• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
پارس وی دی اس
7
دادستان کاشمر:

مشکلات شورای‌شهر و شهرداری، فقط اغراض سیاسی است

  • کد خبر : 1477
  • ۱۶ تیر ۱۳۹۸ - ۵:۲۹
مشکلات شورای‌شهر و شهرداری، فقط اغراض سیاسی است
دکتر طالعي همزمان با هفته قوه قضائيه در ديدار با مردم شهر کاشمر در مسجد حاجي جلال با بيان اينکه طي يکسال اخير تمامي فعاليتهاي شورا و شهرداري را زير نظر داريم و در جريان تخلفات هستيم و الحق والانصاف تاکنون در هيچ محفلي بيان نکردهام، اما بسياري از اختلافات شورايشهر و شهرداري اغراض سياسي است و لاغير و هيچ مشکل فني در دل اين مشکلات وجود ندارد.

وي با بيان اين‌که «متاسفانه بيان کردند اگر اين شهردار نباشد و فقط يک چوب خشک را ما به عنوان شهردار انتخاب کنيم، ديگر به هيچ‌کار ديگري کار نداريم و گرچه آن فرد ديگر خوب يا بد باشد»؛ افزود: تاکنون در محافل عمومي اعلام نکرده‌ام، ولي مي‌گويم مي‌توانستيم شوراي شهر را منحل کنيم ولي چون شوراي‌شهر از دل مردم انتخاب شده است، خواستيم ادامه فعاليت داشته باشد.

دادستان کاشمر با بيان اين‌که به هيچ عنوان تعريف و تمجيد شهردار مد نظر نيست و بايد نقاط ضعف و قوت بيان شود، گفت: شورا بايد انتقاد کند و همچنين راه حل هم اعلام نمايد و از مسير درست و قانوني مشکلات را بيان کنند.

طالعي با ابراز تأسف از اين‌که در جلسات شورا گفتمان‌هاي ناجوري بيان مي‌شود که نمي‌توانم در اين محفل عمومي بيان کنم، تصريح کرد: متاسفانه اعضاي شورا عصاره انتخاب مردم هستند که گفتمان ناجور در شأن آنها نيست.

وي با بيان اين‌که با وجود مشکلاتي که بين شورا و شهرداري بود، من فرض را بر اتهام شهرداري داشته‌ام؛ گفت: به آقاي اعمي بيان کرديم تمام مشکلاتي را که بيان مي‌کنند با مستندات به ما ارائه دهند و ما هم طي دو نوبت به بازرسي و وزارت کشور تمام مستندات را ارائه داديم و با بررسي صورت گرفته هيچ مشکل و تخلفي پيدا نشد و فقط در انتقال دو نفر از پرسنل از شهرستان بردسکن به صورت کامل انتقالي آنها صورت نگرفته بود.

دادستان کاشمر ابراز داشت: ما تاکنون به تخلفي دست نيافته‌ايم و هميشه به آقاي شهردار بيان کرده‌ام اگر روزي تخلفي از مجموعه شهرداري به دست ما برسد، سخت‌ترين برخورد را با آنها خواهيم داشت.

طالعي گفت: تاکنون در هيچ جايي بيان نکردم ولي براي اطلاع عموم مردم که بدانند به صورت نامحسوس افراد مطمئني را از طرف خودم به شهرداري مأمور کردم که تخلفي و يا دريافت رشوه‌اي توسط شهردار و حتي پرسنل شهرداري به دست بياورند گزارش نمايند، در صورتي‌که هيچ‌گونه تخلفي دريافت نکرديم.

وي با بيان اين‌که بايد انصاف داشته باشيم و گرچه در فعاليت‌هاي شهرداري ايراداتي وارد است ولي کارهاي بزرگي در سطح شهر در حال انجام است که در شهرهاي اطرافي که من به صورت مستقيم با آنها ارتباط دارم، وجود ندارد؛ اظهار داشت: شهردار کاشمر تمام تلاشش را کرده تا از هر طريق قانوني که در کشور وجود دارد، براي پروژه‌هاي در حال اجرا، بودجه جذب کند.

طالعي با بيان اين‌که، يکي ديگر از موفقيت‌هاي کارهاي عمراني شهرداري، فعاليت‌هاي کارگاه توليدي مربوط به خود شهرداري است تا مواد اوليه فعاليت‌هاي عمراني با قيمت تمام شده کمتري تهيه شود؛ تصريح کرد: هيچ وقت نگاه سياسي به مسائل شورا و شهرداري نداشته‌ايم.

وي با بيان اين‌که از افزايش نيرو در شهرداري طي دوره خدمات مهندس سليماني در محافل مختلف بيان مي‌شود، گفت: بايد به اطلاع عموم برسانم که اين تعداد نيرو که در شهرداري فعاليت دارند مربوط به دوره شهرداران قبلي بوده و در زمان آقاي سليماني حتي 8 مورد کاهش نيرو داشته‌اند و به آقاي اعمي اعلام کردم اگر از اين تعداد نيرو ناراحت هستيد تا به شهرداري اعلام کنيم پايان کار آنها را اعلام کنند که رئيس شورا اعلام کرد، نه آنها را بيکار نکنيد.

وي همچنين با بيان اين‌که قوانين مربوط به کميسيون ماده 100 کشوري است و نفس قانون مشکل دارد چون قانونِ 40 سال پيش است و از بازدارندگي برخوردار نيست، گفت: پيگير هستيم تا قوانين مربوط به کميسيون ماده 100 به روز شود.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=1477
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.