• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
پارس وی دی اس
3

۶۲۶ مورد نقض محدودیتهای کرونایی در کاشمر اعمال قانون شد

  • کد خبر : 4093
  • ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶
۶۲۶ مورد نقض محدودیتهای کرونایی در کاشمر اعمال قانون شد
به گزارش صدای خاوران- فرماندار کاشمر گفت: ۶۲۶ مورد نقض قانون مرتبط با عدم رعایت محدودیتهای رفت و آمد برون‌ و درون‌ شهری کرونایی در این شهرستان خراسان رضوی مورد جریمه و اعمال قانون قرار گرفت.

مسلم ساقی همکاری و همراهی شهروندان کاشمری را در رعایت پروتکل‌های بهداشتی “بسیار خوب” توصیف و بیان کرد: اگر همراهی مردم نبود شرایط فعلی مهار کرونا حاصل نمی‌شد.

وی افزود: تصمیم‌های ستادهای ملی و استانی مقابله با کرونا در حوزه پیشگیری با نگاه حاکمیتی و تکیه بر خرد جمعی اتخاذ می‌شود که اجرای دقیق و موثر آنها نیازمند کمک مراجع تاثیرگذار اجتماعی است.

فرماندار کاشمر ادامه داد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۵۴ جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در این شهرستان با بیش از هزار و ۸۰ مصوبه تشکیل شده ‌است.

وی گفت: همچنین با عنایت دولت از محل “طرح تحول سلامت” زیرساخت‌ها و امکانات خوبی در بیمارستان‌های این شهرستان فراهم شد و مشارکت خیران در قالب مجمع خیران سلامت نیز برکات بسیار داشت.

ساقی افزود: از ابتدای شیوع کرونا بیمارستان شهید مدرس با ظرفیت اسمی ۸۰ تخت و در مواقع بحرانی تا ۱۲۰ تخت به بیماران کرونایی اختصاص یافت.

وی ادامه داد: از ابتدای خرداد ماه امسال مرکز منتخب کرونا در این شهرستان هشت هزار و ۵۲۱ مراجعه کننده داشت و تعداد پنج هزار و ۲۷۰ نمونه اخذ شد که نتیجه بیش از ۵۰ درصد آزمایشها مثبت بود و این مهم در بیماریابی بسیار کمک نمود.

فرماندار کاشمر گفت: از ابتدای شیوع کرونا چهار مرحله غربالگری در شهرستان انجام شد که مرحله چهارم آن با هدف شناسایی مادران باردار و بیماران زمینه ای از ابتدای آذر ماه در حال اجراست و تاکنون ۴۷درصد جمعیت جامعه هدف غربالگری شده‌اند.

وی افزود: درراستای حمایت از خانواده‌های مبتلا به کرونا و با هدف آموزش و اطمینان از رعایت قرنطینه خانگی بیماران مبتلا، تیم‌های بهداشتی در منازل بیماران فوت شده حاضر و آموزش‌های لازم برای ۷۵۵ مورد ارائه نموده‌اند.

ساقی ادامه داد: تاکنون ۲ هزار و ۹۳۶ خانواده آسیب‌پذیر در این شهرستان از حمایت‌های مالی و کالایی تیم‌های حمایتی طرح شهید سلیمانی برخوردار شده‌اند .

 

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=4093
  • نویسنده : جواد افتخاری
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.