• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
پارس وی دی اس
4
مدیرکل کتابخانه ‏های عمومی خراسان رضوی:

گام دوم انقلاب را با کتاب بر می‎داریم

  • کد خبر : 1789
  • ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۶:۵۳
گام دوم انقلاب را با کتاب بر می‎داریم
مدیرکل کتابخانه ‏های عمومی خراسان رضوی گفت: بعد از ابلاغ بیانیه گام دوم انقلاب توسط رهبر معظم انقلاب، شعار" گام دوم انقلاب را با کتاب بر می‌داریم و کتاب را مبنای کار خود قرار می دهیم" مبنای کار قرار گرفت.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر سبزیان در مراسم خوانش و معرفی کتاب “زن آقا” که با حضور امام‌جمعه موقت و برخی از کتاب‌خوانان در محل مسجد چهارده معصوم کاشمر برگزار شد، افزود: جای خرسندی است که برای یک همایش فرهنگی و یک کتاب، شاهد چنین جمعیت علاقه‌مند به کتاب و کتاب‌خوانی در کاشمر هستیم.

وی با تقدیر از رئیس کتابخانه‌های عمومی کاشمر و مسئولان و دست‌اندرکاران فرهنگی که در برگزاری این همایش تلاش بسیاری داشتند، افزود: در اداره کل کتابخانه‌های خراسان رضوی و شهرستان‎ها در راستای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب، همایش‎های خوانش کتاب در کنار نشست‎های کتاب‌خوان برگزار می‎شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی عنوان کرد: خوانش کتاب با حضور نویسنده و راوی هر کتاب برگزار می‎شود و کتاب “زن آقا” هم یکی از کتاب‎های ارزشمند  برای خوانش انتخاب شده است.

وی عنوان کرد: تاکنون خوانش‌های فراوانی به‌صورت همایشی و کتابخانه‎ای در مساجد در سطح استان طی یک سال گذشته برگزار کرده‎ایم.

وی افزود: در همه عرصه‌های خانوادگی، اجتماعی، سیاسی و …برای رشد و اعتلا نیاز به دانایی داریم  و کتاب ابزار لازم برای دانایی است.

سبزیان با اشاره به اینکه می‌طلبد روحانیت و فعالان فرهنگی، منبرها و تبلیغات را با کتاب آمیخته کنند، اظهار کرد: باید محرم پیش رو را برای افزایش بصیرت، دانایی و آگاهی افراد بر مبنای ترویج کتاب وکتاب‌خوانی قرار دهیم.

وی در ادامه با اشاره به کتاب “زن آقا” گفت: موضوع این کتاب نه صرفاً برای طلبه‌ها، روحانیون و خانواده‌ها بلکه برای تمامی اقشار مختلف مفید بوده و جذابیت‎های فراوانی دارد.

سبزیان با پیشنهاد خواندن کتاب “زن آقا” به خواهران و دختران علاقه‌مند به مطالعه گفت: کتاب” زن آقا “درس‎های فراوانی به همراه خود دارد.

وی بیان کرد: این کتاب خاطرات یک ماه همراهی خانم “زهرا کاردانی” است که با همسر طلبه خود  در سفر تبلیغی به رشته تحریر درآورده است.

سبزیان افزود: این کتاب پیام‎های فراوانی به همراه دارد که توکل به خدا، صبر و مهارت، تاب‌آوری در برابر سختی‎ها و مشکلات و تلاش و همراهی با همسر از آن جمله است.

وی اظهار کرد: این خانواده  ها برای تبلیغ دین، یک ماه مبارک رمضان سختی‎هایی را تحمل می‎کنند که خودش یک دوره زندگی است.

در پایان این مراسم ضمن خوانش کتاب از “زهرا کاردانی” نویسنده کتاب “زن آقا” و همسر وی تجلیل شد.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=1789
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.