• امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
پارس وی دی اس
3

آسفالت ۲۸ هزار مترمربع معابر روستاهای بخش ششطراز در انتظار تأمین قیر

  • کد خبر : 9557
  • ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶
آسفالت ۲۸ هزار مترمربع معابر روستاهای بخش ششطراز در انتظار تأمین قیر
صدای خاوران-بخشدار ششطراز همچنین در ادامه با بیان این‏که تاکنون طرح تفصیلی برای بخش ششطراز انجام نشده است، راه‌اندازی صنایع تبدیلی برای انگور و پسته و احداث نیروگاه برق خورشیدی را از ضروریات این بخش دانست. خبازی خاطرنشان کرد: صنایع تبدیلی کشاورزی، صنایع کوچک تولیدی همچون پرورش قارچ، دامداری، پرورش مرغ گوشتی و بوقلمون و... سردخانه محصولات کشاورزی و نیروگاه خورشیدی از جمله قابلیت‌های بخش ششطراز برای سرمایه‌گذاری هستند.

 بخشدار ششطراز گفت: تاکنون عملیات زیرسازی 28 هزار مترمربع از معابر روستاهای مختلف بخش ششطراز توسط دهیاران انجام شده و برای آسفالت پیگیر تأمین قیر هستیم.

حسین خبازی در ادامه تصریح کرد: هرچند حدود3هزار نفر از جمعیت 17هزار نفری بخش ششطراز را دانش‌آموزان تشکیل می‌دهند اما وضعیت سرانه ورزشی، رفاهی و فرهنگی در حد مطلوب نیست.

بخشدار ششطراز کمبود فضای ورزش و فرهنگی به خصوص کتابخانه، خشکسالی و خاموشی چاه‌های کشاورزی، بهسازی معابر شهری و روستایی را از جمله مشکلات این بخش اعلام کرد و گفت: تاکنون طرح هادی برای همه روستاهای بالای 20 خانوار به جز روستای سنبل که زیر بیست خانوار جمعیت دارد تهیه شده و چهار روستا نیز نیازمند بازنگری طرح هادی هستند.

وی با بیان این‏که بازنگری طرح‌های هادی در حال انجام است، از وجود هفت پروژه نیمه‌تمام خبر داد و افزود: برای تکمیل و راه‌اندازی طرح‌های نیمه‌تمام در حال پیگیری و جذب اعتبار هستیم.

خبازی مساحت کل معابر شهر و روستاهای بخش ششطراز را ۶۳۵ هزار مترمربع اعلام کرد و گفت: طی دو سال گذشته ۷۹ هزار مترمربع از معابر آسفالت و تایل شده است.

وی با اشاره به این‏که پارسال بالغ بر ۱۹ هزار مترمربع از معابر آسفالت، تایل و جدول‌گذاری شده است، عنوان کرد: هنوز 323 هزار مترمربع از معابر خاکی هستند.

بخشدار ششطراز همچنین در ادامه با بیان این‏که تاکنون طرح تفصیلی برای بخش ششطراز انجام نشده است، راه‌اندازی صنایع تبدیلی برای انگور و پسته و احداث نیروگاه برق خورشیدی را از ضروریات این بخش دانست.

خبازی خاطرنشان کرد: صنایع تبدیلی کشاورزی، صنایع کوچک تولیدی همچون پرورش قارچ، دامداری، پرورش مرغ گوشتی و بوقلمون و… سردخانه محصولات کشاورزی و نیروگاه خورشیدی از جمله قابلیت‌های بخش ششطراز برای سرمایه‌گذاری هستند.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=9557
  • نویسنده : فاطمه مجیدی کسرینه
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.