• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
پارس وی دی اس
14
امام جمعه موقت کاشمر:

فراگیری زبان‌های مختلف در حوزه‌های علمیه ضروری است

  • کد خبر : 415
  • ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱
فراگیری زبان‌های مختلف در حوزه‌های علمیه ضروری است
امام‌جمعه موقت کاشمر فراگیری زبان‌های مختلف در حوزه‌های علمیه را ضروری دانست و گفت: طلبه‌ها در حوزه علمیه هشت سال درس می‌خوانند ولی بعد از این مدت هنوز نمی‌توانند چند جمله عربی صحبت کنند.

حجت‌الاسلام علی احدی در نشست شورای آموزش‌وپرورش افزود: اخیراً در قم مصوبه‌ای به تصویب رسیده که طلبه‌ها هم‌زمان با این‌که عربی می‌خوانند مکالمه هم کار کنند ولی هنوز این مصوبه عملیاتی نشده است.

وی با توجه به این‌که یکی از نقص‌های موجود در کشور، عدم برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در بین متولیان امور فرهنگی است حال آن‌که برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در حوزه‌های علمیه ضرورت دارد؛ یکی از نقص‌های موجود کشور را عدم برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در بین متولیان امور فرهنگی دانست و گفت: در دانشگاه، آموزش‌وپرورش و حوزه، نیازمند برگزاری برخی جلساتی خارج از مسائل اداری و بخشنامه هستیم.

امام‌جمعه موقت کاشمر نبود محافل علمی را یکی از ضعف‌های موجود دانست و عنوان کرد: متأسفانه در حوزه‌های علمیه این خلأ وجود دارد.

احدی با اشاره به این‌که باید با برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در حوزه شرایطی را ایجاد کرد که طلبه‌ها بتوانند به‌راحتی حرف خود را به اساتید بزنند، ادامه داد: بر اساس هماهنگی‌های به عمل  با حوزه‌های علمیه شهرستان‌های خلیل‌آباد، بردسکن و بخش کوهسرخ و کاشمر از امسال برای تحصیل، طلبه‌های مقطع دیپلم از غیردیپلم تفکیک می‌شوند به‌طوری‌که کلیه دیپلمه‌ها در مدرسه علمیه امام صادق(ع) کاشمر و سایر مقاطع در دیگر مدارس شهرستان‌ها پذیرش خواهند شد.

احدی با اشاره به این‌که در مدرسه علمیه امام صادق(ع) کاشمر علاوه بر محصلین قبلی دیپلمه‌ها را نیز پذیرش خواهیم کرد، به اهمیت نقش معلمان در جامعه اشاره و ابراز کرد: نیازمند طلبه‌های باسواد و به‌روز هستیم که بتوانند الان و آینده نظام را جوابگو باشند.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=415
  • منبع : آوای کاشمر
پارس وی دی اس

برچسب ها

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.