• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
پارس وی دی اس
4
شهردار کاشمر عنوان کرد:

مطالبات شهرداری کاشمر از اداره راه و شهرسازی هنوز معطل‌مانده است

  • کد خبر : 7082
  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۹:۰۹
مطالبات شهرداری کاشمر از اداره راه و شهرسازی هنوز معطل‌مانده است
صدای خاوران-شهردار کاشمر گفت: شهر کاشمر فاقد کمربندی است و رفت‌وآمد خودروهای سنگین از بلوار معلم و جانبازان صورت می‌گیرد که قسمتی از بلوار جانبازان نیاز به آسفالت جدید دارد و امیدواریم اداره راه و شهرسازی در این زمینه نیز اقداماتی انجام و نسبت به آسفالت این بلوار اقدام کند.

شهردار کاشمر در سفر یک‌روزه معاون عمرانی استانداری خراسان‌رضوی به همراه نماینده مردم در مجلس شورای‌اسلامی و مدیرکل راه و شهرسازی؛ اظهار داشت: شهرداری در پی انجام برخی اقدامات عمرانی مطالباتی از اداره راه و شهرسازی دارد که هنوز معطل‌مانده است.

مهندس اصغر کوهسرخی با تأکید بر این‌که یکی از مطالبات شهرداری کاشمر بابت اجرای 9 کیلومتر ورودی شهر است که در سال 1395 تفاهمی با شهرداری، استانداری و اداره راه و شهرسازی انجام و عملیات آن به اتمام رسید، گفت: در این تفاهم‌نامه اداره راه و شهرسازی متعهد به پرداخت دو و نیم میلیارد تومان شده که از آن سال پرداخت نشده و با توجه به تورم باید این مبلغ تغییر و همچنین مقرر شده بود زمین به شهرداری واگذار شود که در این زمینه نیز اقدام نگرده است.

وی اشاره کرد: استانداری خراسان‌رضوی نیز در سال 95 پرداخت دو و نیم میلیارد تومان برای اجرای  9 کیلومتر را متعهد شد که تاکنون یک میلیارد تومان پرداخت کرده است.

شهردار کاشمر با بیان این‌که یکی از پروژه‌های دیگری که شهرداری تفاهم‌نامه‌ای با اداره راه و شهرسازی داشته، پل خروجی شهر به سمت کوهسرخ است که تاکنون دو میلیارد تومان کار انجام گرفته ولی راه و شهرسازی در این زمینه کاری انجام نداده و این هزینه‌ها پرداخت نشده است.

مهندس کوهسرخی در ادامه بیان کرد:  تاکنون  35 درصد از آماده‌سازی سایت مسکن مهر شهر کاشمر انجام گرفته درصورتی‌که در زمره تعهدات اداره راه و شهرسازی است که این امر هم هنوز مانده است.

وی عنوان کرد: اداره راه و شهرسازی بابت ورود اراضی ملی به محدوده خدمات شهری متعهد به تحویل 240 قطعه زمین به شهرداری بوده که تاکنون فقط 70 قطعه آن را تحویل داده و این تعداد تحویلی هنوز سندهای آن‌ها به نام شهرداری تنظیم نشده است.

شهردار کاشمر گفت: شهر کاشمر فاقد کمربندی است و رفت‌وآمد خودروهای سنگین از بلوار معلم و جانبازان صورت می‌گیرد که قسمتی از بلوار جانبازان نیاز به آسفالت جدید دارد و امیدواریم اداره راه و شهرسازی در این زمینه نیز اقداماتی انجام و نسبت به آسفالت این بلوار اقدام کند.

مهندس کوهسرخی با بیان این‌که به دلیل مغایرت‌ها طرح جامع ابلاغی، این طرح نیاز به اصلاح دارد؛ عنوان کرد: پیوست‌های الحاق به محدوده منطقه حسین‌آباد، گوهر و گلشن انجام می‌گیرد تا مشکل این منطقه‌ها نیز برطرف شود.

وی افزود: در سفر اخیر مدیرکل محترم اداره راه و شهرسازی به شهرستان و تعیین تکلیف برای تأمین زمین مسکن با توجه به اینکه زمین‌های شهرداری که می‌خواهد برای این امر اختصاص یابد با توجه به این‌که چاه موتور آب شهرداری در این 7 و نیم هکتار قرارداد، این زمین غیرقابل واگذاری است.

گفتنی است؛ در پایان این جلسه مقرر شد تمامی درخواست‌های شهرداری کاشمر پیگیری و نسبت به مطالبات این مجموعه اقدام شود.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=7082
  • نویسنده : جواد افتخاری
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.