• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
پارس وی دی اس
8

هم‏چنان شاهد مهاجرت و خالی شدن روستاها هستیم

  • کد خبر : 6933
  • ۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸
هم‏چنان شاهد مهاجرت و خالی شدن روستاها هستیم
مدنی با بیان این‏که مقرر شده در 28 روستای شهرستان کوهسرخ 5 زنجیره اقتصادی مشخص که آنغوزه، قالیبافی، کرم ابریشم و نوغانداری خواهد بود تعریف و راه‌اندازی شود؛ افزود: توسعه گردشگری یکی از مزیت‌ها و پیشران توسعه و پیشرفت این منطقه است.

 

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور گفت: هرچند ضرایب برخورداری برق 95 درصد، و آب شرب در روستاها 80 درصد و بهره‌مندی در بخش‌های مخابرات و اینترنت و… بالا هستند، ولی دچار مشکل مهاجرت هستیم و روستاها خالی از سکنه می‌شود و این نشان می‌دهد به موضوعات اولویت‌دار باید توجه بیشتری گردد.

سیدامیر حسینی‏مدنی در جلسه شورای اداری شهرستان کوهسرخ افزود: بخشی از مشکلاتی که مطرح می‌شود نیازمند اعتبارات خاصی است و باید اعتبارات جدیدی به‌خصوص در حوزه‌های زیرساختی اتفاق بیفتد.

وی افزود: حجم درخواست‌هایی که در شهرستان30 هزار نفری کوهسرخ مطرح می‌شود، به‌اندازه کل مصوبات استان و حتی بیشتر است؛ اما هم‏چون 33 شهرستان دیگر که مشکلات خاص خود را دارد، باید مورد پیگیری قرار گیرند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور گفت: هرچند منابعی که مجلس شورای‌اسلامی در سال 1401 برای تسهیلاتی که از محل تبصره 16 و 18 باید پرداخت شود، کم نیست ولی چون خیلی مواقع بر مبنای مطالعات درست اتفاق نمی‌افتد منابع هدر می‌رود و چند سال آینده شاهد تعطیل شدن یک کارگاه دیگر که متناسب به مزیت آن منطقه نبوده، خواهیم بود.

مدنی با بیان این‏که مقرر شده در 28 روستای شهرستان کوهسرخ 5 زنجیره اقتصادی مشخص که آنغوزه، قالیبافی، کرم ابریشم و نوغانداری خواهد بود تعریف و راه‌اندازی شود؛ افزود: توسعه گردشگری یکی از مزیت‌ها و پیشران توسعه و پیشرفت این منطقه است.

وی یکی از ظرفیت‌های بزرگ استان خراسان را حضور گردشگران خارجی دانست و افزود: مسئولان شهرستان کوهسرخ باید شرایط را برای حضور این گردشگران در منطقه فراهم کنند.

وی هم‏چنین بر احیای بادامستان کوهسرخ تأکید کرد و گفت: احیای بادامستان‌ها نیازمند مدل خاصی است که باید برای آن فکر جدی شود تا مجدد احیاء گردند.

مدنی با بیان این‏که تلاش می‌شود تا صندوق کارآفرینی امید در شهرستان کوهسرخ مستقر شود، تصریح کرد: با مستقر شدن این صندوق به سرمایه‌گذاران کمک بسیاری خواهد شد.

وی در ادامه با بیان این‏که تا زمانی که دستگاه‌های اداری در شهرستان کوهسرخ مستقر نشود مشکلات هم‏چنان ادامه خواهد داشت؛ گفت: پیگیر راه‌های مواصلاتی شهرستان کوهسرخ به شهرستان‌های اطراف از جمله تربت‌حیدریه و نیشابور خواهیم بود.

مدنی افزود: بر اساس آنچه اعلام شده وجود مدارس مختلط و تخریبی در شهرستان آزاردهنده شده که تلاش می‌شود با مشارکت بنیاد برکت و نوسازی، مدارس جدیدی احداث شوند.

وی هم‏چنین قول پیگیری سالن‌های ورزشی نیمه‌تمام شهرستان و مشکلات روستای کلاته تیمور از جمله گاز این روستا، کمپ هلال‌احمر و اورژانس جاده‌ای را داد و بیان کرد: سعی می‌شود با کمک معدن‏کاران سالن‌های ورزشی شهرستان به سرانجام برسند.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=6933
  • نویسنده : زهرا افتخاری ترشیزی
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.