• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
پارس وی دی اس
8
مدیر جهادکشاورزی بردسکن خبر داد؛

کشاورزی بردسکن در آستانه نابودی!

  • کد خبر : 3682
  • ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۱
کشاورزی بردسکن در آستانه نابودی!
مدیر جهادکشاورزی بردسکن گفت: کشاورزی بردسکن با خاموشی شش‌ماهه چاه موتورها نابود می‌شود. علیرضا مهمیز با بیان این‌که با اجرای طرح خاموشی چاه موتورهای شهرستان، چند سالی است که چراغ کشاورزی در این منطقه کم‌سو و در آستانه خاموشی قرار گرفته است؛ افزود: طرح خاموشی چاه موتور‌های کشاورزی بدون هیچ‌گونه برنامه‌ریزی اجرا شده است.

مدیر جهادکشاورزی بردسکن گفت: کشاورزی بردسکن با خاموشی شش‌ماهه چاه موتورها نابود می‌شود.

علیرضا مهمیز با بیان این‌که با اجرای طرح خاموشی چاه موتورهای شهرستان، چند سالی است که چراغ کشاورزی در این منطقه کم‌سو و در آستانه خاموشی قرار گرفته است؛ افزود: طرح خاموشی چاه موتور‌های کشاورزی بدون هیچ‌گونه برنامه‌ریزی اجرا شده است.

وی با اشاره به این‌که بردسکن یکی از قطب‌های کشاورزی در خراسان‌رضوی است و در تولید بسیاری از محصولات، رتبه‌های اول تا سوم استان را به خود اختصاص داده است؛ تصریح کرد: اگرچه ساعت کارکرد چاه موتور‌های کشاورزی حداقل باید شش‌هزار ساعت باشد، اما سه‌هزار و 500 ساعت کارکرد چاه موتور‌های کشاورزی جوابگوی نیاز آبی برخی از محصولات این شهرستان نیست.

مهمیز با تأکید بر این‌که اجرای طرح خاموشی چاه‌ها نباید برای کل استان یکسان باشد؛ افزود: با اضافه برداشت آب از چاه موتور، کشاورزان جریمه می‌شوند و این معضل باعث شده کشاورزان رغبتی به کاشت محصولات فصلی نداشته باشند.

وی یادآور شد: با اجرای طرح خاموشی چاه موتورها، کشاورزان جو و گندم خود را به امید نزولات آسمانی می‌کارند، چون با خاموشی چاه موتورها، تنها ۵۰ درصد آب موردنیاز محصولات تأمین می‌شود، لذا ضرورت دارد شرکت آب منطقه‌ای در اجرای این طرح تجدیدنظر کند.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=3682
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.