزینه بسیار بالا، تکنولوژی پیشرفته و ماهیت مشکلات فعلی بهره‌برداری از شبکه توزیع آب، باید هوشمندسازی شبکه در سطوح مختلفی انجام پذیرد.

عباسی افزود: با اجرایی شدن طرح هوشمندسازی شبکه توزیع آب شرب به اهداف متعالی دست می‌یابیم به‌طوری‌که با هوشمندسازی شبکه توزیع، دخالت انسان در مدیریت سیستم توزیع آب به حداقل رسیده و مدیریت بهینه توزیع، مدیریت بهینه فشار، مدیریت حوادث، مدیریت بهداشت آب، مدیریت انرژی، مدیریت نشت، مدیریت مشترکین، مدیریت سرمایه و هزینه و بهینه‌سازی و مهندسی مجدد شبکه محقق می‌شود.

مدیر امور آبفای شهری کاشمر ابراز کرد: در حوزه هوشمندسازی شبکه توزیع آب شرب اقدامات بسیاری انجام شده که تکمیل نقشه‌های شبکه توزیع جهت راه‌اندازی سیستم جی‌آی‌اس تکمیل سامانه‌های تله‌متری جهت مدیریت منابع تولید انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد: کاشمر با اجرای طرح هدفمندسازی شبکه توزیع آب شرب، جزء معدود شهرهایی در سطح کشور است که کلیه منابع تولید خود را در ساعات پیک مصرف برق خاموش می‌کند.

عباسی افزود: تعویض شیرفلکه‌های خراب شبکه توزیع، اصلاح و توسعه شبکه موردنیاز متقاضیان، ساخت بزرگ‌ترین و استانداردترین آزمایشگاه در سطح استان در شهر کاشمر از جمله اقدامات انجام شده در حوزه هوشمندسازی شبکه توزیع آب شرب است.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=491
  • منبع : آوای کاشمر
پارس وی دی اس

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.