• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
پارس وی دی اس
2
مهندس کوهسرخی:

شهرداری برای ایجاد کسب‌وکارهای نو برنامه‌ریزی می‌کند

  • کد خبر : 7272
  • ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸
شهرداری برای ایجاد کسب‌وکارهای نو برنامه‌ریزی می‌کند
شهردار کاشمر گفت: شهرداری برای حمایت از نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان آمادگی دارد و برای بروز خلاقیت و پرورش ایده‌ها و ایجاد کسب‌وکارهای نو در شهر برنامه‌ریزی می‌کند.

اصغر کوهسرخی، در بازدید از مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز تصریح کرد: با توجه به شعار سال “تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرینی” و با عنایت به منویات رهبری در حوزه حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان، شهرداری و مجموعه شورای‌شهر بر شتاب‌دهی واحدهای نوآوری تأکید داشته و با تلاش برای تجمیع ایده‌های این واحدها برای ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان مبتنی بر ایده و فکر برنامه‌ریزی می‌کند.

وی عنوان کرد: خوشبختانه با فعالیت مرکز نوآوری و شتابدهی، صاحبان ایده به سمت‌وسوی این مرکز هدایت شده‌اند تا به رشد استاندارد و تولید محصول برسند، اما در این راه نیازمند حمایت‌های مادی و معنوی هستند که شهرداری و شورای‏شهر تا حد امکان، برای ارائه این حمایت‌ها و سرمایه‌گذاری در این حوزه و یا تلاش برای جذب سرمایه‌گذار پای ‌کار هستند.

وی با اشاره به این‏که شرکت‌های دانش‌بنیان از دل همین واحدهای نوآور در شهرستان در حال ایجاد هستند؛ گفت: یقین دارم تفکرات نوین، می‌تواند تغییرات شگرفی ایجاد کند که مجموعه شهرداری و شورای‌شهر از این موهبت برخوردارند.

مدیر مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز نیز در این بازدید بیان کرد: امروزه بسیاری از نهادها، سازمان‌ها و شرکت‌های خصوصی وارد مقوله فناوری‌های نوآورانه شده‌اند که این روند برای پیشرفت‌های همه‌جانبه تأثیرگذار است.

مجید عاقل تصریح کرد: توسعه فعالیت‌های نوآورانه و حمایت هدفمند از تیم‌های نوآور مهم‌ترین رویکرد ما بوده و پژوهش‌های فراوانی انجام شده که در فرآیندهای عملیاتی از آن‌ها استفاده نشده اما بنا را بر آن گذاشته‌ایم که با ایجاد شبکه بزرگی از نخبگان و صاحبان فکر و ایده، یک اتاق فکر بزرگ ایجاد کنیم و با حمایت‌ از صاحبان ایده در تولید محصول به آن‌ها کمک کرده و با هدایت و مشاوره درست، این واحدها را به سمت تجاری‌سازی محصول و دانش‌بنیان شدن سوق دهیم.

لینک کوتاه : https://sedayekhavaran.ir/?p=7272
  • نویسنده : بنیامین افتخاری
  • منبع : صدای خاوران
پارس وی دی اس

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.