• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
پارس وی دی اس
15
معرفی کتاب

کتاب عجین شدن با شغل

  • کد خبر : 1250
  • ۰۳ تیر ۱۳۹۸ - ۵:۱۶
کتاب عجین شدن با شغل
(job engagement) چگونه از شغل خود لذت ببریم تألیف دکتر محمد سمیعی، مدرس دانشگاه و مشاور مدیریت به سال 1395 در 221 صفحه و توسط نشر آب و آیینه (خراسان‌رضوی) چاپ و در اختیار علاقمندان قرار گرفت.

افراد بسیاری هستند که فقط به خاطر دغدغه معاش، هر روز به سر کار می‌روند و شب باز می‌گردند، اما پسندیده نیست که علاوه به تمام ساعت‌های مفید روز، دیگر ساعات زندگی ما هم صرف اندیشیدن به کاری شود که از آن متنفر هستیم یا حداقل دوستش نداریم.

در عصر دانش و رقابت‌های فزاینده هر روز تعداد بیشتری از پژوهشگران و مدیران در می‌یابند که مزیت رقابتی سازمان‌ها، کارکنان متعهد، عجین شده با شغل، متخصص و با انگیزه می‌باشد.

کار از جمله عوامل شادابی و نشاط‌آور است اما برای بسیاری از مردم، رفتن به سر کار امری ناخوشایند است. شغل مفید و ثمربخش از نعمت‌های واقعی زندگی است. کار تنها کسب درآمد نیست، بلکه کار مفید، عزت نفس انسان را افزایش داده، روح او را نیز پرورش می‌دهد. بسیاری از مردم در هنگام کار کردن روح آرامی دارند اما هنگام بیکاری دچار تشویش و پریشان خاطر می‌شوند. خیلی از افراد به کارهایی مشغولند که هرگز شایسته آنها نیست و آن‌کار برای‌شان عذاب‌آور است چون به هیچ‌وجه آن‌ را دوست ندارند و تنها به خاطر درآمد کار می‌کنند و هیچ لذتی از کارشان نمی‌برند. انجام دادن آنچه که دوست دارید یکی از بزرگ‌ترین رازهای موفقیت است.

افرادی که بیشتر به شغل خود علاقه دارند از شغل خود بیش‌تر لذت می‌برند و رضایت بیشتری دارند و نسبت به سازمان و همکاران خود، تعهد بالاتری دارند. چنین کارکنانی، زمان، انرژی و منابع در دسترس خود را برای انجام وظایف کاری‌شان به بهترین نحو ممکن به کار می‌گیرند. کسی که به شغل خود علاقه دارد از این طریق خود را هویت‌یابی می‌کند. وجود چنین افرادی ضمن کاهش غیبت، تأخیر و جابجایی باعث افزایش چشم‌گیر عملکرد، نشاط روحی و کسب بیشتر اهداف سازمانی و غیردستیابی به اهداف فردی خواهد شد. (از مقدمه کتاب)

این کتاب به آموزش لذت از کار و شغل می‌پردازد. خواندن آن‌را به تمام کسانی که به نوعی با شغل و کار خود درگیر می‌باشند، توصیه می‌کنیم.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=1250
  • نویسنده : مجید عرفانی
  • منبع : آوای کاشمر
پارس وی دی اس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.