• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
پارس وی دی اس
7

مناظرات انتخاباتی و وعده‌های سرخرمن

  • کد خبر : 5279
  • ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲
مناظرات انتخاباتی و وعده‌های سرخرمن
صدای خاوران- چقدر خانم‌ها در این چند روز خوب شده‌اند! به‌به باید به حقوق خانم‌ها احترام گذاشت، این روزها خانم‌ها خیلی زیاد بر سر زبان‌ها افتاده و پیدا شده‌اند! و خیلی مورد احترام هستند! اقوام و اقلیت‌ها هم مهم شده‌اند و چقدر خوبند، شیعه و سنی چقدر با هم برادر و متحد شده‌اند! همه با فیلترینگ مخافلند و به فکر پهنای باند هستند

در این هشت روز هفته با نزدیک شدن به‌روزهای پایانی کازار انتخابات 1400، ریز و درشتِ اخبار مملکت و حتی اخبار بین‌المللی حول موضوع انتخابات است. برای همین هیچ‌کس از سرنوشت مبهم ۹۰۰ هزار دوز واکسن کرونا چیزی نپرسید، گویا از مجموع 5.7 میلیون دز واکسن خارجی وارد شده به ایران تا روز دوشنبه ۱۷ خرداد 4.8 میلیون دز به مردم تزریق شده که چهار میلیون و ۲۳۰ هزار و ۴۸۴ نفر دُوز اول واکسن کرونا و ۶۵۸ هزار و ۲۸۵ نفر نیز دوز دوم را دریافت کرده‌اند. یعنی باید در حال حاضر ۹۰۰  هزار دز دیگر از این واکسن‌ها وجود داشته باشد، اما خبری از آن نیست. البته برخی زلف گم‌شدن واکسن را هم به انتخابات گره می‌زنند، زیرا بنا به اعلام مشاور وزیر کشور «بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا و پیگیری ستاد انتخابات کشور، ‎واکسیناسیون عوامل برگزاری انتخابات در دستور کار قرار دارد  اما هنوز معلوم نیست بخشی از همین واکسن‌های گمشده قرار است به ستادهای انتخاباتی برود یا نه؟ اما این روزها پس از پنج دور مذاکره غیرمستقیم میان ایران و آمریکا در وین معاون وزیر امور خارجه آمریکا هم از تأثیر انتخابات غفلت نکرد و مدعی شد؛ انتخابات ریاست‌جمهوری ایران که انتظار می‌رود در چند روز آینده برگزار شود، شرایط را پیچیده‌تر می‌کند.

*غفلت عمدی رسانه ملی از موضوع  تحریم

در این گیرودار برگزاری دو جلسه مناظره با حضور 7 نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری حرف‌وحدیث‌های بسیاری را به وجود آورد در حالی‌که  مجری پرسش‌هایی را مطرح می‌کرد و میلیون‌ها بیننده منتظر پاسخ نسبی نامزدها بودند، تریبون «دانشگاه عمومی» به بلندگویی برای اتهام‌افکنی، تهدید به بازداشت و ممنوع‌الخروجی مقام‌ها، تهمت‌پراکنی، نفرت‌آفرینی و هرگونه ادبیات زشت و زننده تبدیل شد از همه مهم‌تر سانسور برنامه‌ریزی شده در مناظرات انتخاباتی و عدم پرسش درباره تحریم‌های سنگین و خسارات زیان‌بار کرونا هم مشهود بود و اوضاع به‌گونه‌ای پیش رفت که بعد از پایان «مناظره»، انبوهی از تردید، عصبانیت، شبهه، خستگی، بی‌اعتمادی و دل‌زدگی در ذهن میلیون‌ها نفر باقی ماند و سوتی‌های نامزدها دستمایه تبلیغات رسانه‌های معاند شد. در این اوضاع و احوال مدیرمسئول روزنامه‌جمهوری از راز شکل گرفتن مغالطه مخالفان دولت تدبیر نسبت به عملکرد دولت در سایه و سکوت روحانی پرده برداشت و مدعی شد، هرگز مغالطه‌کنندگان نگفتند «این ما بودیم که به ترامپ کمک کردیم از برجام خارج شود و آن‌ همه تحریم علیه ایران شکل بگیرد»، نگفتند «این ما بودیم که مانع تصویب FATF شدیم و تمام راه‌های تنفسی اقتصاد کشور را بستیم»، نگفتند «این ما بودیم که اجازه ندادیم دولت با کشورهای مختلف وارد تعامل شود»، نگفتند «این ما بودیم که هر روز یک ماجرا خلق کردیم تا دولت نتواند کار کند»، نگفتند «این ما بودیم که با تسلط‌مان بر منابع اقتصادی امور معیشتی و حتی در تأمین نیازهای اولیه مردم را مختل کردیم تا دولت را ناکارآمد جلوه دهیم»، نگفتند که «این دولت علیرغم این‌همه کارشکنی ما توانست با سیل‌ها، زلزله‌ها، کرونا، تحریم‌ها و حتی تحریم‌های دارویی بجنگد و کشور را از تلاطم‌ها عبور دهد».

*چیزهای خوب انتخابات

این روزهای انتخابات درحالی‌که آقایان برای سبد رأی خود برخی واقعیت‌ها را قلب می‌کنند، اما چیزهای خوبی هم فهمیدیم و  مشخص شد اگر در کشور ایرادی وجود دارد این ایراد فقط مال دستگاه اجرا است! یعنی دستگاه قانون‌گذار و مجمع تشخیص و قوه قضاییه ایراد ندارد! هیچ جا ایراد ندارد. فقط اشکال در این دولت است که این هم ان‏شاءالله در این انتخابات عوض می‌شود. البته این روزها چیزهای بهتری هم  شنیدیم؛ مثلاً چقدر خانم‌ها در این چند روز خوب شده‌اند! به‌به باید به حقوق خانم‌ها احترام گذاشت، این روزها خانم‌ها خیلی زیاد بر سر زبان‌ها افتاده و پیدا شده‌اند! و خیلی مورد احترام هستند! اقوام و اقلیت‌ها هم مهم شده‌اند و چقدر خوبند، شیعه و سنی چقدر با هم برادر و متحد شده‌اند! همه با فیلترینگ مخافلند و به فکر پهنای باند هستند الحمدالله این روزها چه چیزهای خوبی می‌بینیم فقط خدا کند این خوبی‌ها ادامه داشته باشد.

تا هشت روز هفته بعدی خدانگهدار

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=5279
  • نویسنده : لیلا قرایی
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.