• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
پارس وی دی اس
6
بخشدار بخش مرکزی کاشمر خبر داد؛

مشارکت 12 میلیارد تومانی روستائیان، برای توسعه و آبادانی روستاها

  • کد خبر : 4225
  • ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴
مشارکت 12 میلیارد تومانی روستائیان، برای توسعه و آبادانی روستاها
به گزارش صدای خاوران-بخشدار بخش مرکزی کاشمر گفت: در راستای توسعه و آبادانی روستاها، اهالی روستاهای بخش مرکزی مبلغ 5/12 میلیارد تومان، مشارکت نمودند.

به گزارش صدای خاوران-بخشدار بخش مرکزی کاشمر گفت: در راستای توسعه و آبادانی روستاها، اهالی روستاهای بخش مرکزی مبلغ 5/12 میلیارد تومان، مشارکت نمودند.

سعید چیتی در گفتگو با آوای‌کاشمر گفت: با عنایت به اعتبارات تخصیصی از سوی دولت و مشارکت عالی روستائیان، توانستیم پروژه‌های عمرانی زیادی در سطح روستاها انجام دهیم.

وی تصریح کرد: با هدف توسعه و آبادانی روستاهای بخش مرکزی و با کمک روستائیان و روستازادگانی که در دیگر شهرها و حتی خارج از کشور حضور دارند از سال 96 تاکنون 5/12 میلیارد تومان در بخش‌های مختلف عمرانی و زیرساختی هزینه شده، هم‌چنین روند توسعه و آبادانی در روستاهای این منطقه هم‏چنان ادامه دارد.

وی افزود: بدون‏شک برای تحقق توسعه پایدار روستایی، نقش معتمدین و بزرگان، اعضای شورای اسلامی و دهیار روستا جهت جلب اعتماد و مشارکت روستائیان کارگشا بوده است.

وی یکی از مهم‌ترین عوامل توسعه روستایی را حضور فعالانه مردم در فعالیت‌های مربوط به روستا عنوان و تصریح کرد: بدون همیاری و مشارکت مردم، توسعه مفهومی ندارد و هر گامی که در راه رشد و توسعه برداشته می‌شود، باید با همراهی مردم باشد.

چیتی اشاره کرد: روستائیان سرمایه‌های اجتماعی هستند که می‌توان با مشارکت آن‌ها کارهای بزرگی در روستاها انجام داد؛ در واقع مشارکت روستائیان کارآیی برنامه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و کیفیت تصمیم‌گیری را افزایش می‌دهد.

بخشدار بخش مرکزی کاشمر با بیان این‏که برای افزایش مشارکت مردم در روستاها پیش‌نیازهایی لازم بود که با همکاری خوب اعضای شورای اسلامی در روستاها و دهیاران اقداماتی صورت گرفت، گفت: تشکیل مجمع خیرین در هر روستا، برقراری ارتباط مؤثر بین مردم و شورای‌اسلامی و دهیاری، تشکیل سازمان مردم‌نهاد در هر روستا، هم‌گرایی و همبستگی بین روستائیان و کم کردن اختلافات، ایجاد حس مسئولیت و اعتماد در مردم روستا، ایجاد انگیزه مشارکت، شناسایی توانمندی‌های افراد در روستا، ایجاد ارتباط با نخبگان و افراد تأثیرگذار در روستاها به‌ویژه روستازادگان از مهم‌ترین این اقدامات بوده است.

وی با اشاره به این‏که هرچند مشارکت‌های مردمی درگذشته بیشتر در حوزه مذهبی بود، اما با تشکیل مجمع خیرین در هر روستا مشارکت‌ها هدفمند گردید؛ افزود: توجه به حوزه‌های عمران و آبادانی، فرهنگی، بهداشت و سلامت، آموزشی و ورزشی از جمله اولویت‌های مجمع خیرین در روستاها بوده است.

چیتی با بیان این‏که هر سال با برنامه‌ریزی انجام شده شاهد افزایش میزان مشارکت روستائیان و روستازادگان مقیم شهرهای دیگر و حتی ساکن در کشورهای خارجی به روستاهای بخش مرکزی بودیم، تصریح کرد: در سال 96 بیش از 2 میلیارد تومان، در سال 97 بیش از 3 میلیارد و 200 میلیون تومان، در سال 98 بیش از 3 میلیارد و 300 میلیون تومان و در هشت‌ماهه امسال بیش از 3 میلیارد و 800 میلیون تومان مشارکت مردمی در روستاهای بخش مرکزی جذب شده است.

وی ضمن قدردانی از همراهی و مشارکت بی‌نظیر مردم روستاهای بخش مرکزی کاشمر به‌ویژه خیرین، معتمدین، روستازادگان، اعضا شوراهای اسلامی و دهیاران عنوان کرد: از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه خیرین در حوزه عمرانی شامل پروژه‌های عمرانی، توسعه معابر و اهدای زمین بیش از یک میلیارد و 850 میلیون تومان، در حوزه فرهنگی برای برگزاری مراسم‌ها و مسابقات فرهنگی، جشن‌ها، کلاس‌های آموزشی، کمک به خانواده‌های محروم و توزیع سبد کالا بین محرومین بیش از یک میلیارد و 750 میلیون تومان، در حوزه آموزشی و بهداشتی در قالب کمک به مدارس، دانش‏آموزان و درمان بیماران و مراکز درمانی بیش از 247 میلیون تومان و در بخش ورزشی برای خرید تجهیزات و برگزاری مسابقات ورزشی و کمک به تیم‌های ورزشی بیش از پنجاه میلیون تومان مشارکت داشته‌اند.

بخشدار مرکزی کاشمر در ادامه با بیان این‏که روستائیان در این مشارکت‌ها توجه خاصی به دانش‏آموزان کم‌بضاعت داشته‌اند به‌طوری‌که طی سال‌های 96 تا 99 بیش از 300 میلیون تومان برای خرید لوازم‌التحریر دانش‏آموزان کمک کرده‌اند؛ افزود: در سال 96 با هزینه بیش از 67 میلیون تومان برای هزار و 206 دانش‌آموز، در سال 97 بیش از 80 میلیون تومان برای هزار و 256 دانش‌آموز، در سال 98 بیش از 110 میلیون تومان برای هزار و 623 دانش‌آموز و در سال 99 مبلغ 99 میلیون تومان برای هزار و 100 دانش‌آموز کم‌بضاعت توسط خیرین لوازم‌التحریر تهیه شد.

 

 

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=4225
  • نویسنده : جواد افتخاری
  • منبع : آوای کاشمر
پارس وی دی اس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.