• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
پارس وی دی اس
4

استفاده از ظرفیت سمن‌های زیست‌محیطی در حفاظت از منابع طبیعی ضروری است

  • کد خبر : 4697
  • ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۸:۵۱
استفاده از ظرفیت سمن‌های زیست‌محیطی در حفاظت از منابع طبیعی ضروری است
به گزارش صدای خاوران- فرماندار کاشمر استفاده از ظرفیت سمن‌های زیست‌محیطی را در حفاظت از منابع طبیعی ضروری دانست.

به گزارش صدای خاوران- فرماندار کاشمر استفاده از ظرفیت سمن‌های زیست‌محیطی را در حفاظت از منابع طبیعی ضروری دانست.

مسلم ساقی در دیدار رئیس و کارکنان منابع طبیعی با وی به اصل 45 قانون اساسی اشاره کرد و افزود: اقدامات حوزه آبخیزداری و احداث بندهای ذخیره آب از اقدامات پیشگیرانه‌ای است که در بلندمدت نتایج آن قابل‌مشاهده و اثرگذار خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه باید اقدامات بیشتری در حوزه آموزش و اطلاع‌رسانی عمومی صورت پذیرد، مطرح کرد: اکنون 41 سمن در سطح روستاهای شهرستان فعال هستند.

ساقی تأکید کرد: باید از ظرفیت سمن‌ها به خصوص سمن‌های زیست‌محیطی در عرصه حفظ منابع طبیعی و آموزش به مردم و اقدامات فرهنگی اجتماعی بیشتر بهره‌گیری نمود.

وی تصریح کرد: چون ممکن است افراد ندانسته و به خاطر عدم آگاهی باعث تخریب منابع طبیعی و مراتع شوند به همین خاطر باید بخشی از اعتبارات در حوزه آموزش هزینه شود قطعاً هر چه آگاهی و اطلاع‌رسانی در این زمینه بیشتر شود آسیب‌ها، تخریب و حوادث غیرطبیعی در حوزه منابع طبیعی و جنگل‌ها کمتر خواهد بود.

فرماندار کاشمر همچنین ضمن تأکید بر اجرای طرح کاداستر در شهرستان خواستار برنامه‌ریزی، تلاش و اجرای اقدامات نظارتی و پیشگیرانه بیشتر برای جلوگیری از فرونشست منابع زمینی شد.

ساقی از تلاش‌های کارکنان و همکاران منابع طبیعی که کاهش آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی را در برداشته تشکر نمود.

در این نشست رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری کاشمر با اشاره به اجرای طرح تک برگی نمودن اسناد گفت: تاکنون برای 60 هزار هکتار از اراضی ملی منابع طبیعی بااعتبار بیش از 180 میلیون تومان سند تک‌برگی صادر شده است.

سید رضا نجفی با بیان اینکه این اقدام باعث جلوگیری از سوء استفاده و فعالیت‌های زمین‌خواران در تخریب اراضی و منابع طبیعی شده است، افزود: در سال 99 علاوه بر اقدامات انجام شده در حوزه آبخیزداری ۳۰۰۰ هکتار عملیات بیابان‌زدایی و ۲۵۰ هکتار نهال‌کاری و مدیریت طاق زارها و حدود ۱۶۰ هکتار جوان‌سازی در شهرستان انجام شده است.

وی همچنین تصریح کرد: در سال جاری 2 میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی و پروژه‌های استانی برای اجرای طرح‌های آبخیزداری، بیابان‌زدایی، حفاظتی و کاداستر اراضی منابع ملی در شهرستان هزینه شده است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری کاشمر افزود: 41 پلاک فاقد نقشه‌های جی‌پی‌اس برای صدور اسناد دولتی و سند تک‌برگ به مساحت 12000 هکتار صادر و تحویل ثبت‌اسناد شده است.

وی تصریح کرد: تاکنون 8 هزار اصله نهال در شهرستان بین متقاضیان توزیع شده است.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=4697
  • نویسنده : زهرا افتخاری ترشیزی
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.