• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
پارس وی دی اس
5

اداره منابع طبیعی کاشمر؛ حافظ ثروت ملی

  • کد خبر : 4887
  • ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳
اداره منابع طبیعی کاشمر؛ حافظ ثروت ملی
صدای خاوران- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کاشمر از اقدامات متعدد این اداره در راستای اجرای نهضت سبز در شهرستان خبر داد.

صدای خاوران- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کاشمر از اقدامات متعدد این اداره در راستای اجرای نهضت سبز در شهرستان خبر داد.

سیدرضا نجفی با بیان این‌که عرصه منابع طبیعی، ثروت ملی است و باید از آن حفاظت شود؛ گفت: مساحت کل منابع طبیعی شهرستان کاشمر و کوهسرخ 200 هزار و 400 هکتار است که امسال با توجه به استقلال شهرستان کوهسرخ، محدوده استحفاظی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشمر به ۱۵۰ هزار هکتار رسیده است.

وی افزود: امسال برای حفاظت از اراضی ملی و جلوگیری از شخم و شیار و تصرف این اراضی اقدامات احیایی و اصلاحی نیز انجام گردید.

وی با اشاره به عملکرد یک‌ساله اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشمر، اظهار کرد: اجرای بند خاکی و سرریز سنگ و ملات آن در حوزه آبخیز کسرینه و بالادست روستای سرحوضک با اعتبار پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، اجرای عملیات کاداستری و تک‌برگی نمودن اراضی دولتی در سطح بیش از ۶۰ هزار هکتار با اعتبار یک‌میلیارد و۸۰۰ میلیون ریال و ترمیم و اصلاح سرریز شماره یک و ایمن‌سازی سریز شماره دو سیستم پخش سیلاب در حوزه شهری کاشمر با اعتبار دو میلیارد ریال از جمله اقدامات انجام شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کاشمر با اشاره به اجرای طرح کمربند حفاظتی به طول پنج کیلومتر با اعتباری حدود ۳۰۰ میلیون ریال در سال‌جاری، از انجام عملیات بیابان‌زدایی و کاشت نهال جهت جلوگیری از حرکت ماسه‌های روان و ریزگردها در سطح ۲۵۰ هکتار از اراضی بیابانی جنوب شهر کاشمر با اعتبار شش میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال نیز خبر داد.

وی با بیان مدیریت کنترل هرز آب‌ها در سطح ۴ هزار هکتار از اراضی بیابانی با اعتبار دوهزار و ۴۰۰ میلیون ریال، گفت: مدیریت جنگل‌های دستگاه در سطح ۱۶۱ هکتار با اعتبار ۸۵۰ میلیون ریال، ساماندهی و کنترل چرای دام در مراتع با اعتبار ۱۰۰ میلیون ریال و توزیع ۷۰۰۰ اصله نهال‌های مختلف در اسفندماه در راستای نهضت سبز و افزایش سرانه سبز از دیگر اقدامات انجام شده توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کاشمر می‌باشد.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=4887
  • نویسنده : جواد افتخاری
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.