• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
پارس وی دی اس
10

اساس اسلام شادی، لذت حلال و تفریح است

  • کد خبر : 1585
  • ۲۶ تیر ۱۳۹۸ - ۷:۰۴
اساس اسلام شادی، لذت حلال و تفریح است
یکی از اساتید حوزه و دانشگاه مشهد مقدس به راه‎های تحکیم نظام خانواده از نگاه قرآن اشاره کرد و گفت: اساس اسلام را شادی، لذت حلال و تفریح است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای خاوران، حجت الاسلام محمد علی فیض‌آبادی، در تجمع مدافعان حریم خانواده که در کاشمر برگزار شد، افزود: متاسفانه وقتی را برای مناجات با خدا اختصاص نمی‎‌دهیم در صورتیکه می‌توان در همه حالت با خداوند متعال راز و نیاز کرد.
وی با بیان اینکه نماز باید عاشقانه و در اول وقت خوانده شود، بیان کرد: برخی افراد در هنگام نماز خواندن هواسشان به همه چیز جزء نماز است.
این استاد حوزه با اعلام اینکه از دعا بسیار غفلت کرده‏ایم، عنوان کرد: بسیاری از مشکلات زندگی‎های امروزی به خاطر دعا نکردن و راز و نیاز با خداوند است.
وی همچنین با اشاره به اینکه برخی بانوان حاضر نیستند از همسران خود تقدیر و تشکر کنند در صورتیکه در تحکیم خانواده بسیار تاثیرگذار است، افزود: اما رضا(ع) فرمودند؛ اگر لذت حلال، شادی و تفریح را از خودتان بگیرید نماز و عبادتان بی‎‌ثمر خواهد بود.
فیض‌آبادی اساس اسلام را شادی، لذت حلال و تفریح دانست و گفت: متاسفانه این مسائل را از زندگی جدا کرده‎ایم، بی‌تفاوتی نسبت به لذت حلال و تفریح موجب شده از زندگی خود عقب بیفتیم.
وی با بیان اینکه هرچند فلسفه ازدواج رسیدن به آرامش است اما برخی از زندگی خود لذت نمی‎برند، گفت: خداوند متعال می‎فرمانید؛ برای لذت بردن از زندگی باید به 4 عنصر توجه کرد.
این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید براینکه زن و شوهر در زندگی باید رفیق یکدیگر باشند، اظهار کرد: باید مشکلات زندگی را با هم رفع کرد نه اینکه به خاطر مشکلات مدام بحث و دعوا کرد.
وی با بیان اینکه اگر بخواهیم در زندگی به آرامش برسیم زن و شوهر باید به عشق یکدیگر زندگی کنند و پول و مدرک خود را به رخ یکدیگر نکشند، بیان کرد: متاسفانه علاقه‎ای که قبل از ازدواج بین زن و مرد وجود دارد بعد از شروع زندگی مشترک از بین می‎رود.
فیض‎آبادی با اشاره به اینکه برخی به خاطر مسائل جزئی نظام زندگی خود را متزلزل می‏کنند، عنوان کرد: محبت از دیگر عواملی‌‌ست که در زندگی مشترک برای رسیدن به آرامش بسیار حائز اهمیت است.
وی افزود: بدون شک اگر زنان در خانه به شوهر خود محبت کنند کمتر دچار مشکل خواهند بود ولی اکنون افراد مذهبی و غیر مذهبی با این موضوع مشکل دارند.
وی براساس آیات قرآن آراستگی زن برای شوهر خود را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: رحمت چهارمین عنصری است که قرآن می‎فرماید در زندگی مشترک بسیار حائز اهمیت است.
این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه زن و شوهر در زندگی باید به نیازهای هم پاسخ دهند و تنها به دنبال خواسته‎های خودشان نباشند، بیان کرد: زنان در زندگی خانوادگی به ابراز محبت با زبان و توجه بسیار نیاز دارند.
وی در ادامه با بیان اینکه مردان در خانواده نیازمند محبت و همچنین اقتدار هستند، بیان کرد: باید همیشه اقتدار مرد را در زندگی حفظ کرد.
وی همچنین با تاکید براینکه اگر بخواهیم وضعیت حجاب را در جامعه درست کنیم باید ابتدا مردان را درست کرد، افزود: هراندازه برای زنان برنامه جهت رعایت حجاب اجرا کنیم به جایی نخواهیم رسید باید ابتدا مردان را تشویق به رعایت برخی مسائل کرد.
وی با اشاره به اینکه تاوقتی صدا و سیما برخی از سلبریتی‎ها را به عنوان الگو نشان ‏دهد مشکلی رفع نخواهد شد، گفت: تا زمانی که ایمان نباشد و دعوا باشد مسئول خانواده دختر باحجاب نخواهد داشت.
در پایان مراسم به قید قرعه به 14 نفر از بانوان محجبه هدایایی اهداء شد.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=1585
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.