• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
پارس وی دی اس
6

۸۹ میلیارد و ۲۵۱ میلیون ریال برای تهیه و اجرای طرح هادی در روستاهای تربت حیدریه مصوب شد

  • کد خبر : 6316
  • ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶
۸۹ میلیارد و ۲۵۱ میلیون ریال برای تهیه و اجرای طرح هادی در روستاهای تربت حیدریه مصوب شد
صدای خاوران- مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تربت‌حیدریه گفت: ۸۹ میلیارد و ۲۵۱ میلیون ریال برای تهیه و اجرای طرح هادی در روستاهای تربت حیدریه مصوب شده که ۶۷ میلیارد و۷۶۱ میلیون ریال از این مبلغ تخصیص یافته‌ است.

اصغر کوهسرخی همچنین افزود: امسال ۵۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض به متقاضیان ساخت ۲۸۹ مسکن روستایی در این شهرستان خراسان رضوی پرداخت شده‌ است.

وی ادامه داد: همچنین ۲۴۹ نفر از شهروندان این شهرستان طی این مدت برای عقد قرارداد دریافت تسهیلات یک میلیارد ریالی مسکن روستایی به بانکها معرفی شده‌اند.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تربت‌حیدریه به سنددار کردن املاک و منازل مسکونی در روستاها و شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت اشاره کرد و افزود: در این راستا تاکنون ۵۰۶ فقره سند مالکیت روستایی در این شهرستان صادر شده است.

وی تصریح کرد: سهمیه این شهرستان برای سنددار کردن املاک و  منازل مسکونی در روستاها و شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت در سال جاری ۵۵۰ فقره سند مالکیت بود.

کوهسرخی ادامه داد: ۸۹ میلیارد و ۲۵۱ میلیون ریال برای تهیه و اجرای طرح هادی در روستاهای تربت حیدریه مصوب شده که ۶۷ میلیارد و۷۶۱ میلیون ریال از این مبلغ تخصیص یافته‌ است.

وی گفت: اجرای طرح هادی در روستاهای دامسک، رودخانه، بسک، رودمعجن، بکاول، رزگ، زمان‌آباد، خرم، نظامیه، قلعه‌نو مرکزی، ضیاءالدین علیا، الله‌آباد و سرکاریز تا پایان سال مالی ۱۴۰۰ به اتمام می‌رسد.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تربت‌حیدریه بیان کرد: روستاهایی که جدول‌گذاری و جابه‌جایی شبکه‌های خدماتی آنها به اتمام رسیده، می‌توانند از قیر رایگان این بنیاد استفاده کنند.

وی ادامه داد: تاکنون دهیاران چهار روستا در این زمینه اقدام کرده‌اند که به محض گرم شدن نسبی هوا اجرای عملیات آسفالت آنها انجام خواهد شد.

کوهسرخی  به وجود ۱۳۸ پارچه آبادی در این شهرستان اشاره کرد و افزود: طرح هادی برای تمامی روستاهای دارای جمعیت بیش از ۲۰ خانوار این شهرستان تدوین و تهیه شده است.

وی به بازنگری طرحهای هادی ۷۰ روستا که افق ۱۰ ساله آنها به پایان رسیده اشاره کرد و افزود: طرحهای هادی مربوط به روستاهای ده‌پایین، منظر، آغوی، بنهنگ، آبرود، مزجرد و مورشک این شهرستان نیز امسال در دست بازنگری قرار دارد.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تربت‌حیدریه ادامه داد: مسوولان و ساکنان روستاهای شهرستان که مشکلاتی در زمینه توسعه کالبدی و تغییر کاربری دارند می‌توانند درخواست خود را به بنیاد مسکن ارائه نمایند تا اقدام لازم از طریق کمیته فنی این نهاد برای روستاهای آنان انجام شود.

 

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=6316
  • نویسنده : جواد افتخاری
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.