• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
پارس وی دی اس
5
به دلیل بیماری‌های مشترک انسان و دام؛

شهروندان از مکان‌های شناسنامه‌دار، فرآورده‌های گوشتی تهیه کنند

  • کد خبر : 3343
  • ۲۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰
شهروندان از مکان‌های شناسنامه‌دار، فرآورده‌های گوشتی تهیه کنند
رئیس شبکه دامپزشکی کاشمر گفت: شهروندان از محل‌های شناسنامه‌دار فرآورده‌های گوشتی تهیه کنند.

محمد عارفی با بیان این‌که نقل‌ و انتقال دام از شهرستان و یا به داخل شهرستان باید با مجوز انجام گیرد؛ گفت: بیش از 40 قصابی در روستاهای نزدیک شهر شناسایی شده است که درخواست کرده‌ایم این قصابی‌ها شناسنامه‌دار شوند و حتماً ذبح دام را در کشتارگاه نیمه‌صنعتی انجام و با هزینه رایگان به قصابی حمل می‌شود چون در بیرون از کشتارگاه کنترل مسائل بهداشتی گوشت امکان‌پذیر نیست.

وی تصریح کرد: گوشت خام باید حتماً پس از ذبح در پیش سرد نگهداری شود و سپس به دست شهروندان برسد با ذبح دام در کشتارگاه و طی کردن مراحل پیش سرد، آلودگی میکروبی کمتری انتقال پیدا می‌کند و گوشت‌های مشکل‌دار به بازار ارائه نمی‌شود.

عارفی با تأکید بر این‌که در بعضی از قصابی‌های روستاها و شهر گوشت مخلوط به مردم ارائه می‌شود که بسیار خطرناک است؛ گفت: شهروندان فرآورده‌های گوشتی که دریافت می‌کنند به مهر، لیبل و تاریخ تولید و مصرف آن دقت کنند و از خرید گوشت مخلوط به دلیل ارزان بودن آن خودداری کنند.

وی تأکید کرد: با توجه به بیماری کرونا به هیچ عنوان مجوز توزیع فرآورده‌های خامی گوشت، ماهی و تخم‌مرغ با نیسان‌های یخچال‌دار صادر نمی‌شود و اگر عرضه‌ای در سطح شهر مشاهده شود با آن برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

رئیس شبکه دامپزشکی کاشمر با بیان اینکه مردم منطقه ترشیز بیشتر کشاورز هستند و دامداری هم انجام می‌دهند؛ گفت: محل مناسب، غذای مناسب و مدیریت مناسب سه عاملی است که برای نگهداری دام سالم مؤثر است ولی متأسفانه در دامداری‌های سنتی و خرد مدیریت بهداشتی بسیار ضعیف است.

عارفی افزود: هم‌اکنون در شهرستان 192 هزار دام سبک، حدود هشت هزار دام سنگین، 360 نفر شتر و 66 واحد مرغداری در شهرستان داریم که از خدمات دامپزشکی استفاده می‌کنند.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=3343
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

اخبار پیشنهادی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.