• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
پارس وی دی اس
11
تحلیل یک اتفاق؛

آواره‌گی اداره آب و فاضلاب کوهسرخ؟!

  • کد خبر : 3572
  • ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۶
آواره‌گی اداره آب و فاضلاب کوهسرخ؟!
با توجه به شهرستان شدن کوهسرخ و از سویی دوری راه تا کاشمر و کوهستانی بودن منطقه، ادارات و سازمان‌ها را بر آن داشته تا به هر طریق ممکن زمین، یا مکانی مناسب را برای خدمات‌رسانی مطلوب‌تر به مردم در این شهرستان فراهم کنند.

اداره آب و فاضلاب نیز یکی از همان اداره‌هایی است که 15 سال از استقرارش در شهر ریوش می‌گذرد، اما بنا به گفته رئیس این اداره چند روز قبل مجبور به تخلیه اجباری ساختمان و تحویل آن به نیروی انتظامی جهت استقرار می‌شوند.
در همین خصوص رئیس اداره آب و فاضلاب شهر ریوش گفت: بدون این‌که از قبل هماهنگی‌های لازم صورت گیرد، ما را مجبور به تخلیه ساختمان می‌کنند تا نیروی انتظامی در این مکان مستقر شود.

رئیس اداره آب و فاضلاب کوهسرخ: ما را مجبور به تخلیه ساختمان کردند

فرماندار کوهسرخ: تمامی اقدامات با هماهنگی بوده است

با توجه به شهرستان شدن کوهسرخ و از سویی دوری راه تا کاشمر و کوهستانی بودن منطقه، ادارات و سازمان‌ها را بر آن داشته تا به هر طریق ممکن زمین، یا مکانی مناسب را برای خدمات‌رسانی مطلوب‌تر به مردم در این شهرستان فراهم کنند.

اداره آب و فاضلاب نیز یکی از همان اداره‌هایی است که 15 سال از استقرارش در شهر ریوش می‌گذرد، اما بنا به گفته رئیس این اداره چند روز قبل مجبور به تخلیه اجباری ساختمان و تحویل آن به نیروی انتظامی جهت استقرار می‌شوند.

در همین خصوص رئیس اداره آب و فاضلاب شهر ریوش گفت: بدون این‌که از قبل هماهنگی‌های لازم صورت گیرد، ما را مجبور به تخلیه ساختمان می‌کنند تا نیروی انتظامی در این مکان مستقر شود.

“رضا جواهری” افزود: 15 سال است در شهر ریوش مستأجر جهادکشاورزی هستیم و همه ‌ساله قرارداد اجاره تمدید می‌شده است.

وی بیان کرد: هرچند هزینه‌هایی برای این مکان از جمله خرید امتیاز گاز و رنگ‌آمیزی ساختمان صورت گرفته، اما با توجه به شهرستان شدن کوهسرخ نیروی انتظامی اعلام می‌کند؛ “اگر مسئولان شهرستان ساختمانی در اختیار قرار دهند، مستقل خواهند گردید”.

جواهری گفت: در همین رابطه چند روز قبل تعدادی از مسئولین شهرستان به صورت غیررسمی بدون این‌که من در محل اداره باشم از ساختمان بازدید کرده و به این نتیجه رسیدند که ساختمان اداره آب، مناسب نیروی انتظامی بوده! و از روز بعد برای تسطیح محل لودر و کامیون آوردند.

وی مطرح کرد: با فرماندار که صحبت شد مقرر گردید؛ یکی دیگر از ساختمان‌های جهادکشاورزی را تحویل ما بدهند، اما همان فردی که از جهادکشاورزی پیشنهاد مکان جدید را داده بود، جلوی ما را گرفت و اجازه بازدید ساختمان را نداد.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهر ریوش عنوان کرد: اگرچه از استقلال ادارات، استقبال می‌کنیم، اما انتظار داریم قبل از این‌که بخواهند ساختمان را تخلیه کنیم، مکان دیگری را در اختیار ما قرار دهند.

وی گفت: متأسفانه بدون این‌که مکان جدیدی را در اختیار ما قرار دهند، مجبور شدیم تمامی وسایل را به یک اتاق برده و به خاطر کمبود فضا بخش دیگری از تجهیزات را به کاشمر انتقال دهیم.

جواهری افزود: با توجه به این‌که تا یک ماه دیگر حدود 10 نیرو به مجموعه آب شهرستان ریوش اضافه می‌شود، اما در حال حاضر خودمان هم آواره هستیم.

وی افزود: در حال حاضر خدمت‌رسانی به مردم مختل شده به طوری که سیستم تله‌متری که تمامی کنترل چاه‌ها و مخازن با آن مدیریت می‌شود و خط 122 اتفاقات قطع شده است.

جواهری با اشاره به این‌که هرچند 12000 هزار مشترک داریم، اما به خاطر قطع شدن کابل تلفن مشترکین هیچ راه ارتباطی با اداره آب نمی‌توانند برقرار کنند؛ عنوان کرد: ما یک شرکت خدماتی هستیم و انتظار داریم همان‌طور که برای نیروی انتظامی تلاش کردند و ساختمان ما را گرفتند، مکان دیگری هم به ما بدهند.

وی مطرح کرد: اگرچه اتاقی را در ساختمان قدیم بخشداری به ما پیشنهاد دادند، اما در مکانی که چندین اداره دیگر از جمله دفتر نظام‌مهندسی، تأمین اجتماعی، دفتر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و… مستقر هستند و از سویی ارباب‌رجوع بسیاری داریم، نمی‌شود خدمات‌رسانی مطلوبی داشت حتی میزهای ما در آن اتاق جا نمی‌شود.

تمامی اقدامات با هماهنگی بوده است

در همین خصوص فرماندار شهرستان کوهسرخ به خبرنگار ما گفت: با توجه به این‌که به زودی استقرار نیروی انتظامی را در شهرستان شاهد خواهیم بود، به همین جهت تلاش شد فضای مناسبی را همانند برخی شهرستان‌های دیگر در اختیار این نیرو قرار دهیم.

“رضا رمضانی” افزود: دو مدرسه با پیشرفت فیزیکی 85 درصد توسط آموزش و پرورش در دست انجام است که تا آن‌ها به نتیجه برسد مجبور هستیم مکان دیگری را در اختیار نیروی انتظامی قرار دهیم.

وی اظهار کرد: طی هماهنگی که با دو دستگاه متولی از جمله امور آب و فاضلاب و جهادکشاورزی به عمل آمد، مقرر گردید؛ جابجایی را انجام دهیم تا مشکل نیروی انتظامی و آبفا فعلاً رفع شود.

فرماندار کوهسرخ بیان کرد: تمامی اقدامات صورت گرفته با هماهنگی دستگاه‌های مربوطه بوده و حتی کارشناس حقوقی جهادکشاورزی استان به شهرستان آمدند و هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است.

وی مطرح کرد: ساختمانی که آبفای ریوش استفاده می‌کرده از جهادکشاورزی بوده و هیچ دستور و اجباری برای تخلیه ساختمان در کار نبوده و مکان دیگری برای آبفا تهیه شده است.

رمضانی عنوان کرد: برای این‌کار جلسه‌ای با حضور ادارات آبفا، جهادکشاورزی، نیروی انتظامی، امام‌جمعه، آموزش و پرورش و خود من برگزار گردید و این‌که گفته می‌شود اجبار صورت گرفته، صحت ندارد.

وی اظهار کرد: فردی که نیروی آبفا را برای بازدید ساختمان راه نداده هیچ مسئولیتی در جهادکشاورزی کوهسرخ نداشته و تذکرهای لازم داده شده است. حتی جهادکشاورزی به خاطر عملکرد اشتباه کارمند خود از آبفا، فرمانداری و امام‌جمعه عذرخواهی کرده است.

رمضانی با بیان این‌که به زودی 9 هکتار زمین در اختیار نیروی انتظامی قرار داده می‌شود، افزود: اعتبار بسیار خوبی برای ساخت ستاد فرماندهی انتظامی شهرستان کوهسرخ جذب شده که جای تقدیر دارد.

فرماندار کوهسرخ افزود: اگرچه اکثر اداراتی که استقلال‌شان انجام می‌شود تقاضای زمین داشتند، اما وضعیت توپوگرافی منطقه موجب شده در یک منطقه زمین نداشته باشیم، به همین جهت تلاش می‌شود برای اداراتی متقاضی، در پلاک‌های مختلف اقدامات لازم صورت گیرد.

وی عنوان کرد: فاصله40 کیلومتری ریوش با کاشمر و از سویی راه صعب‌العبور و کوهستانی موجب شده شهروندان برای مراجعه به ادارات با مشکلات بسیاری مواجه باشند، از سویی برخی روستائیان برای یک کار اداری 80 کیلومتر باید تا کاشمر بروند که برای جمیعت محروم کوهسرخ مقدور نیست.

رمضانی با بیان این‌که کم برخورداری شهرستان از اصلی‌ترین دلایل ارتقاء کوهسرخ به شهرستان بود، گفت: تاکنون اداره‌های منابع طبیعی، دامپزشکی، بهزیستی مستقر شدند و به زودی دیگر ادارات هم مستقر خواهند گردید.

***

به هر حال نباید فراموش کرد که هر اداره‌ای شأن و منزلت و خدمات‌دهی خاص خود را دارد، ایکاش مسئولان این شهرستان قبل از این‌که به فکر گرفتن ساختمان اداره آب و فاضلاب برای نیروی انتظامی باشند، مکان مناسبی را برای این اداره تدارک دیده تا اکنون مجبور نباشند در اتاقی کوچک به خدمات‌رسانی 12000 هزار مشترک خود بپردازند، بدون شک ساختمان‌ها و مکان‌های دیگری هم در این شهرستان هستند که می‌شود از آنها استفاده مناسب‌تری نمود. بهتر است هر اداره و یا سازمان قبل از آن‌که شرط در اختیار گذاشتن بهترین ساختمان‌ها را برای استقرارشان اعلام کنند، به فکر خدمات‌رسانی مطلوب‌تر و رفع مشکلات مردم باشند.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=3572
  • نویسنده : محمدجواد افتخاری
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.