• امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
پارس وی دی اس
4

آیا مصرف زیاد مولتی ویتامین، سرطان زا است

  • کد خبر : 8012
  • ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱
آیا مصرف زیاد مولتی ویتامین، سرطان زا است
صدای خاوران به نقل از بهارـ تحقیقات جدید پژوهشگران در دانشگاه میسوری نشان می ‌دهد که مکمل غذایی محبوب نیکوتین آمید ریبوزید NR ممکن است خطر ابتلا به سرطان را افزایش داده و حتی ممکن است باعث متاستاز یا گسترش سرطان به مغز شود

تحقیقات جدید پژوهشگران در دانشگاه میسوری نشان می ‌دهد که مکمل غذایی محبوب نیکوتین آمید ریبوزید NR ممکن است خطر ابتلا به سرطان را افزایش داده و حتی ممکن است باعث متاستاز یا گسترش سرطان به مغز شود.،تحقیقات پیشین نشان داده بود که ریبوزید نیکوتین آمید، منبع ویتامین B3، ممکن است برای سلامت قلبی عروقی، متابولیک و عصبی مفید باشد. سازندگان مکمل‌ های NR همواره ادعا کرده ‌اند که مصرف مکمل های ویتامینی حاوی این ماده، انرژی اضافی، افزایش عملکرد فیزیکی و حتی اثرات ضد پیری را فراهم می ‌کنند.

متاسفانه نتایج تحقیقات جدید نشان می دهد مصرف این ماده می تواند خطراتی جدی در پی داشته باشد. تیمی از پژوهشگران بین المللی به سرپرستی النا گون، استاد رشته شیمی در دانشگاه میسوری کشف کردند که سطوح بالای NR خطر ابتلا به سرطان پستان سه‌ گانه منفی را افزایش می‌ دهد.علاوه بر این، بسیاری از مولتی ویتامین های حاوی این ماده قادر به ترویج متاستاز مغزی هستند. متاسفانه در حال حاضر هیچ درمان قابل قبولی برای متاستاز سرطان مغز وجود ندارد.

پروفسور گون در این رابطه می گوید: برخی افراد به طور دائمی ویتامین ها و مکمل ها را مصرف می کنند، زیرا عموم مردم تصور می کنند که ویتامین ها و مکمل ها فواید سلامتی مثبتی دارند، اما اطلاعات کمی در مورد نحوه عملکرد آنها وجود دارد.به دلیل این کمبود دانش، ما تصمیم گرفتیم تا چگونگی عملکرد ویتامین ها و مکمل ها را در بدن مطالعه کنیم. مطالعات ما به‌ ویژه با توجه به در دسترس بودن گسترده این داروها بسیار مهم است.

در خاتمه گفتنی است این موضوع به معنی خطرناک بودن مطلق داروهای مولتی ویتامین نبوده و محققان توصیه می کنند این داروها را زیر نظر پزشک مصرف کرده و از افراط در استفاده از داروهای مکمل در شرایطی که به آن نیازی ندارید، اجتناب کنید.شرح کامل این مطالعه در آخرین شماره مجله تخصصی Biosensors and Bioelectronics منتشر شده است

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=8012
پارس وی دی اس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.