• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
پارس وی دی اس
7

عقب‌نشینی املاک موقوفه به یک موضوع لاینحل تبدیل‌شده است

  • کد خبر : 8112
  • ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۴
عقب‌نشینی املاک موقوفه به یک موضوع لاینحل تبدیل‌شده است
صدای خاوران- موضوعات مرتبط با شهرداری و اوقاف باید در جلسات مستمر کارشناسی تعیین تکلیف شود، آن‌چه باید برای آن تصمیم‌گیری شود، موضوعات مرتبط با اوقاف، شهرداری و شهروندان است تا مردم از این بلاتکلیفی رهایی یابند.

شصت و چهارمین جلسه علنی شورای‌اسلامی شهر کاشمر با هدف کمک به رفع اختلافات شهرداری و اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان برگزار و موضوعاتی نیز مطرح شد.

شهردار کاشمر در این جلسه گفت: موضوع عقب‌نشینی املاک موقوفه در برخی از نقاط شهر به یک موضوع لاینحل تبدیل‌شده است.

اصغر کوهسرخی با اشاره به این‏که موضوعات مرتبط با شهرداری و اوقاف باید در جلسات مستمر کارشناسی تعیین تکلیف شود، گفت: آن‌چه باید برای آن تصمیم‌گیری شود، موضوعات مرتبط با اوقاف، شهرداری و شهروندان است تا مردم از این بلاتکلیفی رهایی یابند.

وی با اشاره به ادعای رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مبنی بر غیرمنصفانه دانستن اقدام شهرداری در احداث واحدهای تجاری و سوئیت در ضلع غربی بولوار سیدمرتضی افزود: در این خصوص رأی محکومیت اوقاف و موقوفه فتحی صادر شده و دادگاه تجدیدنظر به نفع شهرداری رأی داده است.

کوهسرخی با اشاره به جلسه کارگروه مشترک شورای شهر، شهرداری و اداره اوقاف کاشمر مبنی بر تعیین تکلیف املاک موقوفه واقع در مسیر تعریض معابر شهر کاشمر اظهار کرد: در جلسه‌ای که با حضور رئیس اداره اوقاف، اعضای شورای شهر و کارشناسان اوقاف و شهرداری برگزار شد، پس از بحث و تبادل‌نظر مقرر گردید؛ املاک موقوفه‌ای که دارای مستأجر است تا 60 مترمربع عقب‌نشینی به‌صورت اجرای ماده 45 آیین‌نامه ثبت‌اسناد داشته باشد و درصورتی‌که امکان آن نباشد تبدیل به احسن و انتقال در دفتر اسناد رسمی انجام و حقوق طرفین توسط هیئت سه‌نفره کارشناسی برآورد شود.

کوهسرخی بیان کرد: اگرچه شورای‌اسلامی شهر کاشمر این تفاهم‌نامه را در صحن علنی شورا مطرح و آن را مصوب کرده است، اما تاکنون اداره کل اوقاف و امور خیریه به این موضوع پاسخی نداده است.

به دنبال حاشیه و لج و لج‌بازی در امور نیستیم

ریس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر هم با بیان این‏که به دنبال حاشیه و لج و لج‌بازی در امور نیستیم، افزود: انتظار داریم شهرداری درخواست‌هایی را که از ناحیه اوقاف انجام می‌شود، پاسخ دهد. در غیر این‌صورت اگر مسائل بخواهد به همین منوال جلو برود، قطعاً نمی‌توان انتظار داشت در آینده نتایج خوبی از این همکاری‌ها و همراهی‌ها داشته باشیم.

حجت‌الاسلام نیساری با اشاره به بدعهدی شهرداری کاشمر در دو تفاهم‌نامه‌ای که در سال‌های گذشته منعقد شده است، خاطرنشان کرد: در سال 1388 بر اساس توافق انجام‌شده10 هزار متر زمین اوقاف واقع در خیابان قائم در اختیار شهرداری قرار گرفت و مقرر شد منافع و سود حاصل از آن به‌صورت 35 درصد اوقاف و 65 درصد شهرداری تقسیم شود، اما تاکنون شهرداری ریالی بابت این قرارداد به اداره اوقاف پرداخت نکرده است.

وی گفت: با توجه به این‏که هزار و 100 مترمربع عرصه شش‌دانگ پلاک‌های تجاری واقع در حاشیه بولوار معلم، تبدیل به پارک شده است، شهرداری متعهد شد در قبال این اقدام، مجوز و پروانه تجاری برای موقوفه در بولوار شهید صادقی صادر کند که این مهم با وجود پیگیری‌ها بی‌نتیجه مانده است.

نیساری با بیان این‏که اوقاف چندهزار متر زمین مجاور بهشت بقیع را در سال‌های قبل برای احداث نهالستان به شهرداری واگذار کرده، اما شهرداری اقدام به تغییر کاربری آن کرده است، تصریح کرد: اقدام غیرمنصفانه دیگر شهرداری کاشمر احداث مغازه و سوئیت در ضلع غربی بولوار امامزاده سیدمرتضی(ع) بدون درنظر گرفتن حقوق ارتفاقی و ملک موقوفه است.

وی به توافق اوقاف کاشمر با شهرداری این شهر برای عقب‌نشینی ضلع جنوبی امامزاده سیدحمزه(ع) اشاره کرد و یادآور شد: این توافق‌نامه را از اداره کل پیگیری کردم، اما اداره کل مدعی شده تاکنون کدام‌یک از توافق‌نامه‌هایی که با شهرداری امضا کردید، اجرا شده که حالا به دنبال توافق جدید هستید؟

نیساری افزود: زمانی که ملک موقوفه در طرح عقب‌نشینی قرار می‌گیرد، شهرداری از شهروند تعهد محضری می‌گیرد که مطالبه‌ای از شهرداری ندارد و در مقابل هم باید حق موقوفه را پرداخت کند که این دو اجحاف در حق شهروند است.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=8112
  • نویسنده : فاطمه مجیدی کسرینه
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.