• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
پارس وی دی اس
4
هشت روز هفته

نیاز مبرم پیشرفت کشور به یک دهقان فداکار!!

  • کد خبر : 8168
  • ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۹:۵۶
نیاز مبرم پیشرفت کشور به یک دهقان فداکار!!
صدای خاوران-در این اوضاع‌واحوال اظهارنظر برخی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، پیرامون افراد بازداشت‌شده حوادث اخیر کشور و درخواست اجرای حکم سریع اعدام برای این بازداشت‌شدگان، از هلهله برخی از نمایندگان که ‌گفتند این پدیده، پدیده مبارکی است، تا اظهارنظر دیگری که گفت: "۵ تا ده روز بعد از این‌که معترضان را گرفتند باید اعدام‌شان کرد، تازه الان بسیار دیر هم هست"، سروصداهای زیادی به پا کرد به‌ویژه این‌که وقتی این رفتار‌ها با  سیره بزرگان دین‌مان مقایسه می‌شود، می‌بینیم؛ فارغ از موازین حکم‌های حقوقی که به برخی افراد در این روز‌ها داده می‌شود، این رویه نمایندگان، نه اخلاقی است و نه انسانی! پس چه طور آقایان می‌توانند؛ از حکم اعدام یک هم‌وطن شادی ‌کنند؟

در این هشت‌روز هفته درحالی‌که نخبگان و دانشگاهیان کشور در حال هضم این جمله گهربار معاون وزیر علوم درباره تبادل استاد و دانشجو میان دو کشور ایران و کره‌شمالی بودند؛ دیدیم که قطار پیشرفت دولت سیزدهم با دلار 40 هزار تومانی  بدجوری به یک دهقان فداکار نیاز پیدا کرد تا دولتمردان را نسبت به خطر سقوط اقتصاد هوشیار کند. در این میان شاهد پرواز قیمت خودرو و خبرهای ریزودرشت دیگر بودیم که به‌قدر مجال این ستون بدان‌ها می‌پردازیم؛

تبدیل نصف ثروت ایرانیان به کاه

در این گیرودار که هم‏چنان شاهد افسارگسیختگی تورم و کوچک‌شدن سفره‌های مردم هستیم. نرخ بیکاری هم شده اسباب شوخی جماعت! آش بالا رفتن قیمت دلار هم به حدی شور شد که یک فعال سیاسی اصولگرا خطاب به دولت گفت: اقتصاد با دستور درست نمی‌شود. رئیسی دولت را با دلار ۲۳ هزار تومان تحویل گرفت، امروز ۳۸ هزار تومان را رد کرده و این یعنی نصف ثروت ایرانیان به کاه تبدیل شد. البته کاش کاه بود که حداقل می‌ارزید.

حتی روزنامه اصولگرای رسالت هم از عملکرد اصولگرایان در مجلس و دولت انتقاد کرد و با بیان این‌که انداختن تقصیرها به گردن دولت‌های قبلی دردی از مردم دوا نمی‌کند، به کنایه نوشت: “کسانی که مسئولیت پذیرفتند از بدنه حاکمیت بودند و از سوئیس که نیامدند و به مختصات کشور احاطه داشتند و با علم و امید به اصلاح، به بهارستان و پاستور قدم‌رنجه فرمودند!”.

در این میان مقامات آمارهای ریزودرشتی دادند از این‌که  تورم را پایین آورده‌ایم. این میزان مسکن ساخته‌ایم. استقراض از بانک مرکزی را کاهش دادیم. این میزان شغل ایجاد کرده‌ایم…، اما مسئله مهم این است که آنچه حضرات می‌گویند در باور مردم که باید ببینند و اثر آن را در زندگی خویش حس کنند نمی‌نشیند بدین ترتیب دولتی‌ها آمار می‌دهند و مردم هم باور نمی‌کنند.

شادی بهت‌آور نمایندگان از غم مردم

در این اوضاع‌واحوال اظهارنظر برخی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، پیرامون افراد بازداشت‌شده حوادث اخیر کشور و درخواست اجرای حکم سریع اعدام برای این بازداشت‌شدگان، از هلهله برخی از نمایندگان که ‌گفتند این پدیده، پدیده مبارکی است، تا اظهارنظر دیگری که گفت: “۵ تا ده روز بعد از این‌که معترضان را گرفتند باید اعدام‌شان کرد، تازه الان بسیار دیر هم هست”، سروصداهای زیادی به پا کرد به‌ویژه این‌که وقتی این رفتار‌ها با  سیره بزرگان دین‌مان مقایسه می‌شود، می‌بینیم؛ فارغ از موازین حکم‌های حقوقی که به برخی افراد در این روز‌ها داده می‌شود، این رویه نمایندگان، نه اخلاقی است و نه انسانی! پس چه طور آقایان می‌توانند؛ از حکم اعدام یک هم‌وطن شادی ‌کنند؟

در این میان معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان هم بعد از دیدار با «هانگ سونگ او» سفیر کشور کره شمالی در محل این سازمان، اعلام کرد: “تبادل استاد و دانشجو میان دو کشور می‌تواند در تحکیم روابط ایران و کره‌شمالی مورد توجه قرار گیرد”. این در حالی است که تاکنون هیچ مسئولی فرزند خود را به کره‌شمالی برای تحصیل نفرستاده است. در این خصوص یک استاد دانشگاه مدعی شد؛ “طرح هم‌چین موضوعی از سوی مقامات دولتی صرفاً یک اقدام تبلیغاتی و سیاسی است وگرنه آنچه مطرح می‌شود نه اجرایی می‌شود و نه اصلاً موردقبول و باور جامعه است.”

 در این اوضاع‌واحوال وزیر ارتباطات و فناوری گفت: درباره سرنوشت بازگشت پلتفرم اینستاگرام و یا عدم بازگشت آن به حالت عادی، دخل و تصرفی ندارد و شورای امنیت کشور تصمیم گرفته و اگر قراری بر بازگشت باشد آنجا باید تجدیدنظر کند. جالب این‌که یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای‌اسلامی در واکنش به این اظهارات وزیر ارتباطات نوشت:‏ وقتی اینترنت سرعتش حداقل هست و اکثر شبکه‌های اجتماعی فیلتر و شرکت مخابرات و مشکلات کارگزاران مخابرات هم‌ به بخش خصوصی و خصولتی واگذار شده و تصمیم قطع و وصل اینترنت و فیلترینگ هم با وزارت ارتباطات نیست!؛ برادرمون عیسی زارع‌پور دقیقاً الان وزیر چیه؟! وزیر فیلترنت و قطع ارتباطات!!!؟

تا هشت روز بعدی خدانگهدار.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=8168
  • نویسنده : لیلا قرایی ترشیزی
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

برچسب ها

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.