• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
پارس وی دی اس
25
رئیس اداره محیط زیست کاشمر

شکار 67 گونه جانوری توسط متخلفان در کاشمر

  • کد خبر : 1095
  • ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸
شکار 67 گونه جانوری توسط متخلفان در کاشمر
رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشمر از شکار 67 گونه جانوری توسط متخلفان طی سال گذشته در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای خاوران، مهدی جمعه پور در نشست خبری خود با خبرنگاران با بیان اینکه طی سال گذشته 18 پرونده متخلف شکار و صید کشف و 32 نفر متخلف دستگیر شدند، افزود: طی سال گذشته 67 گونه جانوری توسط متخلفان شکار شدند که قوچ و میش 11 لاشه، کبک 17 قطعه، مینا 6 قطعه، سهره 33 قطعه بوده است.
وی افزود: طی سال گذشته در حوزه پایش آبگیرها برای کنترل بیماریهای فوق حاد پرندگان و … 48 مورد بازدید داشته‌ایم که 12 مورد با مشارکت دامپزشکی بوده است.
وی با بیان اینکه سال گذشته 13 قبضه سلاح کشف شده که ساچمه زنی 8 قبضه، گلوله زنی 5 قبضه و یک قبضه هم سلاح قاچاق بوده است، عنوان کرد: به خاطر گونه‌هایی که سال قبل توسط متخلفان شکار شده است یک میلیارد و 194 میلیون ریال ضرر و زیان به محیط زیست وارد شده که از این میزان 225 میلیون ریال آن واریز شده است..
رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشمر افزود: به رغم تمامی محدودیت‌ها افزایش جمعیت حیات وحش را داشته‌ایم به طوریکه در سرشماری حیات وحش جمعیت قوچ و میش به عنوان گونه حمایت شده رشد 50 درصدی داشته‌ است.
وی در همین خصوص عنوان کرد: محیط بانان برای کنترل و حفاظت بهتر منطقه و برای مستند سازی اقدامات متخلفان مجهز به دوربین‌های بسیار پیشرفته شده‌اند و این با همکاری خیرین بوده است.
وی در ادامه بیان کرد: در حوزه محیط انسانی با نقاط قوت و ضعف‌هایی مواجه هستیم که در این راستا با همکاری بخشداری مرکزی تمامی زباله گاههای روستایی بخش مرکزی جمع آوری شده است.
جمعه‌پور در خصوص بخش کوهسرخ نیز گفت: به رغم اینکه از 6 ماه قبل برای وضعیت زباله‌های این بخش با دهیاران جلساتی داشته‌ایم اما تاکنون برای تجمیع زباله‌ها اقدامی را انجام نداده‌اند.
وی افزود: برای تمامی دهیاران اخطاریه‌ها‌یی صادر و طی هماهنگی به عمل آمده با حوزه قضایی بخش کوهسرخ مقرر شده اگر در راستای تجمیع زباله‌ها اقدامی صورت نگیرد اقدامات لازم صورت گیرد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشمر عنوان کرد: به رغم اینکه حتی اگر دفن بهداشتی زباله هم صورت گیرد بازهم معضلاتی را در پی دارد می‌طلبد در راستای کاهش مشکلات محیط زیستی به سمت تفکیک و بازیافت زباله در منطقه حرکت کنیم.
وی گفت: متاسفانه هر روز شاهد افزایش تولید زباله هستیم به طوریکه اکنون روزانه 83 تن زباله در شهرستان کاشمر تولید می‌شود و موجب معضلات محیط زیستی شده است.
جمعه‌پور افزود: به رغم اینکه کاشمر به عنوان معین شهرهای اطراف شناخته شده تا زباله‌های آنها به این منطقه منتقل شود اما اگر ابتدا زیرساخت‌های مورد نیاز فراهم نشود بدون شک معضلات چندین برابر خواهد شد.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=1095
  • منبع : پایگاه خبری تحلیلی صدای خاوران
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.