• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
پارس وی دی اس
6

موازی کاری دستگاه‌های فرهنگی یک معضل جدی است

  • کد خبر : 4573
  • ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
موازی کاری دستگاه‌های فرهنگی یک معضل جدی است
به گزارش صدای خاوران-رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر گفت: متأسفانه موازی کاری در دستگاه‌های فرهنگی به یک معضل تبدیل شده است که می‌طلبد....

به گزارش صدای خاوران-رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر گفت: متأسفانه موازی کاری در دستگاه‌های فرهنگی به یک معضل تبدیل شده است که می‌طلبد در این خصوص تصمیمات جدی گرفته شود.

علی توکلی با بیان اینکه هم‌زمان با شیوع ویروس منحوس کرونا تمامی فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی و هنری شهرستان تعطیل شد، گفت: در این مدت فعالیت‌های فرهنگی هنری از طریق فضای مجازی برگزار شده است.

وی اظهار کرد: علیرغم اینکه مجتمع فرهنگی هنری نماد فعالیت‌های فرهنگی و هنری شهرستان است و همیشه مملو از حضور هنرمندان بوده ولی متأسفانه یکسالی می‌شود که تعطیل است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر تصریح کرد: اگرچه وقتی صحبت از فرهنگ می‌شود همه از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی انتظار دارند اما دستگاه‌های مختلف فرهنگی دیگری هم در کشور هستند که در این عرصه فعالیت می‌کنند.

وی اعتبارات حوزه فرهنگ و هنر را بسیار محدود و ناچیز دانست و اظهار کرد: اگرچه سهم بودجه فرهنگ حدود نیم درصد کل بودجه کشور است اما از این میزان هم فقط 15 درصد سهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

توکلی بیان کرد: متأسفانه موازی کاری در دستگاه‌های فرهنگی به یک معضل تبدیل شده است که می‌طلبد در این خصوص تصمیمات جدی گرفته شود.

وی در ادامه با اظهار تأسف از اینکه هیچ‌گاه به اقتصاد هنر توجه نکرده‌ایم و همیشه فرهنگ و هنر را وابسته به بودجه‌های دولتی نموده‌ایم، گفت: اگر اقتصاد هنر شکوفا شود نه تنها به اعتبارات دولتی نیازی نداریم بلکه می‌تواند تولید ناخالص ملی هم داشته باشد.

توکلی با بیان اینکه اگرچه کاشمر از ظرفیت‌های بسیار خوب فرهنگی برخوردار است اما از این ظرفیت‌ها کمتر استفاده کرده‌ایم، گفت: کاشمر به عنوان یکی از 100 شهر خلاق فرهنگ و هنر در کشور برگزیده شده است.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=4573
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.