• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
پارس وی دی اس
8

مردان بحران و آموزش‌هایی که ندیده‌اند!

  • کد خبر : 6313
  • ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۹:۱۰
مردان بحران و آموزش‌هایی که ندیده‌اند!
صدای خاوران-فرماندار کاشمر گفت: هنوز مدیران شورای مدیریت بحران تمامی آموزش‌های مورد نیاز برای مواقع بحرانی را فرا نگرفته‌اند و در این حوزه ضعف‌هایی داریم.

مسلم ساقی افزود: متأسفانه به جز مجموعه فرمانداری فقط هلال‌احمر قانون جدید مدیریت بحران را مطالعه نموده در صورتی که همه باید آخرین قوانین را خوانده و کاملاً آماده باشند و بر اساس آن وظایف خود را انجام دهند.
وی با تأکید بر این‌که باید دوره آموزشی با سرفصل‌های مشخص برای اعضای مدیریت بحران برگزار و همه ملزم به شرکت در آن شوند، تصریح کرد: مدیران عضو شورای مدیریت بحران باید در هر ساعتی از شبانه‌روز آماده مواجه با هرگونه حادثه بوده و از امکانات مورد نیاز نیز برخوردار باشند.
فرماندار کاشمر با بیان این‌که فقط 35 درصد منازل روستایی مستحکم هستند و 65 درصد دیگر غیرمقاومند، گفت: باید قبل از بحران به فکر خانه‌های غیرمقاوم باشیم نه این‌که بحرانی اتفاق بیفتد سپس ببینیم چه باید بکنیم.
وی اظهار کرد: برای هر مشکل باید از قبل چند راهکار داشته باشیم، همه مدیران موظفند برای مواقع بحرانی نقشه راهنما و بانک اطلاعاتی داشته باشند.
ساقی تصریح کرد: هر چند به لحاظ لجستیکی نسبت به شهرهای هم‌جوار مشکل خاصی نداریم، اما می‌توانیم از ظرفیت شهرستان‌های معین استفاده کنیم.
وی گفت: هرچند هر دستگاهی باید معین شهرستانی خود را بشناسد، اما به عنوان مثال شبکه بهداشت و درمان شهرستان هنوز این تفاهم‌نامه را ندارد که می‌طلبد هرچه زودتر با شهرستان معین خود تفاهم‌نامه‌ای برای مواقع بحرانی به امضاء برساند.
فرماندار کاشمر با تأکید بر این‌که باید از ظرفیت و امکانات موجود نهایت استفاده را داشته باشیم، اظهار کرد: با توجه به این‌که درونه به عنوان دومین گسل بزرگ کشور از نزدیکی کاشمر می‌گذرد باید تمامی تمهیدات لازم را برای مواقع بحرانی اندیشید.
ساقی در ادامه در خصوص آخرین وضعیت پایگاه امدادی هلال‌احمر شهرستان کاشمر که سال‌هاست نیمه‌کاره رها شده است، گفت: تاکنون فقط قسمت اداری ساختمان به بهره‌برداری رسیده و باقی فضا همچنان نیمه‌تمام مانده است.
فرماندار کاشمر با بیان این‌که در شهرستان کاشمر فقط دو تلفن ماهواره‌ای داریم افزود: هرچند در این خصوص تقاضاهایی از مدیریت بحران استان داشتیم، اما به نتیجه نرسیدیم. بدون شک در مواقع بحرانی نمی‌توان با تلفن همراه تماس برقرار کرد و نیاز به تلفن ماهواره‌ای است.
وی با اشاره به این‌که برخی امکانات دستگاه‌ها مشکل دارد که باید بازبینی شوند، اظهار کرد: متأسفانه برخی اقدامات در مواقع بحرانی اضافی و هدر رفت انرژی داریم، هنوز برخی از مدیران نمی‌دانند در مواقع بحرانی چه وسایلی را همراه خود بیاورند.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=6313
  • نویسنده : جواد افتخاری
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.