• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
پارس وی دی اس
8
فرماندار کاشمر

فروش برخی گیاهان دارویی اعتیادآور در عطاری‌ها

  • کد خبر : 767
  • ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱
فروش برخی گیاهان دارویی اعتیادآور در عطاری‌ها
فرماندار کاشمر گفت: برخی گیاهان دارویی و داروها مانند ترامادول که به‌نوعی اعتیادآورند، در عطاری‌ها به فروش می‌رسند که باید دوره‌های آموزشی از سوی فنی و حرفه‌ای برای فروشندگان گیاهان دارویی برگزار شود.

محمدعلی نبی‌پور در نشست شورای فرعی هماهنگی مبارزه با موادمخدر با تأکید بر این‌که باید موضوع اشتغال بهبودیافتگان جدی گرفته شود و در پرداخت تسهیلات نیز دقت لازم انجام و آن‌ها موردحمایت قرار گیرند، اظهار کرد: بر اساس آنچه از سوی مسئولان کمپ‌های کاشمر اعلام شده همیشه 25 درصد افراد بهبودیافته، مجدد وقتی به درون جامعه می‌روند به کمپ برگشت می‌کنند.

وی در خصوص محور برخوردهای امنیتی و مبارزه با موادمخدر افزود: در این خصوص اقدامات خوبی انجام شده به‌طوری‌که طی پارسال در سطح ملی 20 درصد افزایش کشفیات داشته‌ایم که این نشان می‌دهد؛ دستگاه‌های انتظامی و امنیتی کار خود را به‌خوبی انجام می‌دهند اما مبارزه به‌تنهایی نتیجه نخواهد داد و باید اقدامات پیشگیرانه انجام شود.

وی گفت: آسیب‌های اجتماعی که امروزه دغدغه همه افراد و مسئولان و مردم شده به دلیل گسترش عمیق و جریان نابودکننده‌ای است که ریشه در موادمخدر دارد.

فرماندار کاشمر اظهار کرد: در خانواده‌هایی که سرپرست آن‌ها و یا یکی از اعضای آن در زندان، یا معتاد هستند، آسیب‌های اجتماعی بسیار عمیق‌تر است.

وی بر اجتماعی شدن مبارزه با موادمخدر، به دلیل افزایش مشارکت اجتماعی و کمک از معتمدین و سازمان‌های مردم ‌نهاد تأکید کرد.

وی در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه حمایتی افزود: پارسال اولویت در شناسایی معتادین متجاهر بود زیرا این معتادین از نظر قانونی جرم انگاری شده‌اند که در همین خصوص با حمایت‌های شهرداری و نیروی انتظامی این افراد شناسایی شده و به کمپ‌ها مراجعه کرده‌اند و برخی هم توسط خیرین به کمپ‌ها معرفی شدند.

وی بیان کرد: پارسال 60 معتاد متجاهر حمایت‌شده، اما امسال باید با حمایت‌های دولت و خیرین شاهد افزایش تعداد معتادین حمایت‌شده باشیم.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=767
  • منبع : آوای کاشمر
پارس وی دی اس

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.