• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
پارس وی دی اس
10
شهردار کاشمر:

ضدعفونی سطح شهر کاشمر تا ریشه کنی کرونا ادامه دارد

  • کد خبر : 2828
  • ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷
ضدعفونی سطح شهر کاشمر تا ریشه کنی کرونا ادامه دارد
شهردار کاشمرگفت: عملیات ضدعفونی و گندزدایی هسته مرکزی و معابر پرتردد شهر از اسفندماه به همت شهرداری آغاز و تا ریشه‌کنی بیماری کرونا ادامه خواهد داشت.

مهندس سلیمانی اظهارکرد: جهت تامین بیشتر سلامت شهروندان مجموعه آتش‌نشانی، خیرین و مردم بی‌دریغ در بعضی شب‌ها تا 3 صبح ضدعفونی و گندزدایی شهر را انجام دادند.

وی عنوان کرد:  تهیه مواد ضدعفونی برای گندزدایی سطح شهر طبق قوانين و دستور مرکز بهداشت و درمان تهیه و آماده‌سازی گردید که پیش بینی 10 هزار لیتر مواد ضدعفونی تا پایان فروردین صورت گرفته است.

وی گفت: بیش از ۵۰ نفر در قالب ۱۲ اکیپ هر شب بیش از ۷۰۰ هکتار از شهر را ضدعفونی، گندزدایی و مه‌پاشی می‌کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به این‌که مساحت شهر کاشمر هزار و ۴۰۰ هکتار است شهر به۱۰ منطقه تقسیم شده و هر شب توسط نیروهای شهرداری، اقشار مختلف و کمک خیرین ضدعفونی، محلول پاشی و گندزدایی می‎شود.

وی اظهار داشت: جهت این اقدامات شهرداری برنامه سه میلیارد ریالی تعریف کرده كه دو میلیارد ریال آن با لایحه شهرداری با مصوبه شورای شهر و یک میلیارد ریال دیگر نیز از محل جلب مشارکت‌های مردمی با رایزنی شهرداری تأمین می‌شود.

شهردار کاشمر عنوان کرد: تهیه کالاهای اساسی ضروری جامعه هدف که بیشتر مربوط به تجهیزات مورد نیاز پرستاران و کادر بیمارستان شهید مدرس مي‌باشد، از مهم ترین برنامه‌های پیش بینی شده است.

سلیمانی افزود: تاکنون160 میلیون تومان از محل کمک خیرین و منابع شهرداری، ملزومات بهداشتی از طریق شهرداری تهیه و تمام کالاهای خریداری شده مورد تأیید  شبکه بهداشت و درمان بوده و طی صورتجلسه همه اقلام تحویل گردیده است.

وی با تأکید بر این‌که خیرین در شهرستان کاشمر و دیار ترشیز همیشه پیشگام بوده‌اند؛ گفت: عزیزانی که نیتی در این راستا دارند خادمین خود در جبهه سلامت را تنها نگذارند و کمک‌های خود را به حساب معرفی شده خیرین سلامت واریز کنند.

شهردار کاشمر در ادامه با بیان اینکه همکاران ما در شهرداری نیز در برابر این ویروس در خطر هستند، افزود: در همین زمینه امکانات مورد نیاز در اختیار پاکبانان و پرسنل قرار گرفته است.

سلیمانی تصریح کرد: همکاران ما با فوتی‌ها هم درگیر هستند و در این زمینه غسالخانه دوم برای متوفیانی که با بیماری کرونا فوت می‌کنند؛ جهت کفن و دفن پیش‌بینی شد.

وی اظهار کرد: با توجه به این‌که قدرت تکثیر ویروس کرونا بسیار بالاست، بایستی بازاریان و فروشندگان کالاهای غیرضروری اقدام به تعطیلی محل کار خود كرده تا از تجمع مردم در بازارها و انتشار ویروس جلوگیری بعمل آید.

سليماني با ابراز تأسف از اینکه با پیش بینی10 قبر متوفی بیماران کرونا این تعداد به اتمام رسیده و تعداد دیگری پیش بینی شده است، گفت: همه ما باید تلاش کنیم در فعالیت‌های خود و عدم تردد در سطح شهر به قطع شدن هرچه زودتر زنجیره این ویروس کمک کنیم.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=2828
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.