• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
پارس وی دی اس
13

چرا بانک برای تعطیلی کارخانه روغن فرآیند، عجله دارد؟!

  • کد خبر : 6297
  • ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۸:۴۸
چرا بانک برای تعطیلی کارخانه روغن فرآیند، عجله دارد؟!
صدای خاوران-بانک سپه با تعطیلی این واحد تولیدی و بیکاری 100 نفر کارگر در روزهای پایانی سال، نه امکان و اختیار بازگشایی مجدد آن را به‌سرعت دارد و نه تمایلی به وصول مطالباتش چرا که در چند روز گذشته در جلسه‌ای در استانداری مهلت یک هفته به بانک داده شد که مواردی را به انجام برساند که متأسفانه این کار را به انجام نرساند و صرفاً با مغلطه و پرونده‌سازی موجبات تعطیلی کارخانه را فراهم می‌کند.

 

مدیرعامل کارخانه روغن فرآیند گفت: بانک سپه حاضر نیست قراردادهای این واحد را به‌طور کامل تحویل دهد و متأسفانه با سنگ‌اندازی‌های مستمر هم‌زمان در جلسات با آوردن سرمایه‌گذار جهت این واحد تولیدی تظاهر به رفع مشکل می‌کند و از طرفی در محاکم قضایی پیگیر تعطیلی این کارخانه است.

محمدرضا شریعت‌جعفری افزود: خواهان پرداخت مطالبات بانک هستیم، اما طبق قانون و مصوبات بانک مرکزی که متأسفانه مدیران بانک به حرف ما گوش نمی‌دهند.

وی از مراجع قضایی خواست؛ طبق مصوبات بانک مرکزی و دستورالعمل‌های هیئت دولت با این واحد تولیدی برخورد شود.

شریعت‌جعفری با بیان این‌که تمامی مراجع عظام جریمه دیرکرد بانک‌ها را حرام اعلام کردند و خواهان برچیده شدن بساط رباخواری در بانک‌ها هستند؛ افزود: مدیران بانک سپه از چه مسئله‌ای واهمه دارند که نه حاضرند تمامی قراردادهای این واحد تولیدی را تحویل دهند و نه تمایل به حضور کارشناسان بانکی قوه قضائیه دارند.

وی ادامه داد: به‌عنوان یک تولیدکننده که 33 در عرصه تولید فعالیت می‌کنم و روزگاری10 درصد تولید روغن کشور را عهده‌دار بودم، از مسئولین تقاضا دارم قوانین و مصوبات قانونی را برای حل مشکلات این کارخانه به اجرا بگذارند.

وی اجرای مصوبات بانک مرکزی را خواستار شد و افزود: بانک سپه با تعطیلی این واحد تولیدی و بیکاری 100 نفر کارگر در روزهای پایانی سال، نه امکان و اختیار بازگشایی مجدد آن را به‌سرعت دارد و نه تمایلی به وصول مطالباتش چرا که در چند روز گذشته در جلسه‌ای در استانداری مهلت یک هفته به بانک داده شد که مواردی را به انجام برساند که متأسفانه این کار را به انجام نرساند و صرفاً با مغلطه و پرونده‌سازی موجبات تعطیلی کارخانه را فراهم می‌کند.

مدیرعامل کارخانه روغن فرآیند در پایان ضمن تشکر از پیگیری‌های حجت‌الاسلام نیک‌بین در رفع مشکلات این واحد تولیدی، افزود: تا زمانی که بانک‌ها چنین قدرتی داشته باشند که خلاف مصوبات بانک مرکزی اقدام نمایند و نهادی آنها را بازخواست نکند، وضعیت تولید در این کشور بهتر نخواهد شد.

 

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=6297
  • نویسنده : جواد افتخاری
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.