• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
پارس وی دی اس
10
هشت روز هفته

کرونا با ما چه کرد؟!

  • کد خبر : 4771
  • ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷
کرونا با ما چه کرد؟!
موش 99 به دمش رسیده است! اما همان‌طور که موش شوخ طبع و متعادل به نظر می‌رسد، اما نباید فریب او را خورد، چون خشونت و ناآرامی در پس چهره خونسرداش پنهان است.

موش 99 به دمش رسیده است! اما همان‌طور که موش شوخ طبع و متعادل به نظر می‌رسد، اما نباید فریب او را خورد، چون خشونت و ناآرامی در پس چهره خونسرداش پنهان است. سال 99 هم کرونا بر جهان اضطراب و نگرانی تحمیل کرد و روزهای پر از ناآرامی همچنان سپری می‌شود. خبری از جنگ و درگیری و… نبود. اما این موجود ریز، مجال به  بسیاری داد؛ به طوری‌که برخی نمایندگان مجلس انقلابی تازه‌کار از فرصت عیادت از بیماران کرونایی به دنبال نام و نان بودند. ویروس منحوس کرونا و گرفتاری‌های دیگر برای خلق‌ا… از گرانی گرفته تا تنگنای اقتصادی و مدارس مجازی و نبود گوشی هوشمند و الباقی اتفاقات ریز و درشت، خشونت‌هایی را دامن زد. از سر بریدن دخترک 13 ساله تالشی توسط پدر تا خودکشی دانش‌آموزی به دلیل نداشتن تبلت، تا… آمار بالای خشونت‌های خانگی و افزایش تماس‌ها به اورژانس اجتماعی!

از این‌ها که بگذریم در این یک‌سال موضوع انتخابات آینده جوری پیش رفت که آقایان قانون‌گذار کاری کردند؛ کت و شلوار قانون ریاست‌جمهوری به درد یک نفر بخورد تا بعد از مجلس حداقلی، رئیس‌جمهور حداقلی هم داشته باشیم.

در این میان هنوز نمد لایحهFATF هم در گل مانده و پس از پاس‌کاری‌های بسیار تصویب آن به سال1400موکول شد. درکنار اخبار متعدد سلطان سکه و شکر و… امسال سلطان جدیدی رخ نمود به نام بورس که در یک قلم برای جمع کردن سهام عدالت از کف بازار دندان تیز کرد و خلاصه داستان بورس و مافیای آن هم به تجمع اعتراضی مالباختگان بورسی کشیده شد؛ اما بتی که آقایان از بورس ساختند فرو ریخت و سرمایه مردم در این بازار سوخت شد! موضوع مکانیزم ماشه و برجام و شکست ترامپ هم به قدری مسائل مختلف کشور را تحت تاثیر قرار داد که حتی در اعلام انزجار از آمریکا برخی آقایان، قتل یک سیاهپوست در آمریکا را دستمایه پررنگ شدن اختلافات نظام با آمریکا کردند. سفر طالبان به تهران و مذاکره با مسئولان جمهوری‌اسلامی و داغ شدن تنور انتخابات ریاست‌جمهوری و گاف‌های عجیب و غریب مجلس یازدهم و رد کردن لایحه بودجه در مجلس که توسط کمیسیون تلفیق خودِ مجلس تهیه شده بود، عجایب‌الغرایب پارلمان را نشان داد. القصه اگر بخواهم بگویم کرونا با ما چه کرد؟! مثنوی هفتاد من کاغذ می‌شود همین‌قدر بس که در مملکت گل و بلبل‌مان، این ویروس خود را پخش کرد و چه بسیار نازنینانی را به کام مرگ برد، هرچند خبر مسرت‌بخش کشف واکسن کرونا مردمان این سرزمین را هم دلخوش به این کرد که درمانی برای این بلای بی‌درمان یافت شده، اما شاهد تحرکات ضد واکسنی بودیم و بحث‌های ایدئولوژیکی و پزشکی را آقایان در هم تنیدند و هنوز که هنوز است فقط درصد کمی از پزشکان و کادر پزشکی خط مقدم مبارزه به کرونا واکسن زده‌اند و ما هم فقط می‌توانیم بگوییم؛ “بُزک نمیر بهار بیاد”!! انشا… نمیرد!

هر روزتان نوروز. ایام به کام. تا هشت روز هفته بعدی خدانگهدار.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=4771
  • نویسنده : لیلا قرائی
  • منبع : آوای کاشمر
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.