• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
پارس وی دی اس
11
مدیر آموزش‌وپرورش کاشمر

آسیب‌های اجتماعی مهم‌ترین دغدغه آموزش‌وپرورش کاشمر است

  • کد خبر : 396
  • ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷
آسیب‌های اجتماعی مهم‌ترین دغدغه آموزش‌وپرورش کاشمر است
مدیر آموزش‌وپرورش کاشمر، آسیب‌های اجتماعی را مهم‌ترین دغدغه در شهرستان عنوان کرد.

علی طاهریان در نشست خبری کمبود و فرسوده بودن فضاهای مدارس در زمره چالش‌های دیگر آموزش‌وپرورش شهرستان نام برد و گفت: با توجه به قدیمی بودن مدارس و فضاهای موجود و از سویی رشد جمعیت و افزایش مهاجرت به شهرستان، در حال حاضر با کمبود جدی فضا مواجهیم.

وی با اشاره به این‌که اگر توجه ویژه‌ای به وضعیت آموزش کاشمر نشود در سال‌های آینده با مشکلات جدی مواجهیم، عنوان کرد: سرانه فضاهای ورزشی در کاشمر یکی از پایین‌ترین سرانه‌ها در سطح استان خراسان‌رضوی است، از سویی از داشتن فضاهای تربیتی و فوق‌برنامه که دانش‏آموزان بتوانند به ‌موازات فعالیت علمی آموزش‌های رسمی مهارت‌های جانبی را فرا گیرند، در تنگنا قرار داریم.

طاهریان از آسیب‌های اجتماعی به‌عنوان دغدغه مهم پیش‌روی آموزش‌وپرورش یاد و ابراز کرد: مسائل اقتصادی تأثیر بسیاری بر فعالیت مدارس گذاشته و باید در این خصوص چاره‌اندیشی شود.

وی ادامه داد: شهرستان کاشمر در خصوص ازدواج زودهنگام آمار بالایی ندارد، ولی مواردی هست که بیشتر ازدواج‌های زودهنگام در روستاها اتفاق می‌افتد.

طاهریان با اشاره به این‌که متأسفانه پارسال در روستاها ازدواج دانش‌آموزان کلاس‌های چهارم و پنجم ابتدایی و امسال ازدواج در پایه ششم را داشته‌ایم ولی شیوع بسیاری نداشته است، اظهار کرد: در این خصوص آموزش‌وپرورش ورود می‌کند و با دادگستری هماهنگی‌هایی به عمل آمده که اگر شوهر بخواهد مانع تحصیل همسرش شود از طریق دادگاه اقدام شود.

مدیر آموزش‌وپرورش کاشمر در خصوص مصرف ناس در بین دانش‌آموزان گفت: متأسفانه این مسئله شایع و بعضاً گزارشاتی داشته‌ایم و در جلسات مختلف شهرستان هم این مورد را بارها اعلام کرده و از مسئولان مربوطه تقاضا شده در صورت امکان با فروشندگان اطراف مدارس برخورد جدی صورت گیرد.

وی گفت: در مدارس اقدامات مراقبتی انجام می‌شود ولی در بیرون مدرسه باید مسئولان مربوطه اقدام کنند که تاکنون چند مغازه در این خصوص پلمپ و با آن‌ها برخورد شده، اما برخوردها بازدارنده نبوده است.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=396
پارس وی دی اس

برچسب ها

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.